lårtunge
Fra : SB

Dato : 18-09-04 17:47

Hvad bruger man sådan en fætter til, og hvorhenne sidder den på kreaturet?
Har fået den foræret, men savner en god ide til at tilberede den

Søren

Fra : kim rasmussen

Dato : 18-09-04 21:48

"SB" <sfb[nospam]@privat dot dk> skrev i en meddelelse
> Hvad bruger man sådan en fætter til, og hvorhenne sidder den på kreaturet?
> Har fået den foræret, men savner en god ide til at tilberede den
>
> Søren
>

> hej Søren
Lårtungen sidder øverst på bagbenet , lige under haleroden, vendende bagud.
Bruges som marineret kød ,som sprængt kød eller som pålæg ( evt. saltkød )
Her et link som er godt :http://www.meatboard.dk/view.asp?ID=240

Kim Rasmussen
WWW.leChef.dk
Din køkkenchef på nettet.

Fra : Brian Møller

Dato : 20-09-04 12:17

SB wrote:
> Hvad bruger man sådan en fætter til, og hvorhenne sidder den på kreaturet?
> Har fået den foræret, men savner en god ide til at tilberede den

Hej

Jeg har flere gange skåret den i tynde strimler og så marineret den i
noget der passer til wok-man generelt.

Jeg synes selv at kødet blev dejligt mørt og kunne tygges med øjenbrynene.

/Brian

Fra : JIB

Dato : 20-09-04 14:32

"Brian Møller" <news@moellernet.dk> wrote in message

> Jeg synes selv at kødet blev dejligt mørt og kunne tygges med øjenbrynene.

Ydrrk...!

Mvh JIB

Fra : SB

Dato : 23-09-04 21:44

"Brian Møller" <news@moellernet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> noget der passer til wok-man generelt.
>
> Jeg synes selv at kødet blev dejligt mørt og kunne tygges med øjenbrynene.

Gad vide om man kan smide den på weberen med fordel,
man kan ikke finde nogen opskrift på det på nettet, eller jeg kan i hvert
fald ikke,
nok mest fordi jeg ikke ved hvad den hedder på engelsk

Søren

Fra : Jørgen Hess

Dato : 24-09-04 09:54

> [...]
> ikke,
> nok mest fordi jeg ikke ved hvad den hedder på engelsk

I Gyldendals ordbog oversættes lårtunge til (omtrent) "Silverside".
mvh
Jørgen