Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon D2X dukker op i vinteren '05 (måske)
Fra : Jens Bruun

Dato : 18-09-04 19:53

Hvornår slutter vinteren? Sidste vintermåned i Danmark er marts, så det har
lidt lange udsigter med Nikons nye vidunder.

*duck and away*

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 15.09.04)

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 18-09-04 20:55

Jens Bruun wrote:

> Hvornår slutter vinteren? Sidste vintermåned i Danmark er marts, så det har
> lidt lange udsigter med Nikons nye vidunder.

December, januar og februar = de tre vintermåneder.

Marts, april og maj = de tre forårsmåneder.

Juni, juli og august = de tre sommermåneder.

September, oktober og november = de tre efterårsmåneder.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : frankwp

Dato : 19-09-04 10:37

Sludder, i Danmark har vi 9 efterårsmåneder: september, oktober, november,
november, november, november, november,november, november

Nyd det, hilsen fra frankwp.

Fra : Joakim

Dato : 19-09-04 13:24

Vrovl ! Det er noget administrativ vrovl, som jeg jævnligt hører herhjemme,
men det har intet med virkeligheden at
gøre! Når jeg siger det til nogle udenfor Danmark kigger de undrende på
mig...
Videnskaben siger:

"The summer solstice, which occurs on June 20 or 21, is the date that summer
begins in the Northern Hemisphere. This is the day of the year when the
Northern Hemisphere experiences the most hours of daylight. December 21 or
22 marks the winter solstice, the beginning of winter in the Northern
Hemisphere and the day with the fewest daylight hours. The beginning of
spring, the vernal equinox, occurs on March 20 or 21. On this day, the sun
appears directly above the equator, and the hours of daylight and darkness
are equal. The same is true for the beginning of autumn, the autumnal
equinox, which occurs on September 22 or 23..."

Hilsen

Fra : Peter Rongsted

Dato : 19-09-04 14:04

"Joakim" <joakkur00@jubii.dk> wrote:

> [...]
>are equal. The same is true for the beginning of autumn, the autumnal
>equinox, which occurs on September 22 or 23..."

Videnskaben siger så meget. Det er nok nogle astronomer du har haft fat
i. Men det kommen an på hvordan du definere vinter. Er det den koldeste
årstid er vi nok alle enige om. Men er det så det tre koldeste måneder?
I så fald har Niels ret. Men der er andre muligheder. Her kan du læse
DMIs opfattelse af hvornår foråret begynder (og dermed vinteren
slutter): http://www.dmi.dk/dmi/hvornaar_er_det_foraar_

Peter

Fra : Joakim

Dato : 19-09-04 23:37

Videnskaben siger så meget??? ... det kommen an på hvordan du definere
vinter???
Hvad snakker du om? OK - hvis det er op til én selv, så vil jeg definere
vinter til at starte i juli måned!
Nej, det er ikke op til mig, dig eller DMI for den sags skyld, det er kun
fakta, man kan forholde
sig til, dvs. videnskab !
Skal vi måske også definere at Solen går rundt om Jorden, videnskaben siger
ellers det
modsatte, men pyt med den - "videnskaben siger så meget!! "

Hilsen