bladbedespørgsmål
Fra : Battlefield´s

Dato : 18-09-04 18:02

Hej
Er der nogen, der ved om man kan fryse bladbeder?
I fald man kan, hvordan gør man så? Skal bladene og stilkene hver for sig?
Hilsen Vibeke

---

Fra : Inger Pedersen

Dato : 18-09-04 18:40

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen, der ved om man kan fryse bladbeder?

Principielt kan man jo fryse alting, men ikke alt bliver lige vellykket
Da jeg i sin tid gjorde forsøget, blev de slatne og brune, så jeg kasserede
dem - spildt ulejlighed.

Men de kan holde sig længe i haven, de klarer også nogle få minusgrader.

Hilsen Inger

Fra : Battlefield´s

Dato : 18-09-04 19:00

" Inger Pedersen" <inger_mp@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

kasserede
> dem - spildt ulejlighed.
>
> Men de kan holde sig længe i haven, de klarer også nogle få minusgrader.

Hej Inger
Tak for svaret, så lader jeg dem stå derude lidt endnu.
Hilsen Vibeke

---

Fra : Marco

Dato : 18-09-04 19:05

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> skrev:

> Er der nogen, der ved om man kan fryse bladbeder?
> I fald man kan, hvordan gør man så? Skal bladene og stilkene hver for sig?

Bladbeder kan sagtens fryses. De skal blot først blancheres et par minutter
og evt. skæres i mindre stykker.
Du kan vælge at skære stilkene fra inden frysning, hvis du ønsker en
"spinatkonsistens".

Ps.: Stilkene er ikke værst i rå tilstand.

--
Hilsen Marco
www.Kolonihaveportal.dk