/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Peugeot 307 meste alm. fejl ?
Fra : Kim Jensen


Dato : 18-09-04 08:28

Skal muligt til at købe en let brugt Peugeot 307 SX 2,0
Men af lidt omveje hat jeg hørt at der skulle være en del problemer med
denne type.

Om det er stor eller små fejl, kommer ud på et. Men når man for første gang
skal købe en bil til knap 200.000,00 ville jeg godt være lidt på forkant
over forhandleren, hvad for nogle fejl bilen kan have eller få som alm.
fejl.

v.h Kim



 
 
jk (18-09-2004)
Kommentar
Fra : jk


Dato : 18-09-04 09:30

"Kim Jensen" <kim.jensen_blokspam_@get2net.dk> wrote in message
news:414be2c1$0$235$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Skal muligt til at købe en let brugt Peugeot 307 SX 2,0
> Men af lidt omveje hat jeg hørt at der skulle være en del problemer med
> denne type.
>
> Om det er stor eller små fejl, kommer ud på et. Men når man for første
> gang
> skal købe en bil til knap 200.000,00 ville jeg godt være lidt på forkant
> over forhandleren, hvad for nogle fejl bilen kan have eller få som alm.
> fejl.

Mest irriterende fejl er...:
1.Afviserarmen (blinklyset) - slår fra i løbet af 0,5 - du må ikke dreje 1
mm før den slår fra - dette kan ikke fixes - du skal blot lære at leve med
det. Mig bekendt er 307'eren ene om at have dette problem - ved dog ikke om
de har lavet samme shit i 407'eren.

2. godt du ikke vælger en SE model (med læder) for her er læderet meget
tyndt og det slides lynhurtigt igennem.

3. forbered dig på diverse lyde - klonk-hvæse-knirkelyde fra fjedringen,
motoren, plastikken indvendigt i bilen osv. osv. - der er ikke meget som kan
gøres, så lad vær' med at reklamere over det- lev med det.

4. elektronikken kan godt drille - eller rettere det "kan ikke godt
drille" - det DRILLER(!) - du må lære at leve med, at den engang imellem
melder fejl som - afbrudt airbag - antipollution fault og så fremdeles - lev
med det.

5. undlad at få installeret ekstraudstyr såsom regn- eller baksensor - det
virker desværre ikke.

6. undladt at installere Peugeots egne højtalere i bilen - find en auto-bix
og lad dem installere nogle fede højtalere, hvis du får behov for dette.
Peugeots egne højtalere 'knalder' lynhurtigt af hvis du spiller blot lidt
højt ! - de vil forsøge at forklare dig, at en højtaler kan blive 'slidt'
)) så lev med det...

det ovenstående var blot et lille udpluk, men jeg vil da anbefale at du
besøger siden www.mandagsbil.dk - hvor Peugeot iøvrigt har en flot
førsteplads mht. til mandagsbiler- ikke mindre end 211 af dem - næste mærke
på listen er Citroen med 148 - men det er vel nok fordi det er samme koncern


/JK
Forhenværende ejer af en Peugeot 307 2.0 SE fra 2001.




Mikkel (18-09-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel


Dato : 18-09-04 09:52


"jk" <dempsey@email.dkFjernMigForAtEmaile> skrev i en meddelelse
news:cigrlf$17hp$1@news.cybercity.dk...
> "Kim Jensen" <kim.jensen_blokspam_@get2net.dk> wrote in message
> news:414be2c1$0$235$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Skal muligt til at købe en let brugt Peugeot 307 SX 2,0
>> Men af lidt omveje hat jeg hørt at der skulle være en del problemer med
>> denne type.
>>
>> Om det er stor eller små fejl, kommer ud på et. Men når man for første
>> gang
>> skal købe en bil til knap 200.000,00 ville jeg godt være lidt på forkant
>> over forhandleren, hvad for nogle fejl bilen kan have eller få som alm.
>> fejl.
>
> Mest irriterende fejl er...:
> 1.Afviserarmen (blinklyset) - slår fra i løbet af 0,5 - du må ikke dreje 1
> mm før den slår fra - dette kan ikke fixes - du skal blot lære at leve med
> det. Mig bekendt er 307'eren ene om at have dette problem - ved dog ikke
> om de har lavet samme shit i 407'eren.

Hmm... Kan rettes ved at sætte ny ratkontakt i.... (og de gør det sikkert
gratis)


> 2. godt du ikke vælger en SE model (med læder) for her er læderet meget
> tyndt og det slides lynhurtigt igennem.

Det problem har jeg ikke hørt før!


> 3. forbered dig på diverse lyde - klonk-hvæse-knirkelyde fra fjedringen,
> motoren, plastikken indvendigt i bilen osv. osv. - der er ikke meget som
> kan gøres, så lad vær' med at reklamere over det- lev med det.

Det eneste som jeg ved er et kendt problem er defekte stabilisator arme og
bærearmsbøsninger som også i de fleste tilfælde vil blive dækket af Peugeot!



> 4. elektronikken kan godt drille - eller rettere det "kan ikke godt
> drille" - det DRILLER(!) - du må lære at leve med, at den engang imellem
> melder fejl som - afbrudt airbag - antipollution fault og så fremdeles -
> lev med det.

Leve med det??? Man kører den på værkstedet og de fjerner fejlen! Sådan er
det med alt det elektronik idag!



> 5. undlad at få installeret ekstraudstyr såsom regn- eller baksensor - det
> virker desværre ikke.

Hmm... Har nu kørt i flere med regnsensor som virkede perfekt!



> 6. undladt at installere Peugeots egne højtalere i bilen - find en
> auto-bix og lad dem installere nogle fede højtalere, hvis du får behov for
> dette. Peugeots egne højtalere 'knalder' lynhurtigt af hvis du spiller
> blot lidt højt ! - de vil forsøge at forklare dig, at en højtaler kan
> blive 'slidt' )) så lev med det...


