Erfaringer med PD-5 ?
Fra : Jonas Franck

Dato : 19-09-04 12:32

Hej alle!

Jeg vil lige høre om der er nogle herinde, der har prøvet PD-5 - som er
noget man tilsætter benzinen, og derefter skulle bilen køre længere på
literen !
Det lyder jo fantastisk..... Man kan læse om det på www.pd5.dk

Nogle med erfaringer med dette produkt, gode eller dårlige ?

MVH
Jonas

Fra : HC

Dato : 19-09-04 14:05

> [...]
> Det lyder jo fantastisk..... Man kan læse om det på www.pd5.dk
>
> Nogle med erfaringer med dette produkt, gode eller dårlige ?

Kort og godt så er det noget sludder på linje med alle de andre ting der kan
tilsættes eller vikles om brændstofslanger.

Mvh Hans

Fra : Thomas Landberg

Dato : 19-09-04 14:55

> Kort og godt så er det noget sludder på linje med alle de andre ting der
kan
> tilsættes eller vikles om brændstofslanger.

Hvor ved du præcist det fra? Jeg har også svært ved at tro de fantastiske
ting som produktet lover, men jeg vil ikke fraråde det, når jeg ikke har
nogen som helst baggrund for at gøre det. Netop med PD 5 "kender" jeg kun en
der har prøvet det og det er John Sørensen fra Bilmagasinet og han var meget
positivt overrasket.

--

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning
Se en masse gode tilbud her: http://www.bokstuning.dk/Tilbud.htm

Fra : HC

Dato : 19-09-04 18:45

> [...]
en
> der har prøvet det og det er John Sørensen fra Bilmagasinet og han var

Nu har jeg været i auto branchen en del år efterhånden og er blevet fremvist
et hav af produkter til motorer.

Noget til olie så motoren aldrig bliver slidt ( Swedol , nulon osv. )
virkede det ? Nej
Man kan også få bell add og andre midler til brændstofet som renser motoren
hmmm
Har også set noget med magneter til brændstof slangerne < grine.avi >
Sådan kunne man blive ved alle lover længre på literen, hvilket ikke
sker for brugerne, kun for de racerkører der viser produkterne i diverse
bilblade.

Så hvorfor skulle PD5 virke
Men jeg er da villig til at teste det hvis jeg får fremsendt gratis
vareprøver, Har ansvaret for 70 køretøjers daglige drift og dem kan jeg nok
hælde lidt mirakel vand på og komme med en tilbagemelding

Mvh Hans

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 19-09-04 23:13

HC wrote:

[KLIP tilløb til induktionsbevis]
> Så hvorfor skulle PD5 virke

Hvorfor skulle det ikke? Den sidste gode opfindelse er vel ikke gjort endnu?
Som du sikkert ved, er det ikke nemt at sætte ild til en sukkerknald.
Men gnubber man noget cigaretaske på den, kan man pludselig få den til
at brænde. Asken fungerer som katalysator for forbrændingen.
Du kan ikke uden videre afvise at det er muligt at opfinde et additiv
til benzin eller diesel, som giver en bedre brændstofudnyttelse. Og du
kan heller ikke afvise at PD-5 er et sådant additiv.

Mvh.

Fra : Thomas Landberg

Dato : 19-09-04 20:05

> [...]
nok
> hælde lidt mirakel vand på og komme med en tilbagemelding

Jamen det er fint, at du har en masse erfaringer med diverse midler, men det
er vel ikke forkert at sige, at du svarer på noget du ikke ved noget konkret
om, men blot har en formodning om? Jeg tror heller ikke skidtet virker, men
eftersom jeg ikke selv har hverken prøvet det eller hørt om andre der har
haft decideret dårlige oplevelser med det vil jeg ikke sige noget negativt
om det. I så fald måtte det blive noget ala "jeg har aldrig prøvet det, men
jeg har personligt svært ved at tro på at det virker".

Fra : Henrik B.

Dato : 19-09-04 18:09

"Jonas Franck" <jonas@clarity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det lyder jo fantastisk..... Man kan læse om det på www.pd5.dk
>
> Nogle med erfaringer med dette produkt, gode eller dårlige ?

Glem det, det er ikke andet end et middel for sælger, til at tjene penge.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Thomas Landberg

Dato : 19-09-04 20:06

Fra : Henrik B.

Dato : 19-09-04 22:08

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:414dd870$0$166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> en
> der har prøvet det og det er John Sørensen fra Bilmagasinet og han var

Fordi hvis et sådan produkt var opfundet ville der for længst være en
bilproducent eller et olieselskab der ville tilsætte skidtet, for at have et
bedre produkt end konkurrenterne.

