opskrift til gullashsuppe ønskes
Fra : anders

Dato : 19-09-04 21:14

jeg søger en opskrift på en god kraftig gullashsuppe.
hvilket kød skal jeg bruge, når jeg gerne vil have det sådan at det trævler

håber på inspiration mvh anders

Fra : kim rasmussen

Dato : 19-09-04 21:55

"anders" <alehmann@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> jeg søger en opskrift på en god kraftig gullashsuppe.
> hvilket kød skal jeg bruge, når jeg gerne vil have det sådan at det
trævler

Hej Anders

Her er min version af gullashsuppe

Kraftig og smagsfuld gullashsuppe: 6 personer

1 kg oksekød (spidsbryst eller andet ikke magert kød)
okseben
ca. 1/2 kg kartofler
2 l vand
3 løg
1 spsk paprika (stærk!)
1 stor dåse tomatpuré
1 spsk salt
ca. 4 gulerødder
2-3 spsk fedtstof (svinefedt)
1 tsk spidskommen
1-2 peberfrugter

Smelt i en stor gryde fedtstoffet , de finthakkede løg brunes heri.
Paprika og kødet i tern på ca 1x1 cm tilsættes og brunes godt.
Salt, spidskommen og tomatpuré tilsættes sammen med vand og ben.

Retten skal nu småkoge under låg, til kødet er næsten mørt — det tager 2 à 3
timer.
Så tilsættes kartofler og gulerødder ligeledes i 1 cm tern, og suppen koger
til disse er møre.

Lige inden servering tilsættes fintskåret peberfrugt som pynt. Server
suppen, gerne med franskbrød til.
Vand passer godt til og det gør en kraftig rødvin også.

Det kan være svært at få rigtig stærk paprika herhjemme (måske i
indvandrerbutikkerne ) men man må ikke bruge chili eller lignende for at
gøre retten stærkere!, så hellere lidt ekstra af den almindlige paprika.

I øvrigt så virker spidskommen ved at fremhæve det stærke; men det kan ikke
anbefales at øge mængden af dette krydderi.

Kim Rasmussen
WWW.leChef.dk
Din køkkenchef på nettet.

Fra : Hauge

Dato : 19-09-04 22:13

Hejsa
kim rasmussen wrote:
> Her er min version af gullashsuppe

Næsten nemmere med en link til din egen side

http://www.lechef.dk/opskrifter/recipie.asp?id=179

Mvh Hauge