Andet multimedie
bentjuul 3670
Gradient tool i photoshop
Fra : Carina

Dato : 19-09-04 15:43

Hej jeg sidder og leger med gradient tool i Photoshop på et billede og jeg
ville egentligt gerne have at baggrunden blev transperent istedet for hvid -
men det kan jeg ikke få den til - nogen der har en god ide? så den starter
med at være transp. og så går over i billedet og ender ret skarpt i den
sidste del af billedet.
/Carina

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-04 16:11

"Carina" <hybrid@aussies[f j e r n ).dk> wrote in message
> [...]
> med at være transp. og så går over i billedet og ender ret skarpt i den

Du har sikkert valgt "foreground to white" i gradient editoren.
Prøv med "foreground to transparent" i stedet.
Det er nr. 2 preset i gradient editoren.

/PB

Fra : Carina

Dato : 19-09-04 17:23

Hej PB

Nej, det har jeg lige chekket - den står til foreground to transperant og
selvom jeg har taget et billede sat ind på transperent baggrund så laver den
hvidt ud over det transperente.
/Carina

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-04 19:16

> [...]
> selvom jeg har taget et billede sat ind på transperent baggrund så laver

Opret en lagmaske på dit billede og lav gradueret raster på masken.

/PB

Fra : Carina

Dato : 19-09-04 21:38

Det vil jeg forsøge - Tak
/Carina

Fra : per christoffersen

Dato : 21-09-04 22:00

"Carina" <hybrid@aussies[f j e r n ).dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> selvom jeg har taget et billede sat ind på transperent baggrund så laver

Der skal lige sættes mærke i 'Transparency' i indstillingerne oppe i
topbaren (Hvis du ikke har flyttet rundt på den)
(Ved siden af Reverse og Dither).
/Per