Mailen går stadig i passiv
Fra : UK

Dato : 19-09-04 12:13

Hej

Det her spørgsmål har jeg stillet tidligere i nyhedsgruppen.

"Jeg kører mail på Panther 10.3.5, og oplever dagligt et problem med min
mail.
Den er sat til at hente post hvert minut på 3 forskellige konti. Men flere
gange i løbet af dagen hopper en eller flere af kontiene af og går i passiv.
Der er ikke et system i det mht. hvilke konti det er, og hvor ofte, nogle
dage er det bare drønirriterende fordi det nærmest er konstant, den hopper
af.
Nogen der kender til problemet???"

Jeg har fået et par svar, som jeg har afprøvet, men desværre uden resultat.
Jeg har ændret intervallet til 15 min. Desværre har det ikke hjulpet, mailen
afbryder stadig forbindelsen
til de forskellige konti på skift, så de går i passiv.

Kan der være andre årsager end ustabil udbyder (f.eks. et eller andet i
mac'en/styresystemet), for ellers må jeg vel kontakte tdc, som er min
udbyder.

Hilsen Ulla

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-09-04 13:57

In article <414d69c5$0$246$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
"UK" <ulla-johnny@slet-mig.mail.dk> wrote:

> [...]
>
> Kan der være andre årsager end ustabil udbyder (f.eks. et eller andet
> i mac'en/styresystemet), for ellers må jeg vel kontakte tdc, som er

Min Mail henter hvert femte minut. Det er vist standard-indstillingen.
Det sker, at min internetforbindelse ryger. Jeg skal så genstarte min
AirPort-base. Når forbindelsen ryger, så bliver postkasserne passive.
Men når jeg ordner forbindelsen, går der ikke længe, får Mail atter
henter post. Det er således min erfaring, at hvis der er en fejl med
forbindelsen, så forsøger Mail igen af sig selv. Det kan jo tænkes, at
der nogle gange er lidt knas med din forbindelse. Har du prøvet at vente
lidt og se, om postkasserne bliver aktive af sig selv igen? Har du
ellers problemer med internetforbindelsen, eller er det kun med e-mail?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : UK

Dato : 19-09-04 20:58

"Henrik Münster" <news@muenster.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lidt og se, om postkasserne bliver aktive af sig selv igen? Har du
> ellers problemer med internetforbindelsen, eller er det kun med e-mail?

Nej, jeg synes ikke der er problemer med selve internetforbindelsen, det er
ligesom om det er i mailen problemet er. Jeg kan sagtens bevæge mig rundt på
nettet, selvom en af kontiene er gået i passiv. Jeg har 3 konti der tjekker
post, men der er ikke noget system i, hvilke konti, der går i passiv
hvornår. Nogle gange er det den ene, andre gange en af de andre, og nogle
gange er det to konti på samme tid. De bliver aldrig aktive af sig selv
igen.
Da det nogle dage er meget værre end andre, tænker jeg da på om det kan være
udbyderen (tdc), der er ustabil, men det undrer mig bare at det ikke går
mere ud over min bevægelse på internettet (det er selvfølgelig heller ikke
altid helt i orden, men det generer mig ikke helt så meget som det med
mailen).

Hilsen Ulla