Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Objektiver Nikon D 70
Fra : Uno

Dato : 19-09-04 18:16

Hej i gruppen!

Hvilken objektiv størrelse vil I anbefale til et sådant kamera,
så det dækker alle områder.

mvh Uno

Fra : HKJ

Dato : 19-09-04 18:22

"Uno" <unosteffensen@post1.tele.dk> wrote in message
> Hvilken objektiv størrelse vil I anbefale til et sådant kamera,
> så det dækker alle områder.

Kit 18-70 og en 70-300

70-300 kan enten være Nikon ED eller Sigma (Hvor du også får macro
muligheder).

Dette er selvfølgelig ikke Nikons bedste kvalitet i objektiver, de koster
væsentlig mere.
Du kan dog også købe en 50mm F/1.8, som er billig, men har topkvalitet.

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 19-09-04 18:34

"HKJ" skrev 19.09.2004 19:21:

> Kit 18-70 og en 70-300
>
> 70-300 kan enten være Nikon ED eller Sigma (Hvor du også får macro
> muligheder).

Kan man få en Sigma EX 70-300? Du mener ikke 70-200 eller 100-300?

--
/kristian
@warszawa

Sony digitalkamera DSC-F717 sælges. Kontakt mig på mail!

Fra : HKJ

Dato : 19-09-04 18:41

"Kristian Storgaard" <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> wrote in
message news:BD738F9F.6BB8%kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk...

> Kan man få en Sigma EX 70-300? Du mener ikke 70-200 eller 100-300?

Ikke EX men: 70-300mm F4-5.6 DL Macro Super II

Se her for en oversigt:
http://www.sigmaphoto.com/html/lenschart.htm

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 19-09-04 18:50

"HKJ" skrev 19.09.2004 19:41:

> Ikke EX men: 70-300mm F4-5.6 DL Macro Super II

Ok. Men kan man ikke "nøjes" med en 70-200? Så kan man jo få Sigmas EX
70-200 2,8.

Fra : HKJ

Dato : 19-09-04 18:55

"Kristian Storgaard" <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> wrote in
message news:BD739376.6BED%kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk...

> Ok. Men kan man ikke "nøjes" med en 70-200? Så kan man jo få Sigmas EX
> 70-200 2,8.

Det må du spørge "Uno" om, jeg kan ikke. I tråden "Løver" mangler jeg
faktisk et længere objektiv.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 19-09-04 21:31

HKJ wrote:
> Det må du spørge "Uno" om, jeg kan ikke. I tråden "Løver" mangler jeg
> faktisk et længere objektiv.

Sigma 70-200 f2.8 + hhv. en 1.4x og en 2x TC.

Det er dyrt, men godt

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : HKJ

Dato : 19-09-04 21:37

> Sigma 70-200 f2.8 + hhv. en 1.4x og en 2x TC.
>
> Det er dyrt, men godt

Jeg drømmer om noget med VR, men det er meget dyrt.

Fra : Uno

Dato : 19-09-04 21:26

Hej igen!

Tak for hjælpen - nu har jeg lidt at gå efter.

mvh. Uno

Fra : HKJ

Dato : 19-09-04 21:34

> Tak for hjælpen - nu har jeg lidt at gå efter.

Lige en bemærkning mere:

Kristians ide med en 70-200 F/2.8 er ikke dårlig, fidusen er så at købe en
1.4x extender sammen med den. Det giver bedre lysstyrke og bedre optisk
kvalitet, men koster også mere.

Du skal også være opmærsom på at extendere/objektiver ikke er brugelig i
alle kombinationer. F.eks kræver Nikon's extender AF-S objektiver.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 20-09-04 02:35

"HKJ"

> [...]
>
> Du skal også være opmærsom på at extendere/objektiver ikke er brugelig i
> alle kombinationer. F.eks kræver Nikon's extender AF-S objektiver.

