Omregistrering ??
Fra : Jan

Dato : 20-09-04 06:17

Hejsa

Er ved at købe en brugt bil i en privat handel, men når jeg så skal have den
omregistreret til mig, hvad skal jeg medbringe på motorkontoret og hvad
koster det og hvad gør man.

Min gamle bil som jeg også har solgt privat, skal køber sørge for at
omregistere inden 3 uger.

Jan

Fra : FJ

Dato : 20-09-04 06:25

Du skal have registreringsattest og et forsikringsbevis fra dit
forsikringsselskab med.

Fra : Jan

Dato : 20-09-04 06:48

Det vil sige jeg skal ringe til mit forsikringsselskab og fortælle dem jeg
har købt ny bil inden jeg kører der ud.

Jan

Fra : Jan

Dato : 20-09-04 06:49

ups glemte lige - er det den originale registreringsattest jeg skal få fra
den tidligere ejer eller måske bare en kopi af den.

Fra : NEiL DANELAW

Dato : 20-09-04 12:29

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> ups glemte lige - er det den originale registreringsattest jeg skal få fra
> den tidligere ejer eller måske bare en kopi af den.

Den originale. Det er jo den, som bekræfter bilens ejerskab.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 20-09-04 06:47

Jan wrote:

> Er ved at købe en brugt bil i en privat handel, men når jeg så skal have den
> omregistreret til mig, hvad skal jeg medbringe på motorkontoret og hvad
> koster det og hvad gør man.

Du ringer til det forsikringsselskab du vil benytte og beder om at
få tilsendt et forsikringsbevis. På forsikringsbeviset krydser du
af hvilken type forsikring du ønsker, kasko/ansvar, med eller uden
glasskade og den slags. Forsikringsbeviset afleverer du sammen med
den tidligere ejers registreringsattest på motorkontoret, så
sørger de for resten. Det koster såhudt jeg visker 360 kr. Du får
en midlertidig registreringsattest med derfra, den rigtige kommer
med posten i løbet af et par uger. Du modtager også et girokort på
vægtafgift/grøn afgift, men ikke nødvendigvis i samme brev som
registreringsattesten kom med. Motorkontoret sender dit
forsikringsbevis til forsikringen og forsikringen sender dig et
girokort på din præmie..

> Min gamle bil som jeg også har solgt privat, skal køber sørge for at
> omregistere inden 3 uger.

Det er da pænt af dig at lade ham køre tre uger på din regning.
Jeg er mere nærig, jeg insisterer på at være med ved ejerskiftet,
så ved jeg det bliver gjort og jeg ved det bliver gjort hurtigt..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 20-09-04 07:58

Thomas Strandtoft wrote:

> [...]
> den tidligere ejers registreringsattest på motorkontoret, så
> sørger de for resten. Det koster såhudt jeg visker 360 kr.

+ 20

/Jakob

Fra : MAndersen

Dato : 20-09-04 13:08

> [...]
> koster det og hvad gør man.
>
> Min gamle bil som jeg også har solgt privat, skal køber sørge for at

Hvis køber ikke får den omregistreret, er det kun dig der står tilbage med
regningen på ansvarsforsikringen.
Derfor er det en god ide, at få den omregistreret med det samme.

MAndersen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-09-04 13:44

Jan wrote:
> Hejsa
>
> Er ved at købe en brugt bil i en privat handel, men når jeg så skal
> have den omregistreret til mig, hvad skal jeg medbringe på
> motorkontoret og hvad koster det og hvad gør man.

Ved en omregistrering skal der (normalt) bruges 3 ting.
1. Bilens originale registreringsattest.
2. Forsikringsbevis.
3. Omregistreingsblanket (udleveres på motorkontoret), som skal være
underskrevet af den nye ejer.

Så hvis du selv kører på motorkontoret, skal du kun have original reg.attest
samt forsikringbevis med.
Hvis du derimod sender en anden ned for at ordne det, så skal vedkommende
derudover også have en registreringsblanket med, som er underskrevet af dig.

> Min gamle bil som jeg også har solgt privat, skal køber sørge for at
> omregistere inden 3 uger.

Har du afleveret den til vedkommende ?
Ellers ville jeg insisterer på selv at stå for omregistreingen, så er du
sikker på at det bliver gjort rettidigt.

Per
www.perbeer.ninja.dk