Ang. en så uvidenskabelig test, som den JS har foretaget, gi'r jeg ikke en
hat for....

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Thomas Landberg

Dato : 19-09-04 23:03

> [...]
> bedre produkt end konkurrenterne.
>
> Ang. en så uvidenskabelig test, som den JS har foretaget, gi'r jeg ikke en

Ok. Men altså igen samme argumentation som den anden der svarede. Du tror
ikke på produktet, men du har aldrig selv testet det og har heller ikke set
andre prøve det med negativt resultat. Det er et lidt tyndt grundlag at
dødsdømme det på.

Fra : Henrik B.

Dato : 19-09-04 23:10

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:414e0214$0$160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> set
> andre prøve det med negativt resultat. Det er et lidt tyndt grundlag at

Ikke anderledes end sidens overdrevne skamrosning af produktet.....

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 19-09-04 23:18

> Ang. en så uvidenskabelig test, som den JS har foretaget, gi'r jeg ikke en
> hat for....

Ikke før der laves flere uvidenskabelige tests af ellers pålidelige kilder.
Jeg vil ikke "fordømme" PD-5 før det er sandsynliggjort det er nonsens, for
jeg har selv gavn af 2 "tvivlsomme" produkter, som jeg besluttede at afprøve
på egen bil, da der tilsynlad. ikke var nogen løsninger på probs. .

Fra : phk

Dato : 20-09-04 07:47

> [...]
> Det lyder jo fantastisk..... Man kan læse om det på www.pd5.dk
>
> Nogle med erfaringer med dette produkt, gode eller dårlige ?

Nogle af dem virker - kan få dårlig tomgang til at blive normel.

Men de fleste bilister kan få deres bil til at gå længere på literen. Især
når de ved de lige har smidt en formue ned sammen med benzinen. Så træder
man automatisk mindre på speederen.

Næh, lad konen hælde additivet på en dag hvor man ikke selv er klar over det

Per, Esbjerg

Fra : phk

Dato : 20-09-04 07:51

> [...]
>
> Jeg vil lige høre om der er nogle herinde, der har prøvet PD-5 - som er
> noget man tilsætter benzinen, og derefter skulle bilen køre længere på

Problemet er at motoren kun bliver renset der hvor der løber benzin. Og med
direkte benzinindsprøjtning er der mange biler der har et problem.

Hvis man skal have renset sin bil ud skal man hælde noget ind igennem
luftfiltret. Det var den melding vi fik i sidste uge, da vi var på besøg på
Holstebro Tekniske Skole, hvor vi fik fortalt om disse additiver og deres
virkemåde.

Bl.a. også om additiv til motorolien, hvor man skulle ladel den gå i tomgang
i 30-60 minutter og så skifte. I forløbet af denne process kunne man høre
hvordan biler med dårlige ventilstrammere fik en anden lyd ...

--
Per, Esbjerg

Fra : Henrik B.

Dato : 20-09-04 10:24

> [...]
> i 30-60 minutter og så skifte. I forløbet af denne process kunne man høre
> hvordan biler med dårlige ventilstrammere fik en anden lyd ...

Spild af penge. En moderne fuldsyntisk motorolie er i sig selv rensende.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Jonas Franck

Dato : 20-09-04 18:45

Hmm....

Masser af meninger, men ingen erfaringer.... det blev jeg ikke så meget
klogere af, blot lidt mere skeptisk efter alle de tvivlende holdninger !

Tak for alle jeres svar

MVH
Jonas

Fra : Kim Eichen

Dato : 20-09-04 19:23

"Jonas Franck" <jonas@clarity.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg vil lige høre om der er nogle herinde, der har prøvet PD-5 - som er
> noget man tilsætter benzinen, og derefter skulle bilen køre længere på

Jeg overvejer lidt at være forsøgskanin, men kan man risikere at det kan
skade motoren?

Mvh Kim

---

Fra : HC

Dato : 21-09-04 16:05

> Jeg overvejer lidt at være forsøgskanin, men kan man risikere at det kan
> skade motoren?

Ja der er da en lille risiko ved at tilsætte brændstoffet noget men ikke ved
noget om, hvem husker ikke Shell for 10 år siden ?

Mvh Hans

Fra : Henrik B.

Dato : 21-09-04 16:43

"HC" <h@ns.dk> skrev i en meddelelse

> Ja der er da en lille risiko ved at tilsætte brændstoffet noget men ikke
> ved
> noget om, hvem husker ikke Shell for 10 år siden ?

Var det ikke mere et spørgsmål om dårlige biler...

--
M.v.h.