Dem du snakker om er vel de standard monterede paphøjttalere som næsten alle
bilmærker putter i deres biler (nok for at holde afgiften nede på bilen) og
ja det er noget lort, men sådan er det med næsten alle biler idag...


>
> det ovenstående var blot et lille udpluk, men jeg vil da anbefale at du
> besøger siden www.mandagsbil.dk - hvor Peugeot iøvrigt har en flot
> førsteplads mht. til mandagsbiler- ikke mindre end 211 af dem - næste
> mærke på listen er Citroen med 148 - men det er vel nok fordi det er samme
> koncern

Sjovt nok er det Peugeot der gennem de sidste 4 år har solgt flest biler i
DK og derfor hænger det nok sammen antallet af indlæg på denne side og det
samme gælder også for Citroen...



Kasper Hansen [8270] (18-09-2004)
Kommentar
Fra : Kasper Hansen [8270]


Dato : 18-09-04 10:46

> Sjovt nok er det Peugeot der gennem de sidste 4 år har solgt flest biler i
> DK og derfor hænger det nok sammen antallet af indlæg på denne side og det
> samme gælder også for Citroen...

Præcis. Mandagsbil.dk er noget skrammel. Enten skulle de tage højde for
antallet af solgte biler kontra antallet af rapporterede fejl, eller også
skulle det være en side hvor folk også kunne berette om alle de positive
oplevelser de havde med deres biler. Desværre er det sådan, at det er de
negative der oftest hænger ved. Jeg kører selv rundt i en C3, og den er der
ellers mange der griner af. Indtil videre har jeg ikke fundet én eneste fejl
på den (mht. funktionaliteten). Jeg har masser af udstyr i den, og det
virker upåklageligt.

/Kasper Hansen



Roberto Saldo (18-09-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 18-09-04 11:30

Kasper Hansen [8270] wrote:
>>Sjovt nok er det Peugeot der gennem de sidste 4 år har solgt flest biler i
>>DK og derfor hænger det nok sammen antallet af indlæg på denne side og det
>>samme gælder også for Citroen...
>
>
> Præcis. Mandagsbil.dk er noget skrammel. Enten skulle de tage højde for
> antallet af solgte biler kontra antallet af rapporterede fejl, eller også
> skulle det være en side hvor folk også kunne berette om alle de positive
> oplevelser de havde med deres biler. Desværre er det sådan, at det er de
> negative der oftest hænger ved. Jeg kører selv rundt i en C3, og den er der
> ellers mange der griner af. Indtil videre har jeg ikke fundet én eneste fejl
> på den (mht. funktionaliteten). Jeg har masser af udstyr i den, og det
> virker upåklageligt.

Antallet af solgte biler har da ikke noget med fejlene at gøre.
Det betyder da bare at flere kommer til at lide under dem.
Du har ret i at antal fejl pr biltype skal tages med et gran salt når
man har læst indlæggene.

Hvilke fejl har du fundet på din C3 der ikke hører under funktionalitet?

Mvh
Roberto (8 år gammel Carina-E uden fejl).


Kasper Hansen [8270] (18-09-2004)
Kommentar
Fra : Kasper Hansen [8270]


Dato : 18-09-04 13:25

> Antallet af solgte biler har da ikke noget med fejlene at gøre.
> Det betyder da bare at flere kommer til at lide under dem.
> Du har ret i at antal fejl pr biltype skal tages med et gran salt når
> man har læst indlæggene.

Nej fejlene er selvfølgelig de samme. Men hvis du siger at Peugeot er det
mærke der er flest fejl på på mandagsbil.dk, bliver du jo nødt til at se det
i forhold til antallet af solgte biler.

> Hvilke fejl har du fundet på din C3 der ikke hører under funktionalitet?

At panelerne i bunden af dørene er placeret på en sådan måde, at man banker
hælene imod dem hver gang man står ind/ud af bilen. Og da de er lakerede,
bliver det hurtigt ridset. Men jeg ved ikke om det er en decideret fejl -
det er bare uhensigtsmæssigt. Og kom ikke og bild mig ind, at der ikke er en
eneste uhensigtsmæssighed på din Carina.

/Kasper Hansen



Roberto Saldo (18-09-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 18-09-04 14:23

Kasper Hansen [8270] wrote:
>>Antallet af solgte biler har da ikke noget med fejlene at gøre.
>>Det betyder da bare at flere kommer til at lide under dem.
>>Du har ret i at antal fejl pr biltype skal tages med et gran salt når
>>man har læst indlæggene.
>
>
> Nej fejlene er selvfølgelig de samme. Men hvis du siger at Peugeot er det
> mærke der er flest fejl på på mandagsbil.dk, bliver du jo nødt til at se det
> i forhold til antallet af solgte biler.

Præcis.

>
>>Hvilke fejl har du fundet på din C3 der ikke hører under funktionalitet?
>
>
> At panelerne i bunden af dørene er placeret på en sådan måde, at man banker
> hælene imod dem hver gang man står ind/ud af bilen. Og da de er lakerede,
> bliver det hurtigt ridset. Men jeg ved ikke om det er en decideret fejl -

Nej det er designet.

> det er bare uhensigtsmæssigt. Og kom ikke og bild mig ind, at der ikke er en
> eneste uhensigtsmæssighed på din Carina.

Hmmm, motoren ligge så man skal ha' den løsnet for at skifte
tandremmen og oliepåfyldningen er lidt svær at ramme uden tragt, men
remmen er kun hver 120.000km og jeg laver det ikke og olien går nok.

Jeg kan ikke rigtigt komme på noget med indretningen, det er jo
kedeligt og funktionelt. Der er intet der knirker efter 8 år - det
synes jeg er meget godt gået i sådan en plasticbil fra 96.

Mvh
Roberto


jk (18-09-2004)
Kommentar
Fra : jk


Dato : 18-09-04 11:27

"Mikkel" <ingen@ingen123.dk> wrote in message
news:414bf711$0$158$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Mest irriterende fejl er...:
>> 1.Afviserarmen (blinklyset) - slår fra i løbet af 0,5 - du må ikke dreje
>> 1 mm før den slår fra - dette kan ikke fixes - du skal blot lære at leve
>> med det. Mig bekendt er 307'eren ene om at have dette problem - ved dog
>> ikke om de har lavet samme shit i 407'eren.
>
> Hmm... Kan rettes ved at sætte ny ratkontakt i.... (og de gør det sikkert
> gratis)

ja, det gør de gratis - (2 x justering + 3 x udskiftning) men hvad hjælper
det, hvis den nye afviserarm har samme problem...?

>> 2. godt du ikke vælger en SE model (med læder) for her er læderet meget
>> tyndt og det slides lynhurtigt igennem.
>
> Det problem har jeg ikke hørt før!

trust me - jeg fik at vide, at det var "måden jeg steg ind i bilen på" - som
gjorde udslaget - og de kunne da sagtens ombetrække det, men problemet ville
komme igen - hvad gør jeg så, når min reklamationsret er udløbet om 2 år ...
(...betaler selv ! -det er da uacceptabelt !)

>> 3. forbered dig på diverse lyde - klonk-hvæse-knirkelyde fra fjedringen,
>> motoren, plastikken indvendigt i bilen osv. osv. - der er ikke meget som
>> kan gøres, så lad vær' med at reklamere over det- lev med det.
>
> Det eneste som jeg ved er et kendt problem er defekte stabilisator arme og
> bærearmsbøsninger som også i de fleste tilfælde vil blive dækket af
> Peugeot!

....hvad hjælper det, når de udskifter de "defekte dele" med dele som har
samme problemer - og jeg skal stadig selv betale 'festen' når min
reklamationsret er udløbet.

>> 4. elektronikken kan godt drille - eller rettere det "kan ikke godt
>> drille" - det DRILLER(!) - du må lære at leve med, at den engang imellem
>> melder fejl som - afbrudt airbag - antipollution fault og så fremdeles -
>> lev med det.
>
> Leve med det??? Man kører den på værkstedet og de fjerner fejlen! Sådan er
> det med alt det elektronik idag!

nej - de fjerner ikke fejlen - for de siger typisk - "jam, bilens computer
melder, at der ikke har været nogen fejl" - hvad gør man så !! Mit soltag
kunne f.eks. periodevis ikke lukke - det kørte ned til lukket position, og
derefter tilbage igen - jeg kunne så lukke det, ved at åbne det i den anden
position -f.eks. vippe det - og derefter lukke det. Fejlen var der ikke da
værkstedet afprøvede det - og der var ingen fejl i bilens computer - så de
kune intet gøre - de troede sådan set at jeg løj - det var min fornemmelse.

>> 5. undlad at få installeret ekstraudstyr såsom regn- eller baksensor -
>> det virker desværre ikke.
>
> Hmm... Har nu kørt i flere med regnsensor som virkede perfekt!

jeg snakker kun ud fra personlig erfaring -jeg fik checket min regnsensor 4
gange og det blev aldrig godt - værkstedet indrømmede dog til sidst, at
regnsensoren på 307'eren er dårligere end f.eks. den som passer til
406'eren. Baksensoren blev checket 3 gange, og først da jeg havde en
mekaniker med ude, og han ved selvsyn kunne høre hvordan den bibbede og
bobbede selvom der var 15 meter bagud til en væg.

>> 6. undladt at installere Peugeots egne højtalere i bilen - find en
>> auto-bix og lad dem installere nogle fede højtalere, hvis du får behov
>> for dette. Peugeots egne højtalere 'knalder' lynhurtigt af hvis du
>> spiller blot lidt højt ! - de vil forsøge at forklare dig, at en højtaler
>> kan blive 'slidt' )) så lev med det...
>
> Dem du snakker om er vel de standard monterede paphøjttalere som næsten
> alle bilmærker putter i deres biler (nok for at holde afgiften nede på
> bilen) og ja det er noget lort, men sådan er det med næsten alle biler
> idag...

nej - det var ikke de almindelige paphøjtalere - det var 'bedre' højtalere
end de installerede (taget fra Peugeots egen udstyrsliste)

>> det ovenstående var blot et lille udpluk, men jeg vil da anbefale at du
>> besøger siden www.mandagsbil.dk - hvor Peugeot iøvrigt har en flot
>> førsteplads mht. til mandagsbiler- ikke mindre end 211 af dem - næste
>> mærke på listen er Citroen med 148 - men det er vel nok fordi det er
>> samme koncern
>
> Sjovt nok er det Peugeot der gennem de sidste 4 år har solgt flest biler i
> DK og derfor hænger det nok sammen antallet af indlæg på denne side og det
> samme gælder også for Citroen...

VW har også solgt sådan lidt små-mange biler og de har altså kun 131 indlæg
og et anden ikke helt ubekendt mærke - kaldet Toyota har 27. Vil du så
påstå, at mandagsbilen.dk primært anvendes af brugere af PSA-koncernes biler
og at det er derfor de tilsammen har 359 indlæg... ?

/JK



Mikkel (19-09-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel


Dato : 19-09-04 10:50

> ...hvad hjælper det, når de udskifter de "defekte dele" med dele som har
> samme problemer - og jeg skal stadig selv betale 'festen' når min
> reklamationsret er udløbet.

Som jeg siger er Peugeot en af de flinkeste importører til at dække de
kendte fejl efter reklamationsretten udløb og så har du jo iøvrigt også 2
års reklamationsret på det de har udskiftet!!!



>>> 6. undladt at installere Peugeots egne højtalere i bilen - find en
>>> auto-bix og lad dem installere nogle fede højtalere, hvis du får behov
>>> for dette. Peugeots egne højtalere 'knalder' lynhurtigt af hvis du
>>> spiller blot lidt højt ! - de vil forsøge at forklare dig, at en
>>> højtaler kan blive 'slidt' )) så lev med det...
>>
>> Dem du snakker om er vel de standard monterede paphøjttalere som næsten
>> alle bilmærker putter i deres biler (nok for at holde afgiften nede på
>> bilen) og ja det er noget lort, men sådan er det med næsten alle biler
>> idag...
>
> nej - det var ikke de almindelige paphøjtalere - det var 'bedre' højtalere
> end de installerede (taget fra Peugeots egen udstyrsliste)

Det er Pioneer højttalere som egentlig ikke har noget med Peugeot at gøre,
men en meget klar forbedring i forhold til de org. monteret, men det er
klart at det ikke er lyd fra Hifiklubben du får til ca. 500 kr. for et sæt,
så skal du nok kontakte en bilstereo butik og have en noget større pengepung
med istedet!


>
>>> det ovenstående var blot et lille udpluk, men jeg vil da anbefale at du
>>> besøger siden www.mandagsbil.dk - hvor Peugeot iøvrigt har en flot
>>> førsteplads mht. til mandagsbiler- ikke mindre end 211 af dem - næste
>>> mærke på listen er Citroen med 148 - men det er vel nok fordi det er
>>> samme koncern
>>
>> Sjovt nok er det Peugeot der gennem de sidste 4 år har solgt flest biler
>> i DK og derfor hænger det nok sammen antallet af indlæg på denne side og
>> det samme gælder også for Citroen...
>
> VW har også solgt sådan lidt små-mange biler og de har altså kun 131
> indlæg og et anden ikke helt ubekendt mærke - kaldet Toyota har 27. Vil
> du så påstå, at mandagsbilen.dk primært anvendes af brugere af
> PSA-koncernes biler og at det er derfor de tilsammen har 359 indlæg... ?


Toyota... Helt klart en vinder når vi snakker fejlfrie biler, men hold da
kæft hvor er de kedelige (med undtagelse af den helt nye Avensis og den nye
Corolla er heller ikke værst). At den er fejlfri, er ikke værst!

VW tilgengæld... Læs hvad folk skriver om dem...Mange alvorlige fejl
(gearkasser mv.) og mange gentagende fejl som går igen ved mange biler og en
del har selv har måttet betale for reperationerne... Folk som køber VW er
alle af den opfattelse at det virkelig er kram og at deres bil virkelig er
noget mere end de andres, men i virkeligheden har de lige så mange fejl som
mange andre biler og så er det bare ærgeligt at VW ikke tager hånd om deres
fejl og lader kunderne i stikken, hvorimod Peugeot er god til at tage hånd
om de kendte fejl og indkaldelse af biler til kampagner når man finder fejl
på bilerne!



tlund (19-09-2004)
Kommentar
Fra : tlund


Dato : 19-09-04 14:54

On Sun, 19 Sep 2004 11:49:35 +0200, "Mikkel" <ingen@ingen123.dk>
wrote:

>> ...hvad hjælper det, når de udskifter de "defekte dele" med dele som har
>> samme problemer - og jeg skal stadig selv betale 'festen' når min
>> reklamationsret er udløbet.
>
>Som jeg siger er Peugeot en af de flinkeste importører til at dække de
>kendte fejl efter reklamationsretten udløb og så har du jo iøvrigt også 2
>års reklamationsret på det de har udskiftet!!!
>

Tja, de er så flinke hos Peugeot, men jeg gider IKKE at bruge min tid
på at køre frem og tilbage til et autoværksted, og måske endda undvære
bilen hele dagen og være afhængig af offentlig transport efter at have
smidt 1/4 million kr.

/Thomas.....i driftsikker japansk riskoger



Mikkel (19-09-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel


Dato : 19-09-04 15:44


"tlund" <tlund@stofaFISKEnet.dk> skrev i en meddelelse
news:o02rk0dqvvv5v8tvr1bbsmk6llc2hqqvcs@4ax.com...
> On Sun, 19 Sep 2004 11:49:35 +0200, "Mikkel" <ingen@ingen123.dk>
> wrote:
>
>>> ...hvad hjælper det, når de udskifter de "defekte dele" med dele som har
>>> samme problemer - og jeg skal stadig selv betale 'festen' når min
>>> reklamationsret er udløbet.
>>
>>Som jeg siger er Peugeot en af de flinkeste importører til at dække de
>>kendte fejl efter reklamationsretten udløb og så har du jo iøvrigt også 2
>>års reklamationsret på det de har udskiftet!!!
>>
>
> Tja, de er så flinke hos Peugeot, men jeg gider IKKE at bruge min tid
> på at køre frem og tilbage til et autoværksted, og måske endda undvære
> bilen hele dagen og være afhængig af offentlig transport efter at have
> smidt 1/4 million kr.
>
> /Thomas.....i driftsikker japansk riskoger
>
>


Jeg bruger gerne tid af og til for at køre på autoværksted fremfor ALTID at
køre en i kedelig, tam riskoger!



alexbo (19-09-2004)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 19-09-04 15:51


"Mikkel" skrev

> Jeg bruger gerne tid af og til for at køre på autoværksted fremfor ALTID
at
> køre en i kedelig, tam riskoger!

Det er rart at læse.
Selv kører jeg Mitsubishi, jeg skal jo have plads til kunderne på værkstedet

mvh
Christensen Auto



Brian (19-09-2004)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 19-09-04 16:26

Hejsa

alexbo skrev:

> Det er rart at læse.
> Selv kører jeg Mitsubishi, jeg skal jo have plads til kunderne på
> værkstedet

Med den berygtede GDI motor ?
Eller du har måske fået den til at lystre....

/Brian



alexbo (19-09-2004)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 19-09-04 17:18


"Brian" > skrev

> Med den berygtede GDI motor ?

Ja, en 98ér jeg har kørt fra 80.000 km til 140.000 km uden problemer, og jeg
kender 3 andre der kører GDI, hvoraf èn renser indsugning en gang om året.
Den er populær blandt dem der laver bil hele dagen, og ikke gider rode med
deres egen.

Personligt tror jeg at en del af dem der udtaler sig skråsikkert om GDIén
bare genfortæller hvad de har hørt.
Men nu er dette jo en fritidsNG, man behøver ikke at vide noget om det man
udtaler sig om.

Hvem i denne NG kører GDI, og hvad har de af problemer?

mvh
Alex Christensen







Brian (19-09-2004)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 19-09-04 18:03

Hejsa

alexbo skrev:

> Personligt tror jeg at en del af dem der udtaler sig skråsikkert om
> GDIén bare genfortæller hvad de har hørt.

Jeg udtaler mig ikke videre skråsikkert, jeg har bare hørt
historierne som mange andre....

> Men nu er dette jo en fritidsNG, man behøver ikke at vide noget om
> det man udtaler sig om.

Nemlig... er det ikke skønt

> Hvem i denne NG kører GDI, og hvad har de af problemer?

Jeg har en Opel med en Ecotec motor af første aftapning, som også
gerne vil sode sig lidt til. En god rensning af indsugningen, kan også
løse en del påroblemer med den motor....

/Brian



Mogens (19-09-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 19-09-04 18:21


"Brian" <brian@nejtak.dk> skrev i en meddelelse
news:414dbb9b$0$39258$14726298@news.sunsite.dk...

> > Hvem i denne NG kører GDI, og hvad har de af problemer?

Det var Torsten A Laursen:
http://home8.inet.tele.dk/tal/




Henrik B. (19-09-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 19-09-04 22:31


"Mikkel" <ingen@ingen123.dk> skrev i en meddelelse
news:414d5626$0$180$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>> samme problemer - og jeg skal stadig selv betale 'festen' når min
>> reklamationsret er udløbet.
>
> Som jeg siger er Peugeot en af de flinkeste importører til at dække de
> kendte fejl efter reklamationsretten udløb og så har du jo iøvrigt også 2
> års reklamationsret på det de har udskiftet!!!

*ROFL* Nej, nu må jeg sgu grine min røv i laser. Der er flere og flere
eksempler på, at netop Pøsjø "pisser" på kunderne, når de kommer med
problemer efter købet. Mine genboer har netop oplevet dette 2 gange indenfor
de første 20.000 km. Og det var galt med BÅDE forhandleren og importøren. Og
læser man Motor eller JP ser man også ofte at Pøsjø-ejere skriver ind med
problemer med at få forhandler/importør til at vedstå deres
reklamationsansvar.

> Toyota... Helt klart en vinder når vi snakker fejlfrie biler, men hold da
> kæft hvor er de kedelige (med undtagelse af den helt nye Avensis og den
> nye Corolla er heller ikke værst). At den er fejlfri, er ikke værst!

Ja, herligt modargument - NOT! Det dækker stadig ikke over at Pøsjø,
sammenlignet med Toyota er FYLDT med fejl og problemer.

> VW tilgengæld... Læs hvad folk skriver om dem...Mange alvorlige fejl
> (gearkasser mv.) og mange gentagende fejl som går igen ved mange biler og
> en del har selv har måttet betale for reperationerne... Folk som køber VW
> er alle af den opfattelse at det virkelig er kram og at deres bil virkelig
> er noget mere end de andres, men i virkeligheden har de lige så mange fejl
> som mange andre biler og så er det bare ærgeligt at VW ikke tager hånd om
> deres

Ja, det store blufnummer.

--
M.v.h.
-------------------------------------
Livet er for kort til lange overhalinger



Peter (21-09-2004)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 21-09-04 16:50

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:414dfa77$0$257$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

[klip]

> *ROFL* Nej, nu må jeg sgu grine min røv i laser. Der er flere og flere
> eksempler på, at netop Pøsjø "pisser" på kunderne, når de kommer med
> problemer efter købet. Mine genboer har netop oplevet dette 2 gange
> indenfor de første 20.000 km. Og det var galt med BÅDE forhandleren og
> importøren. Og læser man Motor eller JP ser man også ofte at Pøsjø-ejere
> skriver ind med problemer med at få forhandler/importør til at vedstå
> deres reklamationsansvar.

Læste du JP i søndags? Ellers ville du ha' set at Toyota løb fra en oplagt
sag.....

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Henrik B. (21-09-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 21-09-04 17:28


"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
news:41504dc5$0$244$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

>> importøren. Og læser man Motor eller JP ser man også ofte at Pøsjø-ejere
>> skriver ind med problemer med at få forhandler/importør til at vedstå
>> deres reklamationsansvar.
>
> Læste du JP i søndags? Ellers ville du ha' set at Toyota løb fra en oplagt
> sag.....

Nope. Post gerne en kopi. Jeg mener dog heller ikke at alle er fejlfri. Det
svinger bare meget, hvor stor en andel af kunderne der skal slås for deres
ret.

--
M.v.h.
-------------------------------------
Livet er for kort til lange overhalinger



Peter (21-09-2004)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 21-09-04 22:01

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:41505683$0$235$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

[klip]

> Nope. Post gerne en kopi.

Ingen er fejlfri - bare man husker den så går det ikke helt galt.


Men se dog:
http://www.jp.dk/login?url=morgenavisen/mmotorogtrafik:aid=2620532

Garantier er en speget sag

Jeg er ejer og bruger af to Toyota-biler.
Den ene er en nu syv år gammel HiAce, som jeg har kørt 330.000 km med.
Eneste reparation er udskiftning af kobling grundet slappe medbringerfjedre
(den raslede godt nok underligt) og et sæt bremseskiver. Hverken udstødning,
gearkasse eller noget andet er skiftet, og der er ingen rust i den (den blev
undervognsbehandlet fra ny, og denne behandling er vedligeholdt), så det har
været en meget positiv oplevelse med den bil.
Derfor købte jeg en Previa-diesel for ca tre et halvt år siden. I den
begyndte koblingen at ruske efter 23 måneder/79.000 km. Den blev udskiftet
på garanti.
13 måneder senere spørger jeg, om der er noget nyt om denne kobling, for nu
rusker den igen - jeg ønskede at høre, om der var sket ændringer i
konstruktionen, da den nuværende åbenbart ikke er særlig smart.
Kilometerstand 135.000.
Svaret undrede mig noget: Den lokale forhandler kunne intet gøre, for
reklamationen var afvist af Toyota-Serviceafdeling (hr. Lars Larsen).
Opringning til Lars Larsen gav følgende oplysninger:
Reklamationer over koblinger godkendes ikke, da der er tale om en sliddel.
(koblingen er ikke slidt, den rusker!)
Reklamationer over dele udskiftet indenfor garantiperioden godkendes kun,
såfremt der reklameres indenfor seks måneder - og altså slet ikke for
koblinger.
Så meget for den i mange reklamer højt priste Toyota-kvalitet. Hvorfor blev
koblingen skiftet første gang, hvis det er en sliddel?
Jeg mener at have hørt i en forbrugerudsendelse, at såfremt der udskiftes en
del indenfor garantiperioden, så skal den udskiftede del have en ny
garantiperiode svarende til den oprindelige del, men måske har jeg
misforstået det?
Det er ikke helt nemt at hitte ud af "garantitid" og "reklamationstid".
Forhandleren siger nu, at jeg kan få skiftet koblingen for 6.400 kr plus
moms. Er der så garanti på den nye kobling?
Venlig hilsen
Mogens Voetmann, Vonge

Der gælder præcis samme regler for reparationer som for køb, og så er vi
igen i den problematiske del af definitioner på garanti og reklamationsret.
Får man repareret sin bil, er der to års reklamationsret på reparation og
reservedele. De første seks måneder skal den, der udfører reparationen,
bevise, at genstanden var i orden, da den blev afleveret.
Det kan han sjældent. Derfor anses de første seks måneder for en reel 100
pct. garanti.
De efterfølgende 18 måneder er det kunden, der skal bevise, at genstanden
havde været defekt ved leveringen. Det er lige så svært for ikke at sige
umulig.
I det aktuelle tilfælde har Toyota retten på sin side ved at afslå en
reparation uden beregning. At samme værksted tidligere skiftede koblingen
under garantien skyldtes det faktum, at bilen da var underlagt de tre års
nyvognsgaranti.
_______________________________________________________________

Det er min opfattelse, at JP's svar er forkert. Jeg gider imidlertid ikke
diskutere det med brevkassen - den ved jo bedst Og jeg har forsøgt et
par gange.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Henrik B. (21-09-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 21-09-04 23:47


"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
news:4150967e$0$306$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Det er min opfattelse, at JP's svar er forkert. Jeg gider imidlertid ikke
> diskutere det med brevkassen - den ved jo bedst Og jeg har forsøgt et
> par gange.

Takker for update'n...

--
M.v.h.
-------------------------------------
Livet er for kort til lange overhalinger



Ukendt (22-09-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-09-04 05:53


"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse

> Det er min opfattelse, at JP's svar er forkert. Jeg gider imidlertid ikke
> diskutere det med brevkassen -

Hvad består fejltagelsen i?, deres fortolkning deles af mange. Så det er
sprs. om det ikke er loven som er upræcis, der er for mange "smuthuller", og
den giver "plads" til for mange fejlfortolkninger.



Peter (22-09-2004)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 22-09-04 16:24

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:41510513$0$178$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
>
>> Det er min opfattelse, at JP's svar er forkert. Jeg gider imidlertid ikke
>> diskutere det med brevkassen -
>
> Hvad består fejltagelsen i?

Reparation og køb er IKKE det samme og ikke reguleret af samme regelsæt.
Punktum.

Jeg kan sige jeg kører nogle sager for tiden med samme emnu, dog i ½ mio.
klassen for hver sag. De handler om garantiperioder, reparation og
efterfølgende ny garanti eller mangel på samme.

Nogle sager er "vundet" Måske jeg skal finde mit notat frem?

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Ukendt (23-09-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-09-04 06:05


"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse

> Nogle sager er "vundet" Måske jeg skal finde mit notat frem?
>
Bare hovedtrækkene, ellers bliver det nok for omfattende ;).



Peter (23-09-2004)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 23-09-04 07:32

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:41525991$0$180$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

[klip]

> Bare hovedtrækkene, ellers bliver det nok for omfattende ;).

Arghh.... nu fandt jeg notatet og kan se det nok er lidt for konkret med
henvisning til AB 92, konkrete købekontrakter, og alm. entrepriseretlige
regler. Beklager.

Nogle få uddrag kan det da blive til (redigeret som man ikke genkender
sagerne):

Forældelsesfrist for at gøre misligholdelse gældende
Helt generelt gælder det, at garantiperiodens udløb ikke påvirker køberens
ret til at påberåbe sig købe- eller entrepriseretlige regler om mangler,
herunder den legale forældelsesfrist på 5 år. Er der således ingen aftale om
forældelse af indsigelser afgøres reklamationsfristen af de almindelige
regler, hvorefter forældelsesloven af 1908 indeholder de relevante regler.

I disse sager gælder dog en ansvarsfraskrivelse, men bortfortolkes
ansvarsfraskrivelsen gælder der en reklamationsperiode på 5 år, jf.
forældelsesloven af 1908. Man kan således i en periode på op til 5 år
påberåbe sig mangler og fejl, som var til stede ved afleveringen af møllen.

Hvis AB 92 er vedtaget i den konkrete købekontrakt gælder AB 92 § 32's
reklamationsfrist også sideløbende med en eventuel garanti. I en enkelt
kontrakt ses AB 92 vedtaget og heri ses ingen ansvarsfraskrivelse der
begrænser reklamationsfristen på 5 år i AB 92.

Fortolkning af garanti - bevisbyrden for fejl eller ikke-fejl
I modsætning til, hvad der i almindelighed gælder med hensyn til mangler, er
det garantigiver, der har bevisbyrden for, at en i garantiperioden påvist
kvalitetsmangel ikke forelå på tidspunktet for risikoens overgang.
Bevisfordelen for køberen gælder kun spørgsmålet om, hvorvidt en påvist
kvalitetsafvigelse kan udløse beføjelser. Spørgsmålet om, hvorvidt der
foreligger en kvalitetsafvigelse, må afgøres efter almindelige
bevisbyrdeprincipper, hvilket indebærer, at bevisbyrden påhviler køberen.
Bevisfordelen får således kun betydning ved garantitilsagn vedrørende
ydelsens funktion.

Foreligger der ingen garanti men alene en reklamationsfrist eller
reklamationsperiode er det køberen, der skal løfte bevisbyrde for, at møllen
lider af mangler/fejl. Konkret betyder det, at der i de enkelte sager
formentlig skal gennemføres syn og skøn for at bevise manglernes
tilstedeværelse.

Reklamationsfrist på den udskiftede del
Af servicekontrakterne fremgår, at der er 1 års garanti på reservedele
[klip]

I tilbuddet om udbedring (med efterfølgende betaling) fra leverandøren
fremgår ingen ansvarsfraskrivelse - i hvert fald ikke direkte. Er garantien
således udløbet kan der i nogen grad argumenteres for, at den almindelige
forældelsesfrist for at gøre fejl og mangler gældende (dvs. kræve
udbedring).

Arbejdet/udbedringen som sådan er også en entreprise og derfor er
reklamationsfristen 5 år i henhold til 1908-loven om forældelse. Garantien
på 1 år reducerer ikke reklamationsfristen, jf. det generelle princip herom
gengivet ovenfor.

Der er dog en enkelt mindre usikkerhedsfaktor, idet en kompletudskiftning
kan anses for at være et egentligt køb med en reklamationsfrist på 2 år.

/Peter



Ukendt (23-09-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-09-04 09:28


"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse

Thanks .



Lars Frandsen (18-09-2004)
Kommentar
Fra : Lars Frandsen


Dato : 18-09-04 11:19

"jk" <dempsey@email.dkFjernMigForAtEmaile> skrev i en meddelelse
news:cigrlf$17hp$1@news.cybercity.dk...
<snip>
> Mest irriterende fejl er...:
> 1.Afviserarmen (blinklyset) - slår fra i løbet af 0,5 - du må ikke dreje 1
> mm før den slår fra - dette kan ikke fixes - du skal blot lære at leve med
> det. Mig bekendt er 307'eren ene om at have dette problem - ved dog ikke
om
> de har lavet samme shit i 407'eren.
>

Har den også samme problem som Partneren har, nemlig at når du har blinket
og retter hurtigt op, så begynder bilen af blinke til modsatte side, fordi
armen slår for langt tilbage?
Det er f..... irriterende!
Der er sat en ny ratkontakt i, men problemet er der stadigvæk.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming
http://home25.inet.tele.dk/lars/



jk (18-09-2004)
Kommentar
Fra : jk


Dato : 18-09-04 11:35

"Lars Frandsen" <lars.nyheder@webspeed.dk> wrote in message
news:414c0b7a$0$160$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "jk" <dempsey@email.dkFjernMigForAtEmaile> skrev i en meddelelse
> news:cigrlf$17hp$1@news.cybercity.dk...
> <snip>
>> Mest irriterende fejl er...:
>> 1.Afviserarmen (blinklyset) - slår fra i løbet af 0,5 - du må ikke dreje
>> 1
>> mm før den slår fra - dette kan ikke fixes - du skal blot lære at leve
>> med
>> det. Mig bekendt er 307'eren ene om at have dette problem - ved dog ikke
> om
>> de har lavet samme shit i 407'eren.
>>
>
> Har den også samme problem som Partneren har, nemlig at når du har blinket
> og retter hurtigt op, så begynder bilen af blinke til modsatte side, fordi
> armen slår for langt tilbage?
> Det er f..... irriterende!
> Der er sat en ny ratkontakt i, men problemet er der stadigvæk.

Den skifter ikke ligefrem over til den modsatte side, men når du f.eks.
kommer kørende (ligeud) og sætter blinkarmen til at blinke til højre, så
kører man roligt bilen over i højre svingbane (for at svinge til højre) - og
vi snakker ikke om, at du drejer vildt og blodigt på rattet - men blot den
manøvre, at du flytter bilen over i en anden bane, får blinkarmen til at slå
fra, som-om du HAVDE fuldført dit højresving - så må du selvfølgelig sætte
den til at blinke til højre igen...

Jeg troede faktisk ikke partneren også havde problemet -men det er kan
selvfølgelig være den nye faceliftede model ?

