Vægten går op!?!
Fra : Dorthe

Dato : 19-09-04 21:31

Hej NG

Jeg følger WW´s flexpoint-program og det hele startede så godt for 4 uger
siden...tabte mig 4 kilo - men nu har jeg taget et kilo på igen og det er
jeg da ret deprimeret over!

Jeg har en plan om at skulle tabe mig 7 kilo ialt.

Vi har een gang på de 4 uger (netop i denne uge) været ude at spise og talte
IKKE point den dag, da vi for første gang siden barn nr. to kom til verden,
været ude at spise.

Kan den ene dag have gjort det hele eller er det normalt at man kan tage på
midt i det hele?

/Dorthe

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 19-09-04 22:26

Hej Dorthe

"Dorthe" <dorthemus1@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Kan den ene dag have gjort det hele eller er det normalt at man kan tage

> midt i det hele?

Jeg er 99,9 % sikker påat det ikke har noget at gøre med at du har været ude
og spise den ene gang, men jeg vil ikke sige det er normalt at tage på midt
i det hele. Jeg har været på WW siden februar, og jo der er røget lidt på i
ny og næ, men så ved jeg også præcis hvorfor, og når jeg har taget på,
snakker vi om 300 g. det højeste jeg har taget på er 700 g, men det var her
efter sommerfeiren hvor jeg overhoved ikke talte point. Men nu er det jeg
vil spørge dig, er du begyndt at træne? for muskler vejer mere end fedt, så
hvis man begynder at træne, kan vægten nemlig godt stige. har du målt dig da
du startede? hvis ja, så prøv at mål dig igen, måske har du tabt cm istedet,
hvis det er tilfældet, ja, så ville jeg bare sige at et tal er et tal og at
du ikke skal give op ( det skal du ikke alligevel ), tallet skal nok rykke
sig igen.

Held og lykke med det, og i øvrigt, tillykke med det allerede flotte vægt
tab

Mange hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk ( her findes bl.a opskrifter der er udregnet i points )

Fra : Dorthe

Dato : 20-09-04 09:52

"Bolette Nielsen" <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> skrev i en
meddelelse news:cikti1$ie0$1@news.cybercity.dk...
> [...]

> sig igen.
>
> Held og lykke med det, og i øvrigt, tillykke med det allerede flotte vægt

Hej igen

Jeg er ikke begyndt at træne som sådan, men har da investeret i en cykel og
er begyndt at cykle lidt engang imellem og er også begyndt med raske
gåture....så jeg vil da håbe, vægtøgningen skyldes det...men nej - jeg giver
ikke op, det var bare deprimerende at gå på vægten sidste gang..

/Dorthe

Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 22-09-04 21:13

> [...]
>imellem og er også begyndt med raske
>gåture....så jeg vil da håbe,
>vægtøgningen skyldes det...men nej - jeg giver

Hej Dorthe

Jeg kan godt forstå, at du blev ked af resultatet, sidste
gang du gik på vægten !! Men hvis du nu som jeg har træner
virkeligt hårdt 3 gange om ugen, bestående af 1 times hård
træning med efterfølgende 1 times sauna, samt ændret
spisevaner til fanatisk fedtfri kost, ikke engang rugbrød
med mere end 1,5% fedt (smør helt bandlyst) og har gjort
det i over eet år, inden de første spæde vægtab kom, så
kunne jeg forstå, at du var ked af det. Iflg. det du
skriver pjatter du jo blot lidt med det, men det kan jo
være, at du har så meget vand i kroppen, at du kan få lidt
vægttab. Skal du nå reslutater skal der "helt andre boller
på suppen"
Mvh.
Hans

Fra : Dorthe

Dato : 24-09-04 19:37

Jeg tæller pointene hver dag og endelig er det begyndt at gå nedad igen.
Jeg træner ikke som du...jeg klare rmig med reduceret point-antal istedet.

Jeg har aldrig spist smør på brød, har altid spist det mest fedtfattige
rugbrød, pålæg med max 3 % fedt osv - så jeg vil ikke sige, at jeg pjatter
med det!

