Firmabil
Fra : Tony

Dato : 19-09-04 22:08

Jeg skal i mit firmas bil foretage en del kundebesøg, i forskellige danske
byer. Men hvor hårde er reglerne for at bruge en firmabil uden at betale
skat af den. Jeg er klar over at den ikke må bruges til privat kørsel, men
hvis jeg nu kører en omvej på 25 km, og det er af private årsager, kommer
skattefar så efter mig... jeg er lidt ny på området, og efterlyser eksempler
på hvad jeg kan tillade mig før skattefar banker på døren. Bilen vil
naturligvis blive brugt til arbejde, men er der alligevel visse friheder man
kan tillade sig.

Vi har en kørebog i bilen, hvor detaljeret skal sådan en udfyldes?

/Tony

Fra : Andersen [3650]

Dato : 19-09-04 22:19

Sålænge den står i firmaet om natten (undtaget når du
er på langfart i firmaøjemed) og altså ikke bliver brugt
til at køre dig til og fra job, er der ingen problemer.
At du napper en omvej i arbejdstid er der ingen der
kan opdage. [Man kan jo fare vild ]
Mener blot at din arbejdsgiver evt. skal erklære at du
ikke tager bilen til og fra job.
Enkeltstående tilfælde hvor du f.eks skal afsted kl.
lort for at nå det første møde i den anden ende af landet,
tæller ikke med.

--
/Andersen [3650]

andersen snabela nospam dot dk

Fra : Tony

Dato : 19-09-04 22:35

"Andersen [3650]" <virkerikke@nospam.dk> wrote in message
> [...]
> Enkeltstående tilfælde hvor du f.eks skal afsted kl.
> lort for at nå det første møde i den anden ende af landet,

Godt at vide, men hvad nu hvis jeg skal afsted en søndag, skal jeg så
transporteres til arbejde for at hente bilen den samme søndag, eller må jeg
gøre det før?

/tony

Fra : Andersen [3650]

Dato : 20-09-04 06:35

> [...]
> >

> Godt at vide, men hvad nu hvis jeg skal afsted en søndag, skal jeg så
> transporteres til arbejde for at hente bilen den samme søndag, eller må

Så tager du den hjem fredag, og lader den STÅ
weekenden over hos dig.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 20-09-04 08:55

> [...]
> Enkeltstående tilfælde hvor du f.eks skal afsted kl.
> lort for at nå det første møde i den anden ende af landet,

Jeg mener også der er noget med hvis du har et lager derhjemme må du også
tage den hjem (selvfølgelig hvis du ikke har noget med ud til kunder som du
kan smide af så går den jo næppe :))
Uden at være helt sikker på er jeg ret sikker på at en af mine venner er
kommet udover det på den måde når han kører til/fra job i firmaslæden.
Men ellers prøv at ring til Troll og skvat de kan sikkert helt sikkert hvad
du må og ikke må.

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 20-09-04 20:38

> [...]
> på hvad jeg kan tillade mig før skattefar banker på døren. Bilen vil
> naturligvis blive brugt til arbejde, men er der alligevel visse friheder

Jeg ringede til T&S for at høre, og den venlige dame fortalte, at det var
lige før hvis jeg bare tænkte privat i bilen, så skulle jeg beskattes af
det, sagt på en anden måde, så må du intet privat fortage dig imens du køre
i den.

Men der er nogle spec. regler hvis du har tilkalder vagt og har bilen
hjemme, jeg er ikke helt inde i det, jeg mener at du godt tage bilen ud til
moster Erna fest, så du kan køre derfra hvis du får et tilkald, men du må
ikke have nogle med, dvs din famillien skal køre i egen bil, igen intet
privat i en bil, hvis du ikke vil beskattes af det

Mvh Jesper