lydtæt materiale
Fra : Jesper G.

Dato : 18-09-04 17:29

hej med jer

jeg har brug for et lille råd.

mit soveværelse ligger ovenpå mit bryggers, hvor mit oliefyr står.

dvs. skorstenen går op igennem soveværelset. der er to renselemme i den. den
ene er i bryggers og den anden er i soveværelset.
problemet er at det larmer en del når fyret kører, ikke så jeg ikke kan sove
men alligevel.

der er dobbeltlåger i renselemmen. så jeg har prøvet at fylde isolering
mellem de to, det tager også det meste af larmen, men så tænkte jeg på om
der er nogle der ved hvad jeg kan komme i som er mere lydtæt.

mvh

jesper

Fra : Peter C:\\>

Dato : 18-09-04 19:46

> der er dobbeltlåger i renselemmen. så jeg har prøvet at fylde isolering
> mellem de to, det tager også det meste af larmen, men så tænkte jeg på om
> der er nogle der ved hvad jeg kan komme i som er mere lydtæt.

Hmm....det er jo ikke nok at det er mere lydtæt...det skal jo stadig være en
smule varmebestandigt.
Jeg tror isolering (rockwool) må være det bedste hvis man vil isolere
renselemmen.

Kan du måske møblere dig ud af problemet ? En stor tung stol imellem
renselemmen og din seng ?

Hvis du installerer trin på taget, eller etablerer renselem oppe på loftet
(hvis der er sådan et) kan du måske få lov til at nedlægge renselemmen i
soveværelset. Spørg skorstensfejeren !

--
MVH Peter C:\
- - -