Induktion med 'ordentlig' betjening
Fra : Erik Rudbeck

Dato : 19-09-04 18:28

I dag har vi glaskeramisk kogesektion nedfældet i bordpladen, men overvejer
at skifte til induktion. Et af kravene er i midlertid at slippe af med den
type elektroniske touch-betjening, som vi har nu. Vi er trætte af at bippe
os vej op og ned i styrke, samtidig med at en henslængt grydeske eller
paletkniv kan finde på at skrue op og ned for pladerne eller simpelthen
slukke for det hele.

Derfor ønsker vi os ganske enkelt manuelle betjeningsgreb, der gør det
muligt at ændre indstilling i ét enkelt snuptag. Gerne som et separat panel,
der kan placeres lidt væk fra pladen.

En mellemløsning, vi kunne acceptere, var en form for elektronisk 'skyder'.
F.eks en linie med 9 lysdioder der via touch følger fingeren. Så kan man
placere fingeren på den diode der svarer til den ønskede indstilling, og
altså regulere zonen fra f.eks 9 til 5 i én arbejdsgang...

Er der nogen der ved om det findes?

Erik

Fra : Mogens

Dato : 19-09-04 19:52

On Sun, 19 Sep 2004 19:28:12 +0200, "Erik Rudbeck" <no@mails.sorry>
wrote:

>Vi er trætte af at bippe os vej op og ned i styrke, samtidig med at en
>henslængt grydeske eller paletkniv kan finde på at skrue op og ned
>for pladerne eller simpelthen slukke for det hele.

Siemens har jo nogle "plader", hvor det med at skrue op og ned i tide
og utide er unødvendigt - automatikken klarer det hele for dig:
www.siemens-hvidevarer.com/PDF_documents/catalogues/1947338.pdf

Mvh Mogens

Fra : Lars

Dato : 20-09-04 08:16

Hej Erik,

"Erik Rudbeck" <no@mails.sorry> wrote in message

> [...]
> os vej op og ned i styrke, samtidig med at en henslængt grydeske eller
> paletkniv kan finde på at skrue op og ned for pladerne eller simpelthen

Vores 7 år gamle Blomberg induktionsplade er nu ikke så tosset selv om det
er finger-touch. Den har for det første ikke de der irriterende bib-lyde når
den reguleres og den har en "hop-til-trin-7" knap så man slipper for at
skruuuuuuuuuuue op hver gang. Man skal heller ikke holde et bestemt sted
flere sekunder for at tænde - blot et kort tryk på tænd-knappen for den
givne plade. På vores er knapperne foran, ud mod bordkanten, så i praksis
oplever vi ikke problemet med grydeskeen som jeg godt kan forestille mig når
knapperne sidder op af eksempelvis højre side.

> Derfor ønsker vi os ganske enkelt manuelle betjeningsgreb, der gør det
> muligt at ændre indstilling i ét enkelt snuptag. Gerne som et separat
panel,
> der kan placeres lidt væk fra pladen.

Jeg er ret sikker på, at det fås til flere af de kendte mærker, hvor
betjeningen kan sættes fx foran under bordpladen. Jeg ville aldrig have
drejeknapper eller andet direkte på pladen, tænk på hvor besværlig rengøring
det giver når noget løber ind under knapperne...

** Lars