ARGH! - Låsetop væk - hvad gør en klog man~
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 20-09-04 08:46

Så skete det umuglige - mit kært elskede låsetop til mine bolte er blevet
væk!

Hvad fanden gør jeg så?
Det ser ud til de ikke er "noget særligt" - de kan spændes med en 17'er top
men kan ikke løsnes igen. De er ikke 6kantet men runde og der er ligesom en
tap omgivet af en række riller forneden og for oven hvis man kigger lige ind
i toppen (frit taget fra hukommeren da jeg brugte den sidste gang for en uge
siden).

Nogen der har en idé til hvad det kan være for et fabrikat (de fulgte med
bilen da jeg købte den :() - og hvis ikke hvordan hulen jeg får de nuværende
låsebolte af?

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-09-04 09:15

Dennis Pedersen telepaterede følgende til sin PC:
> Hvad fanden gør jeg så?

Så har man et problem... :-|

Jeg har haft held til at få nogle låsebolte af med mit topnøglesæt, hvor
toppen ikke er firkantet, som de plejer at være, men runde...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Roberto Saldo

Dato : 20-09-04 09:17

Dennis Pedersen wrote:
> [...]
> bilen da jeg købte den :() - og hvis ikke hvordan hulen jeg får de nuværende

Parkerer den inde i feks Nyrupsgades parkeringskælder, så er de væk i
løbet af et par dag :)

Prøv at henvende dig i et dækcenter.

Mvh
Roberto

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-04 09:32

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:414e8ad4$0$253$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Så skete det umuglige - mit kært elskede låsetop til mine bolte er blevet
> væk!
>
> Hvad fanden gør jeg så?

En bekendt har lige været udsat for det samme.

De måtte svejse en top fast i låsebolten, for at få den af...

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 20-09-04 09:53

"Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> wrote in message
> [...]
>
> En bekendt har lige været udsat for det samme.
>
> De måtte svejse en top fast i låsebolten, for at få den af...

skod.
Det er jo ikke nemt at komme til ude at smadre fælgen :(
Tror jeg lige må på rov ved div. dækcentre i byen idag om der liiige skulle
være en lå inde med en sådan top.

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Roberto Saldo

Dato : 20-09-04 18:05

Dennis Pedersen wrote:

> [...]
> Det er jo ikke nemt at komme til ude at smadre fælgen :(
> Tror jeg lige må på rov ved div. dækcentre i byen idag om der liiige skulle

De kan selvf. fjerne toppene.
Du har jo bilen med på hjulene så det kan da ikke være værre end at
bestille en låsesmed uden at vise ID.

Mvh
Roberto

Fra : Karsten Andersen

Dato : 20-09-04 19:37

Mon, 20 Sep 2004 10:53:16 +0200, skrev Dennis Pedersen, på 28 linier,
i <414e9a7c$0$286$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, :

> [...]
>Det er jo ikke nemt at komme til ude at smadre fælgen :(
>Tror jeg lige må på rov ved div. dækcentre i byen idag om der liiige skulle

hvorfor skulle det være svært.

en knækket 10mm tap kan der svejses et 8 mm rør fat i og kan derfor
skrues op igen.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Tigeren

Dato : 20-09-04 13:51

Fik engang mine fælge af ved at banke en 17 top ind over og skrue den af.
Men hvis du prøver dette, så pas på fælgen for der skal slås til.
Det kræver også mere end en 17 top.

Lasse

Fra : Jan Nielsen

Dato : 20-09-04 15:34

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:414e8ad4$0$253$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
<snip>
> Nogen der har en idé til hvad det kan være for et fabrikat (de fulgte med
> bilen da jeg købte den :() - og hvis ikke hvordan hulen jeg får de
nuværende
> låsebolte af?
Der findes en top, med nogle venstregående riller der griber fat i
bolten/møtrikken, så du kan skrue den af, jeg havde dette problem i
forbindelse med en punktering, og ringede til det lokale dækcenter, der kom
en mand i løbet af 10 minutter, og fiksede bolten, tog hjulet af, monterede
reservehjulet. og regningen lød kun på en lapning...service
resume...dækcenteret kan hjælpe

Jan

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 20-09-04 15:46

On Mon, 20 Sep 2004 09:46:24 +0200, "Dennis Pedersen"
<usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote:

>Så skete det umuglige - mit kært elskede låsetop til mine bolte er blevet
>væk!
>
>Hvad fanden gør jeg så?

Prøver at få fat på sådan en
http://www.difflock.com/buyersguide/tools/locking_wheelnut_remover.shtml

jeg ved bare ikke hvor de kan købes i DK

--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 20-09-04 18:36

"Morten From Søndergaard" <from@nospam.dk> wrote in message

> Prøver at få fat på sådan en
> http://www.difflock.com/buyersguide/tools/locking_wheelnut_remover.shtml
>
> jeg ved bare ikke hvor de kan købes i DK

Cool!!
Så er der trods alt håb og jeg behøver ikke bruge så voldsomme metoder
alligevel :)
Må vist lige forbi det lokale dækcenter om de har sådan ein dings

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Niels Skaaning

Dato : 20-09-04 22:36

> [...]
>
> Nogen der har en idé til hvad det kan være for et fabrikat (de fulgte med
> bilen da jeg købte den :() - og hvis ikke hvordan hulen jeg får de

Jeg købte engang en bil med låsebolte på, hvor toppen ikke eksisterede
længere. Der var hullet til ind i fælgen så lille at universaltoppene ikke
kunne komme ind over boltehovedet. Der kunne heller ikke svejses, da det
både var umuligt at komme til og fælgen tog skade. Det eneste jeg kunne
gøre, var at bore et hul i boltehovedet i dets fulde længde. Så kunne det
slås af med en hammer og en dorn. Besværligt, men fælgen tog så til gengæld
heller ikke skade.

NS

Fra : Karsten Andersen

Dato : 21-09-04 17:56

Mon, 20 Sep 2004 23:36:29 +0200, skrev Niels Skaaning, på 32 linier, i
<414f4cd0$0$39266$14726298@news.sunsite.dk>, :

Man kan altid komme til og svejse.
svejs igennem et ½'' rør

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 21-09-04 21:03

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message
> Så skete det umuglige - mit kært elskede låsetop til mine bolte er blevet
> væk!
>
> Hvad fanden gør jeg så?
.....Joe man går amok med en luftnøgle og viola - af kom låseboltene.

Så de var ikke 5potter lunken <indsæt selv nedladende ord> værd.
Pegøj var enda så flinke at give mig 4 nye bolte u/b da jeg skulle hente et
par andre stumper.

Ellers kunne point s klare opgaven - de mente omkring 30min ville det tage
(derest imepirs er 300slag).
En bekendt nævnte noget om at falck også kan kalre opgaven - nogen der ved
mere om det? - sådan om det koster ekstra eller det er en del af ens falck
abonno?

--
/Dennis
Pug 106GTI