Puch maxi med dårlig start
Fra : HC

Dato : 19-09-04 19:10

Hej NG

Har en dejlig Puch Maxi som er pokkers svær at starte. og søger derfor lidt
hjælp.
Der skal mange tråd ( 20-30 ) på kick'en før den starter for så derfor at gå
ud igen.
Den kan så pludselig starte men går ud efter ca 1 minut, venter man ydeliger
kan den pludselig køre som en drøm. ca 45 km/t og bliver ved med det, næste
morgen starter det forfra.
Der er hele tiden gnist ved tændrøret og benzin ved karburatoren ( bruger
tipperen så benzinen drypper ud )

Nogen gode bud ?

Motor data.
Cylinder stempel og topstykke er nyt, stemplet er hakket 3 mm, Plumben er
boret til 12 mm, lovlig Bing karburator med dyse 64, Chokeren virker som den
skal, kaburator renset, benzinfilter monteret, Udstødningen er næsten ny og
er ikke sodet til, platinerne er næsten nye og står som de skal. Olie
blandingen i benzinen er 2 % som er målt meget nøje af !

Det skal siges at for få dage siden startede den uden problemer.

--
Mvh Hans Jensen

Fra : BOFFEL

Dato : 20-09-04 09:19

du kunde starte med at dysse din kaburator op til mellem 88 til 100
ville jeg mene efter som du har boret og hakket den..

jeg ville også sige at det kan være nogle af dine pakninger som er lidt
utætte så prøv at skifte dem ud og så tag at dysse din kaburatore op og
tjæk lige dit benzin filter om det er rent!

hvis dine platiner står fint og der er gnis skulde der ikke være
problemer ud over at det mæse er din stelforbindelse som er lidt slit så
prøv at se om den er i orden også

hilsen BOFFEL

http://www.kandu.dk/

Fra : HC

Dato : 20-09-04 15:36

Tak for svar

Hvor er den stelforbindelse du skriver om ?'

Mvh Hans

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 21-09-04 00:07

"BOFFEL" <BOFFEL.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> du kunde starte med at dysse din kaburator op til mellem 88 til 100
> ville jeg mene efter som du har boret og hakket den..

88-100 er nok lidt i overkanten, med en 12mm karburator, 68 er nok et bedre
bud.

> hvis dine platiner står fint og der er gnis skulde der ikke være
> problemer ud over at det mæse er din stelforbindelse som er lidt slit så
> prøv at se om den er i orden også

Stel forbindelsen slidt ? manden har jo ikke problemer med lyset.

umiddelbart ville jeg gætte på defekt tændspole eller utæthed i krumtaphuset
(simmerringe døde eller revne i blokken).
Hvis altså den får saft og tændingen står bare nogenlunde korrekt.

mvh tp

Fra : BOFFEL

Dato : 21-09-04 09:26

jeg har lige haft præsis de samme problemer med min maxi og jeg skulle
dysse min maxi om og jeg har brugt dysser mellem 88 og 100 så det er nok
mit bedste bud!

og hvis man ikke kan ikke starte maskinen uden en stel forbindese og
hvis ledningen er slidt kan det være at den har svært ved at få
forbindelse!!

måske skulde du også tjække dit luft filter for urenheder!

men ja det kan også vare en defeks spole! og du burde også tjække
platinerne!

http://www.kandu.dk/

Fra : HC

Dato : 21-09-04 16:08

Får en nr 80 dyse i morgen så må jeg se om det hjælper

Mvh Hans

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 22-09-04 10:16

"HC" <h@ns.dk> skrev i en meddelelse
> Får en nr 80 dyse i morgen så må jeg se om det hjælper

Helt ærligt, du har selv skrevet at den har gået godt/startet, med den dysse
der sidder i, ergo skal den sgu da ikke dysses om.

mvh tp

Fra : BOFFEL

Dato : 27-09-04 14:43

det kan det jo godt være after som han skriver at dan er blevet boret op
og hvis der ikke er stelforbindelse kan du ikke starte en maxi eller det
er meget svært!

http://www.kandu.dk/