/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
The high cost of living (and doing wheelie~
Fra : Mikkel Hansen


Dato : 19-09-04 12:37

Oh well, oh well

Her i weekenden trillede jeg rundt på Lolland med min kærestes far og en af
hans venner (frisk kørsel? yes ma'm). Efter turen tog kæresten og jeg ud på
en lille øde vej på Fejø, for at tage lidt billeder af mig på cyklen. Jeg
fik den ide at det var da på høje tid at lære mig selv at lave wheelies. Det
gik (overraskende) ganske godt ved at lade den trille lidt med koblingen
trukket, give gads mads og slippe koblingen. Desværre mente min kæreste at
hun kun skulle fotografere lige når jeg kørte forbi hende, så hun holdt
fokus der, med det resultat at da jeg pavestolt trillede hen til hende og
spurgte om hun havde knipset nogle billede af mine fantastiske (okok, måske
20-25m) wheelies, spurgte hun "a hva', har du lavet wheelies?".
Nå, jeg prøver igen, for det skal vi da have billeder af! Men det bliver
progressivt sværere at få forhjulet i vejret og da vi kører hjem fedter
koblingen for et godt ord. Ak og ve Jeg har slået op i min Haynes og med
min begrænsede mekaniske ekspertise prøvet at justere koblingskablet lidt
uden nogen tilfredsstillende effekt, samt googlet efter indlæg denne hellige
gruppe om fedtende koblinger. Så det ender nok med at dyret må på besøg hos
Stevens MC, med resulterende skældud + en klækkelig regning for renoveret
kobling ;-D

Tjae, var det det værd, kan man så spørge sig selv? Oh yes.

--
Mikkel Hansen » CBR 600 F4 » http://dfmc.dk/444



 
 
Jens Arnfast (19-09-2004)
Kommentar
Fra : Jens Arnfast


Dato : 19-09-04 12:51

Mikkel Hansen wrote:
[snip en historie om koblingsmisbrug]

Tsktsk.. du behøver slet ikke bruge koblingen

Selv min gamle (næsten) tons-tunge XJ'er kunne komme på baghjulet uden
brug af kobling ;)

--
-jens
RSV1000

Mikkel Hansen (19-09-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Hansen


Dato : 19-09-04 13:03

Jens Arnfast wrote:
> Mikkel Hansen wrote:
> [snip en historie om koblingsmisbrug]
>
> Tsktsk.. du behøver slet ikke bruge koblingen
>
> Selv min gamle (næsten) tons-tunge XJ'er kunne komme på baghjulet uden
> brug af kobling ;)

Yeah, jeg var også syg nok til det på min bmx da jeg var 12 år.
Powerwheelieeeeee!!!

--
Mikkel Hansen » CBR 600 F4 » http://dfmc.dk/444



thomas sloth (19-09-2004)
Kommentar
Fra : thomas sloth


Dato : 19-09-04 21:06

> Tsktsk.. du behøver slet ikke bruge koblingen
>
> Selv min gamle (næsten) tons-tunge XJ'er kunne komme på baghjulet uden
> brug af kobling ;)

Nu sidder jeg og bliver nysgerrig - hvordan gør man det rent faktisk,
hvad er teknikken?
Kan det lade sig gøre på min Bandit600? Når jeg brænder den helt af i
første gear letter den ikke forhjulet, men bliver højst meget "let" på
forhjulet". Men måske der skal gasses mere op og koblingen slippes
mere brat?
mvh
thomas

Rasmus Hauch (19-09-2004)
Kommentar
Fra : Rasmus Hauch


Dato : 19-09-04 21:47

> Nu sidder jeg og bliver nysgerrig - hvordan gør man det rent faktisk,
> hvad er teknikken?
>
Hvis du kører op til der hvor den trækker godt,slipper gassen så den dykker
i forgaflen og så giver max gas samtidig med et let træk i styret burde det
kunne lade sig gøre.
Evt kombineret med et let tråd på bagbremsen inden du trækker.
Og så gider jeg ikke opremse alle advarslerne.
Dem skal der nok være nogen andre der kommer med..(-:
Mvh
Rasmus ZX9R-C(der ikke har nogen større problemer med at stikke snuden i
vejret)



Knud Dam (20-09-2004)
Kommentar
Fra : Knud Dam


Dato : 20-09-04 16:45


"thomas sloth" <thomassloth@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:b3530c7d.0409191205.3d07ac82@posting.google.com...


> Nu sidder jeg og bliver nysgerrig - hvordan gør man det rent faktisk,
> hvad er teknikken?
> Kan det lade sig gøre på min Bandit600? Når jeg brænder den helt af i
> første gear letter den ikke forhjulet, men bliver højst meget "let" på
> forhjulet". Men måske der skal gasses mere op og koblingen slippes
> mere brat?
> mvh
> thomas


Hej Thomas.

