Idéer til træning
Fra : Henrik Larsson

Dato : 18-09-04 20:27

Hej Dykkere

Jeg har tænkt mig at starte på et CMAS dykkerkursus næste år. Jeg har pt.
ingen grundform og havde en plan om selvfølgelig at bruge svømning som en
del af træningen.

Når jeg nu aligevel er i svømmehallen, er der så nogen der har idéer til
specifikke øvelser som ville kunne gavne mig på dykkerkurset?

Jeg modtager meget gerne links eller filer med beskrivelser, også på mail.

Mvh Henrik

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 18-09-04 23:03

Henrik Larsson skrev i Message-ID:
<414c8beb$0$39263$14726298@news.sunsite.dk>:

> Jeg modtager meget gerne links eller filer med beskrivelser, også på
> mail.

<http://www.divefitness.com/> ville nok være logisk - selvom det er
DIR-baseret?

--
Peter Fjelsten (DIR-DK, EKPP) Om DIR <http://www.dir-dk.org/>
MSN "fjelsten@yahoo.com" Huledykning <http://www.ekpp.org/>

Fra : Søren Arnvig

Dato : 18-09-04 23:50

"Henrik Larsson" <usenet@1.spambox.dk> wrote in message
> [...]
har pt.
> ingen grundform og havde en plan om selvfølgelig at bruge svømning

Almindelig løbe træning er fint, til hjerte og kredsløbstræning.
Derudover kan man træne styrketræning.

Ben og ryg:
Du kommer til at rejse dig og gå med 20+ kilo udstyr
Arme, Skuldre:
Du skal løfte flasker og bly, hive dig op i en gummibåd.

> Når jeg nu aligevel er i svømmehallen, er der så nogen der har idéer
til
> specifikke øvelser som ville kunne gavne mig på dykkerkurset?

Svømmehalstræningen skal give dig tryghed, komfort og vandføling
Vi bruger følgende øvelser.

Almindelig svømning med ABC udstyr (maske,finner,snorkel)
Neddyknng til bunden i den dybe ende af bassinet.

Lokalisering og ophentning af af genstand på bunden.
Få en hjælper til at smide et passende objekt i vandet
på det dybe, mens du kigger væk. Spring i vandet
lokaliser og hent objektet i en vejrtrækning.

ABC prøve:
1. Dyk ned og læg ABC udstyret på bunden af det dybe.
2. Svøm til overfladen og få styr på åndedrættet
3. Dyk ned og tag ABC udstyret på.
4. Tøm masken ved bunden og svøm til overfladen

Makker snorkel (her skal du bruge en ligesindet)
Svøm ved siden af hinanden, mens i skiftevis
bruger den samme snorkel til at ånde i.

OBS: Husk at alle øvelser bør overvåges af en
kvalificeret medhjælper.

Søren Arnvig

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-04 12:41

Har du overvejet et Padi kursus i stedet ??
Hilsen
Søren

Fra : kim isaksen

Dato : 19-09-04 13:03

soeren wrote:

> Har du overvejet et Padi kursus i stedet ??

dont get started..!

Den diskussion behøver vi ikke igen.!

iM

Fra : Søren Arnvig

Dato : 19-09-04 13:08

"soeren" <df-dl.fk> wrote in message
> Har du overvejet et Padi kursus i stedet ??
> Hilsen
> Søren
> "Henrik Larsson" <usenet@1.spambox.dk> skrev i en meddelelse

Trolling ?

Søren Arnvig

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-04 16:05

Jeg kunne ikke lade være

Hilsen

Søren

Fra : Henrik Larsson

Dato : 19-09-04 13:18

> Har du overvejet et Padi kursus i stedet ??

Jeg er ikke sikker på jeg forstår dit spørgsmål. Er det fordi du mener at
man ikke behøver at være i form for at tage et Padi kursus?

Dette var ikke ment som en diskussion om hvilket bevis der er bedst.

Mvh Henrik

Fra : Palle Baggesgaard Je~

Dato : 21-09-04 22:11

Hold nu kæft.....

I lyder sgu som en flok patte stive bonderøve, og giv manden noget
seriøst at arbejde med.

Som tidliger nævnt løbetræning er godt.
I svømmehallen er der jo mange ting man kan gøre, alm. svømning, længde
dyk (se hvor langt du kan dykke uden udstyr)
Dyk ned på bunden se hvor lang tid du kan holde vejret.
Lav evt. en ABC prøve (tage finner, maske og snorkel på, på bunden og
tøm masken inden du kommer i overfladen)

Lav ellers nogle lege (stafetter over under vand) med nogle af de andre
i klubben. (hvis du er i en klub)

Hvis du ikke er med i en lub så prøv at finde en, der er sikker også
nogle gode råd at hente.

I de fleste klubber spiller man også UV-Rugby som er perfekt træning.

/Palle Baggesgaard

Fra : Søren Lund

Dato : 22-09-04 11:16

SVØM - SVØM - SVØM.

Det er det eneste (dykkerrelaterede) du ikke lærer på kurset.

mvh
Søren Lund

Fra : Morten Dall

Dato : 22-09-04 15:16

> [...]
> ingen grundform og havde en plan om selvfølgelig at bruge svømning som en

hvor i landet bord du ?

jeg er nemlig formand for en UV-rugby klub i Nykøbing F. så hvis du bord i
nærheder, så kør ned og besøg os, (det første halve år, er kontigent frit
for alle nye medlemmer)

UV-Rugby er skapt til at holde dykker i form, de træner alt hvad en god
dykker har brug for, og har man først spillet UV-rugby, så er der ikke noget
i et **CMAS der er svært,
det gode er at ved UV-rugby lære du mens du leger og har det sjovt, så du
ligger ikke mærke til at du presser dig selv lidt mere hver gang, men alle
rede efter nogle få gange er de fleste blevet mærkant bedre.

mvh Morten Dall Darmer