SMS-til-Email gateway
Fra : Nick

Dato : 20-09-04 12:11

Jeg har Telia. De har en SMS-gateway, men den accepterer kun 1 SMS på de
sædvanlige 160 tegn, ikke sammenkædede SMS'er. Så nu tænker jeg på, om der
er nogen anden gateway man kan bruge? Eller om nopgen kender til en løsning
man selv kan stille op? F.eks. en PC med et GSM-modem og noget SW der så
fungerer som gateway?

Det er altså funktionalitet til at den skal modtage en SMS via GSM og
dernæst sende den som Email, jeg søger...

/Nick

--

Vi gør opmærksom på, at denne e-mail sandsynligvis indeholder fortrolig og
landsskadelig information. Hvis du ved en fejltagelse modtager e-mailen,

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 20-09-04 15:37

"Nick" <newsSLETMIG@skudenSLETMIG.dk> writes:

> [...]
> man selv kan stille op? F.eks. en PC med et GSM-modem og noget SW der så

Det burde du vel nok kunne klare med en nyere telefon der kan forstå
de der lange SMS'er og Gnokii på den PC du slutter til telefonen.

Gnokii findes i hvert fald til de fleste former for Unix - jeg ved
ikke lige hvordan det ser ud med software til Windows, hvis det er dit
foretrukne operativsystem.

--
Jacob - www.bunk.cc
Courage is fear that has said its prayers.

Fra : Anders Lund

Dato : 20-09-04 21:23

Nick wrote:

> Det er altså funktionalitet til at den skal modtage en SMS via GSM og
> dernæst sende den som Email, jeg søger...

Hvad med at skifte telefon? Jeg bruger min Nokia 6600 til at sende mails
med... jeg skriver bare alt det jeg vil, og så er det billigere at sende
en mail end en SMS til 20 øre. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk