4x100 til FIAT som jo er 4x98 ??
Fra : *trads*

Dato : 19-09-04 21:27

Hej
Jeg har nogle helt nye alu fælge 4x100.
Kan du evt. ved hjælp at en centreringsring bruges på min nettop købte Fiat
Marea som køre med 4x98 ?????
Eller er der andet jeg kan gøre ???

Mvh
Henrik Olesen
www.salg.olesenbanden.dk

Fra : Claus Fabritius

Dato : 19-09-04 21:49

"*trads*" <trads@get2netFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har nogle helt nye alu fælge 4x100.
> Kan du evt. ved hjælp at en centreringsring bruges på min nettop købte
> [...]

På med nogle bolte med løs konus. Så spiller det igen. Vær dog lige
opmærksom på centerhullet (om du skal have nogle centreringsringe) ET bør du
også checke.
--
MVH
Claus Fabritius

Fra : *trads*

Dato : 20-09-04 17:10

> På med nogle bolte med løs konus. Så spiller det igen. Vær dog lige
> opmærksom på centerhullet (om du skal have nogle centreringsringe) ET bør
> du
> også checke.

Og tak for svaret !
Kan man ikke også brue alm hjulbolter ??
Jeg mener at hvis man bruger centrerings ringen og spænder boltene i kryds
???
Henrik

Fra : John Sahl

Dato : 20-09-04 17:51

*trads* wrote:
> Kan man ikke også brue alm hjulbolter ??
> Jeg mener at hvis man bruger centrerings ringen og spænder boltene i
> kryds ???

Du kan sikkert godt, men det kan på ingen måde anbefales da
de ikke vil spænde ordentligt på hele deres anlægsflade.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : *trads*

Dato : 20-09-04 18:00

">
> Du kan sikkert godt, men det kan på ingen måde anbefales da
> de ikke vil spænde ordentligt på hele deres anlægsflade.

Du siger noget !!!!

Kan man købe den uden det koniske stykke - eller skal boltene drejes rene ??
Henrik

Fra : John Sahl

Dato : 20-09-04 18:24

*trads* wrote:
> Kan man købe den uden det koniske stykke - eller skal boltene drejes
> rene ?? Henrik

Fis så hen og køb de bolte med løs konus din nærigrøv

Fra : *trads*

Dato : 20-09-04 18:28

> Fis så hen og køb de bolte med løs konus din nærigrøv

hehe - du er nu også så direkte!!

Tak for hjælpne -du gamle

Fra : *trads*

Dato : 20-09-04 17:10

Hej

Fra : *trads*

Dato : 21-09-04 15:02

Ja det er mig igen

Jeg kan nu stadigvæk ikke se at den løsning holder !!
For ved forskelden på 100 / 98 må hullerne jo sidde 1mm forskudt for
hinanden i hver side. Altså kommer boltene da til at sidde skæve.

Kunne måske virke hvis det ene hold er 10mm bolte og det andet var 12mm
Henrik den mistænksomme!

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 21-09-04 15:32

*trads* wrote:

> Jeg kan nu stadigvæk ikke se at den løsning holder !!

Løs konus gør at anlægsfladen mellem fælg og konus bliver perfekt selvom
selv bolten er lidt forskudt

Btw, er du ikke rar at svare under det tidligere indlæg, og klippe det
fra som du ikke kommenterer ? Læs evt. mere her:

Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Debat om KIA biler: http://kiaforum.dyndns.dk