Søg og Erstat som Batch/Macro i Word
Fra : Brian Ibsen

Dato : 14-12-00 15:18

Hejsa..

Nogen der ved hvordan jeg let laver en "søg og erstat" funkion på 800
dokumenter ???

På forhånd tak.

Brian Ibsen

Fra : Per Andersen

Dato : 14-12-00 19:06

Blad tilbage i denne gruppe, hvor der ligger en henvisning

--
Mvh.
Per Andersen

Fra : Brian Ibsen

Dato : 14-12-00 23:50

Ahh ja..jeg fandt noget godt......meeeen jeg kan ikke rigtig få det helt til
at virke....nogen der kan gennemskue problemet..
Den kode jeg prøver at bruge ser sådan her ud:

------
Option Explicit

Public Sub BatchReplaceAll()

Dim FirstLoop As Boolean
Dim myFile As String
Dim myDoc As Document
Dim Response As Long

'Error handler to handle error generated whenever
'the FindReplace dialog is closed

On Error Resume Next

'Close all open documents before beginning

Documents.Close SaveChanges:=wdPromptToSaveChanges

'Boolean expression to test whether first loop
'This is used so that the FindReplace dialog will
'only be displayed for the first document

FirstLoop = True

'Set the directory and type of file to batch process

Dim i As Long

With Application.FileSearch
. NewSearch
.LookIn = "C:\Test\"
.SearchSubFolders = True
.FileName = "*.doc"
.MatchTextExactly = True
.FileType = msoFileTypeAllFiles

If .Execute() > 0 Then
For i = 1 To .FoundFiles.Count

'Open document
Set myDoc = Documents.Open(.FoundFiles(i),)

If FirstLoop Then

'display dialog on first loop only

Dialogs(wdDialogEditReplace).Show

FirstLoop = False

Response = MsgBox("Do you want to process " & _
"the rest of the files in this folder", vbYesNo)
If Response = vbNo Then Exit Sub

Else

'On subsequent loops (files), a ReplaceAll is
'executed with the original settings and without
'displaying the dialog box again

With Dialogs(wdDialogEditReplace)
.ReplaceAll = 1
.Execute
End With

End If

'Close the modified document after saving changes

myDoc.Close SaveChanges:=wdSaveChanges

End With

End Sub
------

Meeeen den brokker sig over denne linje: Set myDoc =

Fra : Per Andersen

Dato : 15-12-00 19:24

Mon ikke der mangler oplysning om hvilken "lookin"-folder? Ellers spørg den
oprindelige spørger, som fik det i gang.

--
Mvh.
Per Andersen

Fra : Per Andersen

Dato : 16-12-00 20:25

Det var netop det der var galt.
Tog lige et tjek. Rutinen virker - om ikke elegant - så dog effektivt. Men
sørg for, at der ikke er programkode i folderen.

Per Andersen