Lagkage
Fra : Lasse N. Larsen

Dato : 19-09-04 14:33

Hej NG.

Jeg skal lave et par lagkager til på tirsdag og mangler noget inspiration
til hvad fyld jeg kan komme i.

Venlig hilsen Lasse.

Fra : kim rasmussen

Dato : 19-09-04 14:55

"Lasse N. Larsen" <affaldspost@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG.
>
> Jeg skal lave et par lagkager til på tirsdag og mangler noget inspiration
> [...]
Dybfrosne jordbær eller hindbær der er moset goft, er halvt optøet ,vendt i
flødeskum og brugt som creme mellem bundene .

Kim Rasmussen
WWW.leChef.dk
Din køkkenchef på nettet.

Fra : Brian k

Dato : 19-09-04 16:39

Lasse N. Larsen wrote:
> Hej NG.
>
> Jeg skal lave et par lagkager til på tirsdag og mangler noget
> inspiration til hvad fyld jeg kan komme i.

Til børn eller voksne (jeg laver den bedste børnlagkage i verden (ifølge
alle de børn der har smagt den!))

Fra : Lasse N. Larsen

Dato : 20-09-04 06:27

"Brian k" <brian@nospam.com> skrev i en meddelelse

> Til børn eller voksne (jeg laver den bedste børnlagkage i verden (ifølge
> alle de børn der har smagt den!))
>
> det er godtnok til voksne, men kom med den alligevel

Lasse

Fra : Brian k

Dato : 20-09-04 14:29

Lasse N. Larsen wrote:

> det er godtnok til voksne, men kom med den alligevel
>
> Lasse

Hej

Den er så simpel og kan laves på 10 miutter (excl tiden kagecreemen skal stå
i køleskabet)

Lagkagebunde
kagecreem
Grønne vindruer (kernefrie)
jordbær (hvis de fås)
Bananer
nutella
1 appelsin
glasur
rødt sødt "stads" til at skrive tillykke oven på kagen
flødeskum

alle lagkagebundene dryppes med saft fra appelsinen, pas på at det ikke
bliver så meget at de går i stykker.
Nederste kagebund påføres 2 mm lagkagecreem, tynde skiver bananer lægges
ovenpå kagecreem, næste kagebund påføres tyndtlag nutella på den side der
vender ned af, på ovensiden af denne kagebund (dryppes først med
appelsinsaft) påføres nyt 2 mm lag kagecreem, så pålægges tyndeskiver med
jordbær, har man ingen jordbær, lægges igen tynde skiver med bananer. den
sidste kagebund påføres på den side der vender ned af, et tyndt lag nutella.
Glasuren påføres toppen, husk at med det samme at smide krummel på. Når
glasuren er stivnet skrives der med MASSER af det røde søde klistrede stads
tillykke med de ? år, der tegnes hjerte, stjerner, osv (alle ungerne elsker
det røde "stads", så jo mere jo bedre, dog skal det jo gerne være flot...så
lidt skal man beherske sig). Der påføres tykt lag flødeskum op langs siden
på lagkagen. Vindruerne skøres over på langs (midten) og lægges i en fin
cirkel langs den yderste kant (der hvor flødeskummet starter).

Voila... du har en lagkage som alle børn kan lide, jeg har ihvertfald aldrig
haft et bar som har sagt "den kan jeg ikke lide!", er det sket at der er et
barn der har sagt "jeg kan ikke lide bananer, er der altid blevet presset på
fra de andre børn med "du er NØDTTIL at smage", "man kan slet ikke smage
bananerne", osv, osv

Se et billede af lagkagen her:

news.cybercity.dk dk.binaer:749409

Fra : Brian k

Dato : 20-09-04 14:35

Brian k wrote:

> news.cybercity.dk dk.binaer:749409

ups!

Her:

Fra : Stella Bang

Dato : 19-09-04 17:13

> Jeg skal lave et par lagkager til på tirsdag og mangler noget inspiration
> til hvad fyld jeg kan komme i.
>
> Venlig hilsen Lasse.

