Puch Maxi dårlig start
Fra : HC

Dato : 19-09-04 19:05

Hej NG

Har en dejlig Puch Maxi som er pokkers svær at starte. og søger derfor lidt
hjælp.
Der skal mange tråd ( 20-30 ) på kick'en før den starter for så derfor at gå
ud igen.
Den kan så pludselig starte men går ud efter ca 1 minut, venter man ydeliger
kan den pludselig køre som en drøm. ca 45 km/t og bliver ved med det, næste
morgen starter det forfra.
Der er hele tiden gnist ved tændrøret og benzin ved karburatoren ( bruger
tipperen så benzinen drypper ud )

Nogen gode bud ?

Motor data.
Cylinder stempel og topstykke er nyt, stemplet er hakket 3 mm, Plumben er
boret til 12 mm, lovlig Bing karburator med dyse 64, Chokeren virker som den
skal, kaburator renset, benzinfilter monteret, Udstødningen er næsten ny og
er ikke sodet til, platinerne er næsten nye og står som de skal. Olie
blandingen i benzinen er 2 % som er målt meget nøje af !

Det skal siges at for få dage siden startede den uden problemer.

--
Mvh Hans Jensen

Fra : Motorola_V500

Dato : 24-09-04 06:44

Hej Hans Jensen!

Jeg har også en Puch Maxi. Og jeg har det samme problem som dig. Jeg har
så fået min solgt for 100 år siden. Men der var tun på min, og den var
også blevet boret osv. Problemet er ikke gnisten. Problemet er at
knallerten er blivet pillet ved, så de kører stærker, det gør det sværer
at starte Puch'en, måden jeg starter min på er at lukke helt for mit
luft filter, derefter prøver jeg at sparke den igang, hvilket bliver
gjordt en 7-10 gange før den starter, derefter giver jeg den lidt gas,
bl.a. for ikke at den går i står, men også for at langsomt at åbne mit
luftfilter op igen.

Hilsen Motorola_V500

http://www.kandu.dk/