Beskæring af syren
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 18-09-04 19:39

Jeg har en stor syren, som jeg gerne vil beskære kraftigt, ja faktisk helt
ned omkring en ca 30 cm over jordoverflade. Kan den holde til det eller må
jeg forvente, at den går ud? Hvornår er det iøvrigt bedst at jeg går igang
med saven?

Lars

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-04 19:51

Den Sat, 18 Sep 2004 20:39:19 +0200, "Lars Thomsen Nielsen"
<lars@EraseThisflexcom.dk> skrev:

> [...]
>jeg forvente, at den går ud? Hvornår er det iøvrigt bedst at jeg går igang

Jeg tror den skal beskæres 30 cm UNDER jordoverfladen før den går ud

--
Jens OZ2JP callto://jensep

You have reached the Incontinence Hotline. Please hold....

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 18-09-04 19:56

> Jeg tror den skal beskæres 30 cm UNDER jordoverfladen før den går ud

LOL - Er de så sejlivede?

Lars

Fra : Allan Vebel

Dato : 21-09-04 23:09

Lars Thomsen Nielsen <lars@EraseThisflexcom.dk> skrev:

> LOL - Er de så sejlivede?

Ja, de er meget sejlivede. Jeg havde/har en syren jeg ikke kunne
komme rundt om, så den skulle bare væk.

Det endte med at jeg fjernede 15 stammer og lod den sidste stå.
Nu er det et syrentræ, der bare er en stor blomstrende busk med
velduftende mørkviolette blomster 2 meter oppe - det er meget
dekorativt.

Jeg skal dog med jævne mellemrum fjerne de skud der kommer
fra den nedre del - det er bare at rive dem af.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 19-09-04 08:37

> [...]
> jeg forvente, at den går ud? Hvornår er det iøvrigt bedst at jeg går igang

Vi beskar vores på den måde for 2 år siden, og de er vokset en meter - så
jo, det klarer det fint. De skal klippes lige efter blomstringen (dvs i
juli), men mon ikke det går at klippe dem nu? De blomstrer så bare ikke til
foråret.

Mvh Maria