En lagkage der både er let og smager rigtig godt er at du til 1 lagkage
pisker ½ liter flødeskum deri blander du hakkede nødder ca. 50 gram og ca.
100 gram hakket chokolade. Det lægges mellem bundene. Den øverste bund
bliver smurt med chokoladeglasur og tilsidst pynter du lagkagen med
flødeskum.
venligst
Stella

Fra : Helle Petersen

Dato : 19-09-04 18:45

Jeg har haft gode erfaringer med den her fyld:
Flødeskum, knuste makroner og revet nougat blandes sammen. Så har du en crem
til at smøre imellem bundene og så glasur på toppen og et lille sprøjt
flødeskum rundt i kanten.
Man kan eventuelt blande lidt marmelade i cremen - Det smager også godt.
Og et lille sidste tip: Prøv at blande et par dråber frugtfarve i
flødeskummen der skal sprøjtes på kanten af kagen. Det ser smadder flot ud
og giver lige det ekstra.

God fornøjelse

Helle

Fra : Helle Nielsen

Dato : 19-09-04 19:00

> [...]
> Hej NG.
>
> Jeg skal lave et par lagkager til på tirsdag og mangler noget inspiration

Jeg er helt vild med den her som er svampet og lækker *slurp!*

Du smører bundende med jordbærmarmelade - bare et tyndt lag. På den nederste
bund lægger du kiwi og så kagecreme oven på, kommer den næste bund på hvor
du lægger banan og kagecreme på. Så lægger du toppen på hvor du laver en TYK
glasur af flormelis med en smule kakaopulver i så den bliver mørkebrun. Den
smører du ud over kagen og kommer så flødeskum rundt i kanten/siderne af
hele kagen. Den er bedst hvis du laver den aftenen for inden og så pynter
med glasur og flødeskum lige inden den skal spises. Den er bare for lækker.

Mvh Helle

Fra : Inger Pedersen

Dato : 19-09-04 19:11

"Helle Nielsen" <mail@hellenielsen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er helt vild med den her som er svampet og lækker *slurp!*

Nemlig.
der skal bare knuste makroner i også; så er den hjemme - og glasuren kan
også "bare" være hvid.

Hilsen Inger

Fra : Lasse N. Larsen

Dato : 20-09-04 06:28

Tak for alle svarene, jeg har fået lidt inspiration.

Lasse

Fra : Kristina Søndergaard

Dato : 20-09-04 08:25

"Lasse N. Larsen" <affaldspost@webspeed.dk> skrev i en meddelelse:
> Jeg skal lave et par lagkager til på tirsdag og mangler noget inspiration
> til hvad fyld jeg kan komme i.

Hvis du bestemmer dig for en variation med kagecreme, er her et lille fif
til den lækreste af slagsen: lav en pulvercreme efter instruktionerne på
pakken, rør den derefter sammen med flødeskum og en god creme fraiche og
smag evt. til med lidt vanille. Forholdet iml. flødeskummet og cremefraichen
afhænger af, hvad du ellers har i af fyld - er der mange søde ingredienser
som makroner og jordbærsyltetøj, må der gerne være mest af den syrlige creme
fraiche og omvendt. Smag dig frem, det kan ikke gå galt

/Kristina

Fra : pusmand

Dato : 20-09-04 16:57

Bruger I allesammen købe-bunde - eller er der nogen, der har en
super-opskrift på lagkagebunde ??

Mvh

"Kristina Søndergaard" <Kristina_Sondergaard@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:414e85cd$0$228$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Fra : Stella Bang

Dato : 21-09-04 10:08

"pusmand" <pusmandogmandet@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Bruger I allesammen købe-bunde - eller er der nogen, der har en
> super-opskrift på lagkagebunde ??
>
> Mvh

NÅr jeg skal gøre lagkagen ekstra god bager jeg selv bundene efter denne
opskrift.
3 æg
150 g sukker
1/4 dl. vand
125 g mel
2 tsk. bagepulver
Pisk æg og sukker godt sammen. Tilsæt sigtet mel og bagepulver og vand.
Hældes i en smurt springform og bages ved 175 grader i ½ til 3/4 time. Når
den er kold deles den i tre.

mvh
Stella