Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvad køber jeg: Minolta-Dimage Z3 eller Ca~
Fra : Ukendt

Dato : 18-09-04 23:23

Hej

Jeg overvejer at købe et af ovenstående kameraer, der koster
henholdsvis 3250 kr og 3395 kr. i kamerahuset.dk er der nogen der ved
(og ikke bare gætter), hvad der er det bedste køb?
Har ikke brug for kæmpe forstørrelser/print, og kommer sandsynligvis
heller ikke til at bruge blitzskoen på minoltaét.

Besøg hos 3-4 forhandlere har ikke givet noget særligt præcist svar
om, hvor man var bedst tjent med at lægge sine penge

Hælder mås selv mest til Canon, fordi det virker mere gedigent at
holde og er vel også et mere gennemprøvet mærke, eller tager jeg fejl?

VH Jørgen jj

Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 19-09-04 00:30

On Sun, 19 Sep 2004 00:23:29 +0200, JJJ <jjj(snabela)tdcadsl.dk>
wrote:

>Hej
>
>Jeg overvejer at købe et af ovenstående kameraer, der koster
>henholdsvis 3250 kr og 3395 kr. i kamerahuset.dk er der nogen der ved
>(og ikke bare gætter), hvad der er det bedste køb?

Overvej eventuelt også det nye Panasonic DMC-FZ3 (Leica optik, 12x
zoom, 3,1 MP) til 3.700 kr. inkl. porto fra Pixmania - det får klart
bedre anmeldelser end Canon S1 (og Z2, som det også er sammenlignet
med i denne test:
http://www.dpreview.com/reviews/panasonicfz3/page10.asp

Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 19-09-04 00:34

On Sun, 19 Sep 2004 01:30:23 +0200, kelds99@yahoo.dk wrote:

> [...]
>zoom, 3,1 MP) til 3.700 kr. inkl. porto fra Pixmania - det får klart
>bedre anmeldelser end Canon S1 (og Z2, som det også er sammenlignet

Tjekkede lige Nomatica.com - der kan du få DMC-FZ3 for 3.225 kr.
inkl.porto. Bestemt værd at overveje

Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 19-09-04 00:43

wrote:

>Hej
>
>Jeg overvejer at købe et af ovenstående kameraer, der koster
>henholdsvis 3250 kr og 3395 kr. i kamerahuset.dk

Køb evt. Z3 hos Topvision.com i Tyskland - der koster det kun 2.800
kr. inkl. porto.

Fra : Møller's

Dato : 19-09-04 09:02

Hej

Jeg har købt et Canon Powershot S1 IS, og må sige at jeg er ovenud tilfreds
med det. Jeg stod også til sidst og skulle vælge imellem Minolta'en og
S1'eren. Men jeg bryder mig ikke om minolta'ens hus, synes den er direkte
grim, og ikke lavet af et robust materiale. Og de der ved en del om kameraer
anbefalede mig S1'eren frem for Minolta'en. Hvis du ind imellem vil optage
video, skal du ikke være i tvivl, S1'eren har en formidabel video kvalitet
640x480 med 30 fps, det ligger sig meget tæt op af DV kamera kvalitet, og
kun memory kortet sætter begrænsning for længden af optagelsen.
Panasonic'en som bliver nævnt her, kiggede jeg lidt på, men prøv at se den
og mærk den fysisk, det var ikke et kamera jeg ville eje. Og billederne i
testen der bliver linket til er ikke speciet gode synes jeg, prøv at find
S1'eren på samme side, det er bedre billeder. Prøv at tage et kig på Jakob
Dam's hjemmeside, og kig i hans forum og stil evt. spørgsmål, han ved hvad
der er værd at vide om kameraer, det kan endda være at han vil anbefale dig
et helt fjerde kamera. http://www.jakobdam.dk/

Fra : thomas schreiber \(8~

Dato : 19-09-04 09:16

> [...]
> Har ikke brug for kæmpe forstørrelser/print, og kommer sandsynligvis
> heller ikke til at bruge blitzskoen på minoltaét.

Har du haft et Fuji S5000 eller S7000 i hånden? Canon S1 virker som billig
plastik i forhold til for SX000 serein fra Fuji.

--

På forhånd tak
Thomas Schreiber