Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kan dette virkelig passe?
Fra : thomas schreiber \(8~

Dato : 18-09-04 08:52

Hej,

Først vil jeg sige tak for al hjælpen indtil videre. Erfaring er mere værd
end at læse 100 bøger.

Jeg har besluttet at købe et Fuji S7000. Det er et "alm" 6mp digicam m. 6X
zoom, men som hvorpå der også kan påmonteres ekstra linser.

Mit spml går på, om det virkelig kan passe, at prisforskellen på
linser/objektiver i UK kan være 50% af prisen af danske?

http://www.7dayshop.com/catalog/normal_search_result.php?PHPSESSID=&keywords=s7000&desc_search=1

http://shopbasic.dk/mall/shop_varer.asp?action=show_varer&cat_id=44591&shop_id=3589

I UK er prisen på linserne stortset halveret, i forhold til de danske
priser. Er det normalt?

Mange tak!
Thomas Schreiber

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-09-04 09:05

thomas schreiber (8200) wrote:
> Mit spml går på, om det virkelig kan passe, at prisforskellen på
> linser/objektiver i UK kan være 50% af prisen af danske?

Jeg købte mit Sigma 70-200 f2.8-objektiv til mit DSLR i Hong Kong
for hvad der svarer til 3500,-

I DK lister importøren det til 11335kr+moms, så ja, der kan være
ganske stor forskel på DK og udlandet

(70-200 er så steget siden i Hong Kong, måske har den danske importør
valgt prisen ud fra at den skal ligge stabilt

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=43

Fra : thomas schreiber \(8~

Dato : 18-09-04 09:13

> Jeg købte mit Sigma 70-200 f2.8-objektiv til mit DSLR i Hong Kong
> for hvad der svarer til 3500,-
>
> I DK lister importøren det til 11335kr+moms, så ja, der kan være
> ganske stor forskel på DK og udlandet

Det var da en besparelse der vil noget. Men HK er jo lige udenfor EU's
bygrænse Troed priserne i EU (i de "rige" lande) var tæt på de samme,
men det er åbenbart ikke tilfældet.

> (70-200 er så steget siden i Hong Kong, måske har den danske importør
> valgt prisen ud fra at den skal ligge stabilt
>
> // Hans

Kan være. Og hvis det er tilfældet, tjener de danske forhandlere kassen!

På forhånd tak
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : den ægte fotomand

Dato : 18-09-04 09:24

Kan være. Og hvis det er tilfældet, tjener de danske forhandlere kassen!

Det gør de, jeg feks huske da jeg købte min første flashmåler i London i 91,
da kostede den 66 pund, men i DK kostede den +3000 kr. Så de ved godt hvad
de skal ha for tingene de danske forhandlere.

Per

Fra : BJ

Dato : 18-09-04 09:27

> [...]
>
> (70-200 er så steget siden i Hong Kong, måske har den danske importør
> valgt prisen ud fra at den skal ligge stabilt

Hans, hvad med told og moms når man køber fra Hongkong ???
mvh BJ

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 18-09-04 09:38

"BJ" <Bimmerol@hotmail.com> skrev:

> Hans, hvad med told og moms når man køber fra Hongkong ???

Der ryger ca. 1/3 oveni prisen som et groft overslag. 25% i moms et par
procent i told og et gebyr på 60,- til gribbene (bedre kendt som
PostDK).

--
Morten http://miljokemi.dk