En Bandit 600 er perfekt - også til wheelies.
Ca. halv gas op til omkring 5.000 omdr.i 1. gear.
Slip gassen, så forgaflen trykkes sammen og giv derefter fuld gas.
Så letter den uden dramatik.
Du behøver ikke hive i styret, hvilket bevises her:

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=697

; - )

KD Bandit 600 S



thomas sloth (21-09-2004)
Kommentar
Fra : thomas sloth


Dato : 21-09-04 10:19

> En Bandit 600 er perfekt - også til wheelies.
> Ca. halv gas op til omkring 5.000 omdr.i 1. gear.
> Slip gassen, så forgaflen trykkes sammen og giv derefter fuld gas.
> Så letter den uden dramatik.
> Du behøver ikke hive i styret, hvilket bevises her:

Fedt, det skal prøves (forsigtigt!).
Og det endda kan lade sig gøre med en arm???! Jeg er imponeret.
Hvordan har du ændret Banditten til at kunne køre med kun venstre?
Forbremse?? Gas? Imponerende.
Tak for tip.

Knud Dam (21-09-2004)
Kommentar
Fra : Knud Dam


Dato : 21-09-04 16:58


"thomas sloth" <thomassloth@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:b3530c7d.0409210118.1cb419e0@posting.google.com...
> > En Bandit 600 er perfekt - også til wheelies.
> > Ca. halv gas op til omkring 5.000 omdr.i 1. gear.
> > Slip gassen, så forgaflen trykkes sammen og giv derefter fuld gas.
> > Så letter den uden dramatik.
> > Du behøver ikke hive i styret, hvilket bevises her:
>
> Fedt, det skal prøves (forsigtigt!).
> Og det endda kan lade sig gøre med en arm???! Jeg er imponeret.
> Hvordan har du ændret Banditten til at kunne køre med kun venstre?
> Forbremse?? Gas? Imponerende.
> Tak for tip.

Gas, op- og nedblænding, startkontakt, horn og blink er i venstre side.
Koblingen var der jo heldigvis allerede))))

Bremserne er lavet som integralbremse, dvs. der er monteret 2 hovedcylindre,
der aktiveres med fodbremsen. Den ene sender tryk til forbremsen, den anden
går via en reduktionsventil til bagbremsen.

Det hele fungerer rigtigt godt.

; - )

KD Bandit 600 S - fra august 1999 - 107.000 km.






-V- (21-09-2004)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 21-09-04 18:23

Knud Dam wrote:
>> Og det endda kan lade sig gøre med en arm???! Jeg er imponeret.
>> Hvordan har du ændret Banditten til at kunne køre med kun venstre?
>> Forbremse?? Gas? Imponerende.
>> Tak for tip.
>
> Gas, op- og nedblænding, startkontakt, horn og blink er i venstre
> side. Koblingen var der jo heldigvis allerede))))
>
> Bremserne er lavet som integralbremse, dvs. der er monteret 2
> hovedcylindre, der aktiveres med fodbremsen. Den ene sender tryk til
> forbremsen, den anden går via en reduktionsventil til bagbremsen.
>
> Det hele fungerer rigtigt godt.

Jeg er dybt, dybt imponeret og jeg er pretty damn sure på, at jeg ikke er
den eneste.





-V-



Christer Waleryd (20-09-2004)
Kommentar
Fra : Christer Waleryd


Dato : 20-09-04 07:46

Jens Arnfast <jens@fabel.dk> writes:

> Mikkel Hansen wrote:
> [snip en historie om koblingsmisbrug]
>
> Tsktsk.. du behøver slet ikke bruge koblingen
>
> Selv min gamle (næsten) tons-tunge XJ'er kunne komme på baghjulet uden
> brug af kobling ;)

Går fint med min gamle cb750 fra '73 også.
Jeg skubber styret hårdt ned, for så å dra det opp igen, gassen i
bunnen idet jeg skubber ned, så løfter den seg idet jeg drar i styret.
Har ikke praktiseret meget, måtte bare se om det gikk an.

/Christer
--
Christer Waleryd - DoD#2075
'73 CB750*2 '81 CB750F '74 CB500
'88 XT600 OTC#440
http://lcw.at.dod.no lcw@dod.no

Asger Steffensen (19-09-2004)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 19-09-04 14:29


"Mikkel Hansen" <mikkel@-FJERNMIG-hansen.net> skrev i en meddelelse
news:414d708a$0$224$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Oh well, oh well
>
SNIP
>
> Tjae, var det det værd, kan man så spørge sig selv? Oh yes.

Husk nu at regne det stærkt forøgede slid på kæde og gearkasse med i
regenstykket

Asger
V-Strom



Mikkel Hansen (19-09-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Hansen


Dato : 19-09-04 15:05

Asger Steffensen wrote:
> "Mikkel Hansen" <mikkel@-FJERNMIG-hansen.net> skrev i en meddelelse
> news:414d708a$0$224$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Oh well, oh well
>>
> SNIP
>>
>> Tjae, var det det værd, kan man så spørge sig selv? Oh yes.
>
> Husk nu at regne det stærkt forøgede slid på kæde og gearkasse med i
> regenstykket
>
> Asger
> V-Strom

Som sagt: "the high cost of living" Hvis jeg lod det gå mig på, havde
jeg krydset en mental grænse jeg ikke ønsker at krydse (endnu?).
Men så kan du jo gøre det for mig via proxy

--
Mikkel Hansen » CBR 600 F4 » http://dfmc.dk/444



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste