Falsh MX2004 - Skifte farver på variable
Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 19-09-04 16:51

Hejsa

Jeg har en flash side, hvor jeg tager nogle variabler ind fra en ASP
side:

this.loadVariables("flashcom.asp",0, "GET");

De fleste af variablerne bliver bare skrevet direkte til et tekst
felt.

Jeg har dog en variable jeg skal bruge til at skifte farve på et
symbol (en button)

Variablen hedder "fan"

"fan" = false -> Button = grå

"fan" = true -> Button = Grøn

Nogen der kan hjælpe mig med dette ?

Ulrik

Fra : Flashfactor v/Michae~

Dato : 19-09-04 20:22

> Nogen der kan hjælpe mig med dette ?
> Ulrik

Nu skriver du ikke hvilken version du publisher til, men denestående kan
anvendes i player 6+

this.onEnterFrame = function(){
if(d){
delete this.onEnterFrame
}
if(fan=="true"){
bg.setRGB(0x00FF33);
bg = new Color(_root.instButton);
d=1
}
if(fan=="false"){
bg.setRGB(0x999999);
bg = new Color(_root.instButton);
d=1
}
}

Jeg har sat funktionen på en onEnterFrame() da dine variable loades eksternt
- så snart værdien er fastsat slettes eventen igen
- håber du kan bruge det til noget

Med venlig hilsen
Michael Jensen
http://www.flashfaq.dk
http://www.flashfactor.dk

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 20-09-04 11:21

"Flashfactor v/Michael Jensen" <email@flashfactor.dk> wrote in message news:<vZk3d.50746$Vf.2445864@news000.worldonline.dk>...

> [...]
>
> Jeg har sat funktionen på en onEnterFrame() da dine variable loades eksternt
> - så snart værdien er fastsat slettes eventen igen

Hejsa - jeg bruger Flash MX 2004, og nyeste player/browser

Da variablen kan ændre sig, bliver jeg nødt til at hele tiden holde
øje med den, jeg har derfor lavet en kontrol - lige efter inlæsning,
som kører ca. 1 gang hvert 3. sek.

this.loadVariables("flashcom.asp",0, "GET");
if(fan=="true"){
bg.setRGB(0x00FF33);
bg = new Color(_root.Fan_Motor);
}
if(fan=="true"){
bg.setRGB(0x999999);
bg = new Color(_root.Fan_Motor);
}

Det virker dog ikke.

Jeg er ikke sikker på Fan_Motor er korrekt "navn" - hvordan er jeg
sikker på det er den rigtige jeg har fat i. Fan_motor er et symbol,
som jeg jo kan have flere instanser af. De hedder så alle Fan_Motor.

Skal jeg navngive den aktuelle knap/button, på en eller anden måde ?

Betyder det noget at jeg har lavet den som button, og at den har
farveskift ved mouse over osv...

Er koden eller rigtig ?

Ulrik

Fra : Flashfactor v/Michae~

Dato : 20-09-04 15:21

> Da variablen kan ændre sig, bliver jeg nødt til at hele tiden holde
> øje med den, jeg har derfor lavet en kontrol - lige efter inlæsning,
> som kører ca. 1 gang hvert 3. sek.

Vil det sige at du kalder dit ASP hvert 3. sekund?
Hvis variablen ændres i Flashen, lader du bare din onEnterFrame køre videre
selvom den allerede har tjekket for en tilstand. fx:

> [...]

> som jeg jo kan have flere instanser af. De hedder så alle Fan_Motor.
> Skal jeg navngive den aktuelle knap/button, på en eller anden måde ?

Ja alle symboler skal have unikke instance names - også selvom det er samme
symbol du har kopieret.

> Betyder det noget at jeg har lavet den som button, og at den har
> farveskift ved mouse over osv...

Nej - ikke så længe den har det rigtige instance name, som fx. fan_motor.

Med venlig hilsen
Michael Jensen
http://www.flashfaq.dk
http://www.flashfactor.dk

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 21-09-04 20:05

> [...]
>symbol du har kopieret.
>

>Nej - ikke så længe den har det rigtige instance name, som fx. fan_motor.

Kanon

Lige hva jeg skulle bruge - takker ;)

Ulrik