Så overvej en Kenko 300Pro, kvalitet og kompaitbilitet
er fremragende og så er de sku også billigere.. -max-

Fra : Hans Joergensen

Dato : 20-09-04 08:15

-max- wrote:
> Så overvej en Kenko 300Pro, kvalitet og kompaitbilitet
> er fremragende og så er de sku også billigere.. -max-

Kenko 2X rager også mindre frem (ihvertfald til Canon) og er derfor
kompatibel med flere objektiver, blandtandet EF 50 f1.8.

// Hans
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : Morten Wartou

Dato : 20-09-04 08:24

Hans Joergensen wrote:

> Kenko 2X rager også mindre frem (ihvertfald til Canon) og er derfor
> kompatibel med flere objektiver, blandtandet EF 50 f1.8.

Også voldsomt meget mere kompatibel i Nikon-udgaven, blandt andet Nikon
80-400VR som ingen telekonvertere fra Nikon understøtter fuldt ud.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Bo Bjerre

Dato : 20-09-04 17:01

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote in message

> Også voldsomt meget mere kompatibel i Nikon-udgaven, blandt andet Nikon
> 80-400VR som ingen telekonvertere fra Nikon understøtter fuldt ud.

Jeg er næsten sikker på at den nye TC17 gør ?

Bo //

Fra : Morten Wartou

Dato : 20-09-04 17:27

Bo Bjerre wrote:
> "Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote in message

> Jeg er næsten sikker på at den nye TC17 gør ?

Det er jeg ret sikker på den ikke gør. Den står ej heller på
kompabilitetslisten her:
http://www.nikonusa.com/template.php?cat=1&grp=5&productNr=TC17EII

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Morten Wartou

Dato : 20-09-04 17:43

Morten Wartou wrote:
> kompabilitetslisten

Der skulle naturligvis have stået kompatibilitetslisten - skam mig!

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : AS

Dato : 20-09-04 17:55

Ja og nej. Optisk er akceptabel, men når diafragma falder til mere end 5,6
AF virker ikke.

Fra : Bo Bjerre

Dato : 20-09-04 17:00

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> wrote in message

> [...]
>
> Du skal også være opmærsom på at extendere/objektiver ikke er brugelig i
> alle kombinationer. F.eks kræver Nikon's extender AF-S objektiver.

Lige en kommentar:

Det tager ca 10 minutter at ombygge Nikons TC14E-II, så den kan tage alle
Nikons "gamle" objektiver. Der sidder en lille tap i den fatning, som
objektivet sidder på. Man afmonterer fatningen, filer tappen bort og
monterer fatningen igen.

Jeg har gjort det ved min TC14.. og min TC20.. Jeg købte dem brugt på eBay
af een, der ikke kunne bruge dem på grund af tappen

Bo //

Fra : HKJ

Dato : 20-09-04 17:02

> [...]
>
> Jeg har gjort det ved min TC14.. og min TC20.. Jeg købte dem brugt på eBay
> af een, der ikke kunne bruge dem på grund af tappen

Men du får ikke autofocus af det, alle AF objektiver er manual focus.

Fra : KASO

Dato : 20-09-04 13:51

"Uno" skrev d. 19-09-04 18:16 dette indlæg :
> Hej i gruppen!
>
> Hvilken objektiv størrelse vil I anbefale til et sådant kamera,
> så det dækker alle områder.
>
> mvh Uno

"alle områder" er vist ikke muligt (uden at købe rigtigt mange
objektiver). Jeg har selv overvejet Sigma's 18-125mm (svarende til ca.
28-200mm), der skulle være et godt "all-round" objektiv, hvis man ikke
ønsker at skifte objektiv så ofte. Det skulle iflg. tests være bedre end
Nikons 28-70mm (der heller ikke er Verdens bedste - men det er alligevel
en præstation at få et objektiv med "7xzoom" til at blive skarpere end
et med "4x").

Området er fra en mild vidvinkel til en rimelig tele, hvilket vil dække
mere end 98% af de flestes daglige brug. Spørgsmålet er så, om du har
mere brug for tele (som andre indlæg dækker) eller vidvinkel? Det
afhænger af, hvad du ønsker at fotografere.

http://www.kandu.dk/