Seat Cordoba
Fra : Martin Hansen [6430]

Dato : 19-09-04 14:50

Hej

Jeg har en Seat Cordoba (model 1 mener jeg den hedder) fra 1995. Jeg vil
gerne have den til at lyde lidt mere sporty..

Nogen der har erfaringer med dette på denne model? Jeg har ikke uanede
mængder af penge til det, så det skal være noget som ikke er SÅ bekosteligt
igen.

Alt på bilen er standard i dag.

Links og Råd modtages med kyshånd.

mvh

Martin

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-09-04 15:39

Martin Hansen [6430] skrev:

> Nogen der har erfaringer med dette på denne model? Jeg har ikke uanede
> mængder af penge til det, så det skal være noget som ikke er SÅ
> bekosteligt igen.

Den gratis: Pil ved luftfilterkassen
Den lidt dyrere: Skift til KN-kit
Den meget dyre: Skidt til KN-kit og komplet 2" sportsudstødning.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Martin Hansen [6430]

Dato : 19-09-04 16:11

> Den gratis: Pil ved luftfilterkassen
> Den lidt dyrere: Skift til KN-kit
> Den meget dyre: Skidt til KN-kit og komplet 2" sportsudstødning.

Hej Martin

Har du evt et link til en side hvor man kan se priser på de sidste 2
løsninger? Og hvor man evt. kan bestille??

mvh

Martin

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-09-04 17:17

Martin Hansen [6430] skrev:

> Hej Martin

Hej

> Har du evt et link til en side hvor man kan se priser på de sidste 2
> løsninger? Og hvor man evt. kan bestille??

Jeg har desværre ingen links men et KN-kit koster circus 6-800 med rør
og det hele.

En løs bagpotte som kan brumme lidt koster 1500,- - 2500,- afhængig af
mærke.

Hvad komplet sportssystem hele vejen igennem koster ved jeg ikke men helt
gratis er det ikke da du har KAT på din bil.

Fra : FJ

Dato : 19-09-04 23:19

www.bilting.dk

Fra : KASO

Dato : 20-09-04 15:00

"Martin Hansen [6430]" skrev d. 19-09-04 14:50 dette indlæg :
> [...]
>
> Nogen der har erfaringer med dette på denne model? Jeg har ikke uanede
> mængder af penge til det, så det skal være noget som ikke er SÅ

Hvad med at montere gl.dags fælge med eger - og dertil en klemme og et
stykke pap?

Eller mao.: Hvorfor vil du have din bil til at larme mere?

Den skal "lyde" sportslig uden at kunne mere - hmm - "får i
ulveklæder"?!?!

Før du bestemmer dig, vil jeg anbefale dig at prøve en tur i en bil med
det påtænkte udstyr (hvis muligt) - man kan blive meget træt af en bil,
der støjer for meget. Sportsudstødninger i den bedre del skulle efter
sigende kunne laves, så de kun giver en dybere lyd uden at støje mere i
kabinen, hvilket er OK. Luftfilter skulle under alle omstændigheder blot
bidrage til mere støj - og du risikerer problemer i synshallen - dels på
grund af støj og dels på grund af "konstruktive ændringer" (her
fokuserer de på den potentielle risiko for at bilen forurener mere end,
hvad den er typegodkendt til).

Vælger du en sportsudstødning, findes flere fabrikater i rustfrit stål -
så slipper du samtidig for at skifte mere i bilens levetid (og der er
dermed også lidt økonomi i udskiftningen).

http://www.kandu.dk/