Større cylinder- ingen effekt
Fra : Jess Mathiasen

Dato : 19-09-04 16:13

Jeg har dysset min Yamaha Neo´s om - som tidligere anbefalet
Fra 78 til 86.
Nu sætter den sig ikke længere, oser lidt mere, skal ha´choker i meget kort
tid men....
Den kører ikke stærkere og accellere ikke bedre end før !
Det fatter jeg ikke når der er kommet en 47 mm cylinder på.....?
Variator har jeg ikke rørt ved og udstødningen er Thansen's standardmodel.
Mvh
Jess

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-09-04 18:19

Jess Mathiasen skrev:

> jeg ikke når der er kommet en 47 mm cylinder på.....? Variator har jeg
> ikke rørt ved og udstødningen er Thansen's standardmodel. Mvh

47mm i sig selv giver normalt ikke større top.

Har du pillet plumpen på din udstødning?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Jess Mathiasen

Dato : 19-09-04 18:46

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Martin Johansen [6000]
> http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
> Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel

Ja, plomben er taget....
Tror heller ikke det er det.
Lørdag bankede jeg forrøret på en kantsten og benyttede lejligheden til at
checke om fuld udblæsning gav mere fart.
Det gjorde det ikke
Mvh
Jess

Fra : Moller

Dato : 19-09-04 18:51

Jess Mathiasen wrote:

> Lørdag bankede jeg forrøret på en kantsten og benyttede lejligheden til at
> checke om fuld udblæsning gav mere fart.

   Hvis du mener fuld udblæsning = ingenpotte på overhoved, så har du helt
klart misforstået noget omkring 2 taktere, for det gir absolut kun
mindre kræfter.

   Men, hvis du har sat støre cyll. på, og du siger det ikke har givet
noget, så må der være ting som hæmmer maskinen... ala for lille
kaburatore, for hæmmende luft filter, forkert indysning, forkert
dimensioneret potte til den nye størelse cyl.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Jess Mathiasen

Dato : 19-09-04 20:43

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kaburatore, for hæmmende luft filter, forkert indysning, forkert
> dimensioneret potte til den nye størelse cyl.

Nej, der var ikke fuld udblæsning, men pænt bøjet flange, vel 50 % mere
udblæsning.
Den kørte i øvrigt uden udsættere eller noget - bare ikke hurtigere.
Vil pengene til en større karburator være godt givet ud ?
- og hvilken størrelse passer ?
Mvh
Jess

Fra : Moller

Dato : 19-09-04 22:03

Jess Mathiasen wrote:

> Nej, der var ikke fuld udblæsning, men pænt bøjet flange, vel 50 % mere
> udblæsning.

   Enhver bule, flænge eller lignende skade på forrør, difusser, baffel,
eller cone har kun skadelig påvirkning på ydelsen af en 2 takter...
dæmper delen til sidst er den eneste del som kan tages af for mere
ydelse, med dertil ekstra larm, så længe man ikke påvirker stingeren.

> Den kørte i øvrigt uden udsættere eller noget - bare ikke hurtigere.

   Trækker den hårde ? har den lettere ved at holde maks hastigheden ved
bakker osv ????

> Vil pengene til en større karburator være godt givet ud ?
> - og hvilken størrelse passer ?

   Få liiiige styr på hvad du har lavet indtil nu, inden du bruger flere
penge.

   en støre cyll. gir mere træk, og deraf kan du vinde mere top, ved at
ændre gearingen, da det er den som lægger begrænsningen, da en 2 takter
IKKE bare blir ved at lavere flere og flere heste når man stiger i omdr.
og derved skal tilpasse gearingen, så man udnytter de ekstra heste rigtigt.

   Så hvis det eneste du har gjort er at smide en støre Cyll. på, så
skulle du kunne acc. hurtigere, men mere top vil du først vinde hvis du
tilretter gearingen.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Jess Mathiasen

Dato : 19-09-04 22:34

> [...]
>
> Så hvis det eneste du har gjort er at smide en støre Cyll. på, så
> skulle du kunne acc. hurtigere, men mere top vil du først vinde hvis du

Jeg synes heller ikke det har hjulpet på accellerationen...
Derfor tænker jeg større karburator...
Men hvad vil være passende til 47 mm ?
Mvh
Jess

Fra : Moller

Dato : 20-09-04 09:00

Jess Mathiasen wrote:

> Jeg synes heller ikke det har hjulpet på accellerationen...
> Derfor tænker jeg større karburator...

   Jamen, så er der helt klart et problem, som skal løses inden du skifter
mere... en støre Cyll. vil når den er indjusteret altid give mere træk,
da flere cc = mere moment.

   Hvordan har din udstødning det ? er den i god stand, uden buler osv. og
hvornår har du sidst fjernet koks i den ? jeg vil som en af de første
ting give skylden til udstødningen skylden, hvis alt andet er som det
skal være.

   Hvordan er din indjustering af kaburatoren ? er den justeret godt ind,
eller bar lige fået en dyse så den ikke sætter sig hele tiden ?
   Og har du haft cyll. af efter den satte sig, for at efterse den for
ridser osv... indvendigt ?

   Hvad med tændingen ??? hvad står den på nu, og hvad bør den være efter
bogen ? i BTDC grader helst :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Jess Mathiasen

Dato : 20-09-04 20:55

> [...]
> ridser osv... indvendigt ?
>
> Hvad med tændingen ??? hvad står den på nu, og hvad bør den være efter

Udstødningen er i god stand, kun et halvt år gammel og ikke kørt ret meget.
Nu har den jo så en bule, men det har ikke rigtig ændret noget.
Karburatoren er ikke justeret godt ind, der er som du skriver bare kastet en
ny hoveddyse i så den ikke sætter sig.
Jeg tror jeg vil prøve at gå ned i størrelse igen, til 82 (oprindelig 78 nu
86)
Dine andre forslag, samt thomas´s vil jeg sætte i værk når jeg får tid.
Mange tak for jeres hjælp
Mvh
Jess

Fra : Thomas

Dato : 20-09-04 17:44

> Jeg synes heller ikke det har hjulpet på accellerationen...
> Derfor tænker jeg større karburator...
> Men hvad vil være passende til 47 mm ?
> Mvh
> Jess

Er alt på indsugning's siden tæt inc. membraner.
Sidder cylindren ordenligt slutter den tæt. spænd moment så er du sikker på
at den spænder ens over hele fladen.

Hvordan ser skyldekanalerne ud er der støbe grater i dem.

Gå alt efter rens karburator hold indsugnings studsen op imod karburatoren.
se efter om de passer ordenligt sammen ingen forskydninger se efter grater
tilpas det hvis det ikke passer ordenligt sammen.
lav nye pakninger selv 1/2 -1 mm mindre end fladen. så passer de når der
kommer pres på.

Mvh. Thomas