Gulplade-spørgsmål
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 19-09-04 21:02

Jeg er på udkig efter en ny diesel på gule plader. Jeg er selv lidt i tvivl
om, om det skal være en lille med et lille forbrug (den skal dog kunne have
anhængertræk), eller om det skal være en over 2tonsreglen. Gode forslag
modtages, jeg har ikke brug for lastkapaciteten, og skal køre privat. Og den
skal i det store og hele ligne en personbil/van.

Kan man gøre de fleste personvogne med høj bagende til gulpladebiler, eller
skal jeg kun kigge under Bilfirmaernes tilbud under Last- og -varevogne?

Angående diesel: Jeg kan klart se de kørselsmæssige fordele ved at få en
turbodiesel, men bliver det ikke en dyr fornøjelse i længden? Hvor længe
holder en turbo? Jeg vil også gerne have en udredning over de gængse
'dielseforkortelser', HDI, TDI, osv.

Kan man til enhver tid konvertere en gulpladebil til hvide plader, og
reduceres prisen efter bilens alder?

På forhånd tak, i må gerne svare på delspørgsmål, da det jo blev en større
smøre
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen