Så SGU da osse. Fåårk!
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 18-09-04 17:55

Hej!

Ja, subj. beskriver situationen godt...

Man kommer glad hjem på weekendoverlov (Trisser rundt på Varde Kaserne til
dagligt indtil 22 dec) og vil ud og trille i Escorten (en '96'er til de
nyankomne .

Hvad ser man så? Jo, nogle kvajhoveder har forsøgt at stjæle den, men det
lykkedes ikke.... :-|

Skadeliste:

Førerdør bøjet ud fra karosseriet og skal skiftes. Havde HELDIGVIS et par
rustpletter. Sidst (2 år siden) blev passagerdøren skiftet pga. samme scenarie...
Ratlås smadret. Både delen der går i indgreb og kransen på rattet.
Tændingslås delvist smadret. Virker, men er svær at dreje.
Handskerum gennemrodet, mangler skruetrækker.
Plasticcover under ratstammen smadret.
Ledningsnet (15 ledninger) skåret over.
10 og 15A sikringer afbrudte pga. ledningsnettet.

Så sgu da osse! Man kan fandme ikke have sine ting i fred - heller ikke i
Birkerød

Til alt held kunne bilen startes da jeg fik flikket ledningerne sammen igen...
Dog er jeg lidt betænkelig ved at køre i den med defekt ratlås. Heldigvis ser
det ud til, at den slet ikke er i nærheden af ratkransen.

Lidt sympati søges!

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 18-09-04 18:03

> Lidt sympati søges!

Og den får du en masse af. Han har sgu' da ikk været for smart når det
glippede, ærgerligt for dig at han ikke noget før har opdaget, det ikke er
et game for ham :((.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 18-09-04 18:31

Hej!

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Og den får du en masse af.

Thanx.

> Han har sgu' da ikk været for smart når det glippede, ærgerligt
> for dig at han ikke noget før har opdaget, det ikke er et game
> for ham :((.

Jep. Han har åbenbart troet, at man bare pillede lidt ved ledningerne omkring
ratstammen. Det er absolut ikke nok i en bil med startspærre...

Det er skisme en sur måde at få "renoveret" bil på

Godt man får "god" løn i forsvaret..........! :,-(

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 18-09-04 19:43

> Godt man får "god" løn i forsvaret..........! :,-(

Der vil jeg hen, hvor er det?.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-09-04 21:30

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse

> Der vil jeg hen, hvor er det?.

Det har han jo allerede sagt, det er i Varde

Den 'gode' løn består vist for det meste af kost og logi.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Lykke

Dato : 19-09-04 07:53

Genindfør dødsstraf til biltyve.

Poul

Fra : Olesen

Dato : 18-09-04 18:36

> Lidt sympati søges!

Du reklamerer da hverken for Pioneer, Alpine eller andet gejl ?
Så hvorfor lige dên ????

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 18-09-04 18:38

Hej!

Olesen wrote:

> Du reklamerer da hverken for Pioneer, Alpine eller andet gejl ?
> Så hvorfor lige dên ????

Godt spørgsmål. Den ser 100% standard ud og har en kedelig Ford 3000 autoradio
med båndspille...

Måske har tyven troet, at det var en ældre Escort og dermed nem at stjæle...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-09-04 18:38

Kim Voss Schrader wrote:
> [...]
> 10 og 15A sikringer afbrudte pga. ledningsnettet.
>
> Så sgu da osse! Man kan fandme ikke have sine ting i fred - heller

Det er sq da sur numse
Mon ikke du skulle købe dig en stor bidsk hund, som kan bo i bilen når du
ikke er i nærheden ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 18-09-04 18:38

Hej!

Per Beer Hansen wrote:

> Det er sq da sur numse

Yep :(

> Mon ikke du skulle købe dig en stor bidsk hund, som kan bo i bilen når du
> ikke er i nærheden ?

Kan du anbefale en 5-dags model?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Aragorn24@webspeed.d~

Dato : 18-09-04 19:31

Sidste vinter, fangede jeg en ca. 30 årig fyr igang med at stjæle min
celica.
Han fik sig et ordentlig chok, og et par på hovedet. Han fik lov til at få
lavet døren/ratlåsen/ledningsnettet mm. nu hilser han mig pænt når vi ses.
Jeg ville bare lige dele med dig også, og sige at jeg føler med dig. Det er
irriterende at man ikke kan ha sine ting i fred!!!

Held og lykke med reparationen.

Mvh

Dennis

Fra : Jakob

Dato : 19-09-04 00:29

En lignende indvandrerdreng fik også et ordentlig slag med det første, det
bedste jeg fandt hos min kæreste = hendes storebrors baseballbat, da han
forsøgte samme trick med min Megané Williams Coupe... Dog kom der ingen
skader på bilen.

--
Med venlig hilsen //Jakob
Fjern tallet ni for at emaile mig.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 19-09-04 06:44

Jakob wrote:

> [...]
> bedste jeg fandt hos min kæreste = hendes storebrors baseballbat, da han
> forsøgte samme trick med min Megané Williams Coupe... Dog kom der ingen

Lektion til tyv: Tag et våben med næste gang du prøver at stjæle
en bil, så du kan forsvare dig hvis der kommer en gut med et
baseballbat..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Bernhard Ege

Dato : 19-09-04 07:40

Thomas Strandtoft wrote:

> Lektion til tyv: Tag et våben med næste gang du prøver at stjæle
> en bil, så du kan forsvare dig hvis der kommer en gut med et
> baseballbat..

Så kan det da være de (tyvene) endelig havner i fængsel for som det er
nu så lader straffen jo ikke til at hjælpe. Problemer som du indikerer
er at nogle risikerer at blive dræbt.

Hvad ville du gøre hvis nogen ville hugge din bil og du vidste at bilen
ville blive ødelagt og nok ikke ville få de penge for den som du mente
den var værd?

Jeg ved ikke hvordan jeg ville reagere men jeg har da altid en stor
MagLite stående på bordet. Idioten skal jo også tilbageholdes indtil
politiet ankommer (omend det ikke er umagen værd da man blot lærer tyven
at stjæle biler i DK er nemt og risikofrit).

mvh Bernhard

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 19-09-04 09:54

Bernhard Ege wrote:

> Så kan det da være de (tyvene) endelig havner i fængsel for som det er
> nu så lader straffen jo ikke til at hjælpe. Problemer som du indikerer
> er at nogle risikerer at blive dræbt.

Jep..

> Hvad ville du gøre hvis nogen ville hugge din bil og du vidste at bilen
> ville blive ødelagt og nok ikke ville få de penge for den som du mente
> den var værd?

Ringe efter strømerne og give et signalement af tyven. Følge efter
tyven hvis jeg har mulighed for det. Jeg gider ikke ryge på tyven,
for sæt nu det var ham der fik bank med et baseballbat sidste
gang; selv om jeg er glad for min bil, så værdsætter jeg alligevel
mit helbred højere..

> [...]
> politiet ankommer (omend det ikke er umagen værd da man blot lærer tyven
> at stjæle biler i DK er nemt og risikofrit).

Okay, så du udsætter dig selv for risikoen for en kniv mellem
ribbenene, vel vidende at politiet alligevel slipper ham løs hvis
det lykkes dig at tilbageholde ham? Jeg har svært ved at se det er
umagen og risikoen værd.

...men ja, det pisser mig af at det er så svært at gøre noget
effektivt ved de banditter.

--
Hygge..
Thomas

Fra : phk

Dato : 19-09-04 11:35

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> for sæt nu det var ham der fik bank med et baseballbat sidste
> gang; selv om jeg er glad for min bil, så værdsætter jeg alligevel

Du har i så fald ingen mulighed for at følge med tyven. Jeg har prøvet det
nogle gange. De går ind i en have, igennem havehækken i baghaven og ud på
den paralelle vej. Hvis du skal følge efter og samtidig være sikker på ikke
selv at ryge i en fælde eller blive opdaget pga for meget støj - kan du ikke
følge med vedkommende.

--
Per, Esbjerg

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 19-09-04 13:34

phk wrote:

> Du har i så fald ingen mulighed for at følge med tyven.

Det kommer vel an på hvilken af mine biler han stjæler.. Hvis det
er Volvoen, så kan jeg på det nærmeste løbe ham op.. Prøver
han at stjæle Suden, behøver jeg ikke engang løbe, for den har
ikke nogen motor i lige for tiden..

--
Hygge..
Thomas

Fra : phk

Dato : 19-09-04 13:51

> [...]
> er Volvoen, så kan jeg på det nærmeste løbe ham op.. Prøver
> han at stjæle Suden, behøver jeg ikke engang løbe, for den har

Da jeg skrev det regnede jeg med at han ikke havde fået stjålet en bil - qua
turen igennem haverne ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 19-09-04 14:13

phk wrote:

> Da jeg skrev det regnede jeg med at han ikke havde fået stjålet en bil - qua
> turen igennem haverne ;)

Lol, jeg troede du snakkede om at de kørte gennem folks haver for
at undslippe forfølgeren..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Uffe Ravn

Dato : 18-09-04 20:38

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev

> Hvad ser man så? Jo, nogle kvajhoveder har forsøgt at stjæle den, men det
> lykkedes ikke.... :-|

*suk* Jeg var igennen næsten samme mølle, for et par år siden, jeg render
stadig rundt med 4 forskellige nøgler fordi jeg er for nærig til at give 3 x
515kr. for 3 nye låse.

Bare fordi jeg havde parkeret på Rigshospitalets område imens jeg var
indlagt, de virkeligt syge mennesker er skam der dem går og stjæler andre
menneskers surt sammesparede biler.

> Dog er jeg lidt betænkelig ved at køre i den med defekt ratlås. Heldigvis
ser
> det ud til, at den slet ikke er i nærheden af ratkransen.

Ja og det er pissesvært at bore den ud igen*G*

> Lidt sympati søges!