Desuden kan jeg ikke rigtig se, hvorfor det skulle hjælpe dig at gå i sauna?

Du taber blot væske på den måde - som reetableres, når du opnår din
væskebalance igen.

/Dorthe

"Hans Mikkelsen (slet 1KT4E)" <pkbasti3bkbuller@1KT4Email.tele.dk> skrev i
en meddelelse news:10958841380.277140737399481@dtext.news.tele.dk...

Fra : Jan Hansen

Dato : 25-09-04 14:18

> [...]

> med mere end 1,5% fedt (smør helt bandlyst) og har gjort
> det i over eet år, inden de første spæde vægtab kom, så

Ja, men så er det nok desværre fordi du har grebet det helt forkert an Hans

Hvis du i løbet af et helt år med masser af træning og omlægning af kosten,
stadig ikke har tabt dig. Så må du prøve noget andet !

Jeg har nu i en periode på lidt mere en en måned spist efter "Atkins" -
Masser af - Æg - Ost - Kød - Fisk
Ingen Sukker - Stivelse - Mel.

Meget få gram kulhydrater indtages i løbet af en dag, men ingen sult og
savn.

Resultat er 10 kg mindre - Det er ikke helt skævt - Atkins teori virker
åbenbart !

Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 25-09-04 19:49

Jan Hansen <jahans@yahoo.com> skrev:

> [...]
>du har grebet det helt forkert an Hans
>
>Hvis du i løbet af et helt år med
>masser af træning og omlægning af kosten,

Tak for svaret Jan !!

Jeg har haft dr. Atkins "på sigtekornet", men har så prøvet
de danske Vægtkonsulenter (uden personlig kontakt med dem),
men det har ikke givet noget særligt.
Til billedet skal føjes, at jeg er hjertepatient med en
kronisk lukket højre kranspulsåre (kan ikke åbnes) og har
fået ballonudvidelse i venstre kranspulsåre (var 75% lukket)
har to andre 25% forsnævringer, samt fået ballonudvidelse i
det ene ben.
Se alt dette medføre, at jeg via et af vores førende
hjertehospitaler har fået påbudt at spise en masse piller
(12 om dagen) samt tage Nitromex efter behov, se alt det
påvirker jo selvfølgelig min krop og dens forbrænding af
min mad, nogle af pillerne ken man direkte øge sin vægt ved
at tage, men har fået påbud om at tabe min 10 kg (vejer 80
kg) og har passeret de 70 år.
Vil gå på nettet og finde yderligere oplysninger om Atkins,
man kan jo højest dø af det !!
Mvh
Hans

Fra : Jan Hansen

Dato : 26-09-04 14:56

"Hans Mikkelsen (slet 36HW1)" <pkbasti3bkbuller@36HW1mail.tele.dk> skrev i
en meddelelse news:10961383010.577559586323218@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> kg) og har passeret de 70 år.
> Vil gå på nettet og finde yderligere oplysninger om Atkins,

Hej Hans
Med din sygdom som du nævner her, skal du nok konsultere din læge inden du
går i gang med Akins.
Selv om jeg selv er lidt autonom i forhold til lægerne, så synes jeg
alligevel det i dit tilfælde er klogt at kontakte lægen, inden du går for
drastisk i gang

Fra : Morbid Angel

Dato : 20-09-04 13:09

On Sun, 19 Sep 2004 22:31:13 +0200, "Dorthe" <dorthemus1@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>været ude at spise.
>
>Kan den ene dag have gjort det hele eller er det normalt at man kan tage på

Jeg tror ikke på den når folk som Allan i livet er fedt siger jeg
spiste kun 1 kage og drak en øl og derefter har taget flere kilo på =)
Du skal nok regne med, hvis du ikke er meget overvægtig at du taber
dig langsomt og det nok er væske de første kilo, der ryger.
Hvis du har startet en eller anden form for motion kan den ekstra kilo
være din muskelmasse som har vokset.

Mvh

MA

///