Med sympatiske hilsner.

Uffe Ravn

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 19-09-04 08:20

Hej!

Uffe Ravn wrote:

> *suk* Jeg var igennen næsten samme mølle, for et par år siden, jeg render
> stadig rundt med 4 forskellige nøgler fordi jeg er for nærig til at give 3 x
> 515kr. for 3 nye låse.

Surt. Men kan du ikke få dem kodet til een nøgle? Det koster da "kun" 100,- pr.
lås hos Scaniadam ihvertfald...

> Bare fordi jeg havde parkeret på Rigshospitalets område imens jeg var
> indlagt, de virkeligt syge mennesker er skam der dem går og stjæler andre
> menneskers surt sammesparede biler.

Den p-plads er vist også berygtet. Men hvor man ellers skal parkere er jo ikke
godt at vide :,(

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Uffe Ravn

Dato : 19-09-04 10:58

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev

> Surt. Men kan du ikke få dem kodet til een nøgle? Det koster da "kun"
100,- pr.
> lås hos Scaniadam ihvertfald...

Tak for tippet.

> Den p-plads er vist også berygtet. Men hvor man ellers skal parkere er jo
ikke
> godt at vide :,(

En nat derinde vågnede jeg ved lyden af at nogen forsøgte at starte en
Volvo, åbnede vinduet fra 3. sal. og råbte: "HVAD I ALVERDEN TROR I I HAR
GANG I? STJÆLER SYGE MENNESKERS BILER?" Et øjeblik efter stak de af i den
kassevogn di var kommet i.

Mvh.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 19-09-04 07:03

Kim Voss Schrader wrote:

> Så sgu da osse! Man kan fandme ikke have sine ting i fred - heller ikke i
> Birkerød

...og det er simpelthen bare for belastende..

Jeg kender de her to børn, en knægt der nu er 9 år og hans
lillesøster på 7. Dengang de var hhv. 5 og 3, kunne knægten godt
kende forskel på "mit legetøj og søsters legetøj", mens søsteren
stadig var på "min, min, min"-stadiet. Når du nu begynder at lede
efter tyven, så skal du altså kigge efter enten en 3-4 årig med
armkræfter nok til at bøje din dør, eller efter en lidt ældre
person der mentalt er strandet i 4-års alderen..

> Lidt sympati søges!

Du kan få alt den sympati det skal være..

Enerverende at du skal betale for andres fejltagelser.. Jeg kom
til at give min vandpumpe et dask med et hammer igår, og den
kvitterede med at lænse alt kølevandet ud på gulvet. JEG lavede en
fejl. JEG betaler for denne fejltagelse. JEG har lært noget om
vandpumper af oplevelsen.. I tilfældet med din bil er det
desværre: JEG lavede en fejl. DU betaler for fejltagelsen. JEG
lærer ikke en skid.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 19-09-04 08:22

Hej!

Thomas Strandtoft wrote:

> [...]
> armkræfter nok til at bøje din dør, eller efter en lidt ældre
> person der mentalt er strandet i 4-års alderen..

Ja, noget i dén stil. Jeg regner med at "tyven" er een eller flere drenge ml. 10
og 20 år som har lavet et eksperiment. Det ser ihvertfald ikke professionelt ud
- dét er helt sikkert.

> [...]
> kvitterede med at lænse alt kølevandet ud på gulvet. JEG lavede en
> fejl. JEG betaler for denne fejltagelse. JEG har lært noget om

Yep, kontant afregning til skadevolderen

> I tilfældet med din bil er det
> desværre: JEG lavede en fejl. DU betaler for fejltagelsen. JEG
> lærer ikke en skid.

Og de fortsætter.... Håber fandme nogen tager dem på fersk gerning.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : ...

Dato : 19-09-04 10:54

Hørte noget "støj" i indkørslen/gården sidste sommer.
Tændte belysningen og kigge ud af døren. Ikke noget at se.
Kom ud næste morgen og opdagede at sideruden var banket ind, med et Ø10cm
hulog en "hvid" rude. Der lå en stor skruetrækker inde i bunden af bilen,
som tossen nok har tabt.
Nå, det kostede kun en lille tudse og en halv dag at få ordnet ruden, men
alligevel.

Surt når din er hærget.

Fra : phk

Dato : 19-09-04 11:30

> Lidt sympati søges!

Jeg synes det er synd for dig at du lige frem selv leverer værktøjet til dem
i form af en skruetrækker i bilen.

Det er derfor tyve ikke behøver at slæbe rundt på stige for at komme på
første sal i husene - de bruger blot den rare husejers, som ligger udenfor

--
Per, Esbjerg

Fra : KASO

Dato : 20-09-04 13:05

> Det er derfor tyve ikke behøver at slæbe rundt på stige for at komme

> første sal i husene - de bruger blot den rare husejers, som ligger
udenfor

Det er derfor min stige er låst fast!

(Øh - forresten - jeg har faktisk ikke en 1. sal - men stigen er låst
fast alligevel )

http://www.kandu.dk/