/JK



Lars Frandsen (18-09-2004)
Kommentar
Fra : Lars Frandsen


Dato : 18-09-04 11:44

"jk" <dempsey@email.dkFjernMigForAtEmaile> skrev i en meddelelse
news:cih2vo$1nbr$1@news.cybercity.dk...
<snip>
> Den skifter ikke ligefrem over til den modsatte side, men når du f.eks.
> kommer kørende (ligeud) og sætter blinkarmen til at blinke til højre, så
> kører man roligt bilen over i højre svingbane (for at svinge til højre) -
og
> vi snakker ikke om, at du drejer vildt og blodigt på rattet - men blot den
> manøvre, at du flytter bilen over i en anden bane, får blinkarmen til at
slå
> fra, som-om du HAVDE fuldført dit højresving - så må du selvfølgelig sætte
> den til at blinke til højre igen...
>
> Jeg troede faktisk ikke partneren også havde problemet -men det er kan
> selvfølgelig være den nye faceliftede model ?
>

Ja, der var ingen problemer i den gamle model.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming
http://home25.inet.tele.dk/lars/



Lars L. Hansen (18-09-2004)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 18-09-04 19:15

jk wrote:

> det ovenstående var blot et lille udpluk, men jeg vil da anbefale at du
> besøger siden www.mandagsbil.dk - hvor Peugeot iøvrigt har en flot
> førsteplads mht. til mandagsbiler- ikke mindre end 211 af dem - næste mærke
> på listen er Citroen med 148 - men det er vel nok fordi det er samme koncern
>

Pfft - det siger da ikke en sk*d. Der er solgt mange PSA-biler. At der
er mange PSA'er på mandagsbil.dk kan sådan set lige så godt skyldes at
der er flere analfabeter blandt folk der køber tyske og japanske biler,
og at de derfor ikke er i stand til at udstykke sig skriftligt, eller at
benytte mandagsbil.dk :P
Man kan ikke vide det - kan man vel?


Mvh.

Kim Kristensen (19-09-2004)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 19-09-04 18:04


"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:414c7b3b$0$39265$14726298@news.sunsite.dk...
> jk wrote:
>
>
> Pfft - det siger da ikke en sk*d. Der er solgt mange PSA-biler. At der
> er mange PSA'er på mandagsbil.dk kan sådan set lige så godt skyldes at
> der er flere analfabeter blandt folk der køber tyske og japanske biler,
> og at de derfor ikke er i stand til at udstykke sig skriftligt, eller at
> benytte mandagsbil.dk :P
> Man kan ikke vide det - kan man vel?
>
>
> Mvh.

Nej statistisk set er www.mandagsbil.dk nok ikke meget værd, men Kim Jensen
kan måske se hvad folk hyppigst brokker sig over og bruge det til noget.

Ja grunden til at ejere af andre bilmærker/nationaliteter ikke skriver så
meget på www.mandagsbil.dk kan ganske rigtigt være mange. Det kunne være at
de rent faktisk kan læse og endda også skrive, måske de ligefrem kan læse
andet end deres eget modersmål og dermed læse undersøgelser som den man
finder her:

http://www.motormannen.se/default.asp?visa=nybil

Der er ligger 307 placeret som den bilmodel med næst flest fejl totalt set
af de mest solgte i Sverige, kun "undergået" af 206 som ligger sidst.


Det kan jo godt være medvirkende årsag til, at den nå de også spørger om
folks tilfredshed med bilen ender langt nede:

http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,533625,00.html#vecka

I spørgsmålet om ejernes tilfredshed er række følgen fra bunden, 406, Golf,
307, Polo og 206.

Med venlig hilsen Kim



Kim Jensen (18-09-2004)
Kommentar
Fra : Kim Jensen


Dato : 18-09-04 12:35

Nu bliver bilen FDM testet. Finder FDM så ikke alle de børnesygdomme som nu
kan være galt med bilen ?

For jeg syntes ikke det er andet end børnesygdomme, som selvføgelig skal
løses, selvføgelig skal en en bil være i orden, og det vil da også være
irriterende at få en bil som knager og brager m.v

Kom bare med flere indput.

v.h Kim



Mogens (18-09-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 18-09-04 14:01


"Kim Jensen" <kim.jensen_blokspam_@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:414be2c1$0$235$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Skal muligt til at købe en let brugt Peugeot 307 SX 2,0
> Men af lidt omveje hat jeg hørt at der skulle være en del problemer med
> denne type.
> Om det er stor eller små fejl, kommer ud på et. Men når man for første
gang
> skal købe en bil til knap 200.000,00 ville jeg godt være lidt på forkant
> over forhandleren, hvad for nogle fejl bilen kan have eller få som alm.
> fejl.

Der er "lidt" hér!
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&frame=right&th=9b88947f02e
e7391&seekm=c2ba9vkkt6ehtqq0e23ggm6lrv3i29b8pl%404ax.com#link2



Mureren (18-09-2004)
Kommentar
Fra : Mureren


Dato : 18-09-04 18:14

> Om det er stor eller små fejl, kommer ud på et. Men når man for første
gang
> skal købe en bil til knap 200.000,00 ville jeg godt være lidt på forkant
> over forhandleren, hvad for nogle fejl bilen kan have eller få som alm.
> fejl.

Her er mine "oplevelser med min 307 2,0 XS HDi fra 2002, kørt 76.000 km.:

Har fået skiftet svinghjul 2 gange, begge gange på garantien/kulance, da det
er et af de "kendte problemer"....Peugeot yder iøvrigt 24 mdr.
reklamationsret på reparationer, det er fint synes jeg.

Bilen havde en "bankelyd" ved bestemte hastigheder, det var en skrue i
bundskjoldet der manglede.
(betalte den selv, og satte den selv i, udgiften var ca. 20 kroner, og
forbrugt tid var 15 minutter

Min førerdør går på forskærmen når bilen har stået i solen, og man åbner
førerdøren. Justeret af Peugeot uden beregning.

Fjedrene foran kan godt finde på at "banke" i tårnene. Det er ikke rettet
endnu, men jeg har mit lokale Pug-værksteds ord for at jeg bare kan komme
forbi, så retter de fejlen ved at vikle noget "plastichalløj" om
fjedrene...det er også et af de kendte problemer.

Afviserarmen er skiftet, og problemet er væk!
(tidliger anført af "jk" at det ikke kunne løses, men mit er altså løst)

Ingen el-fejl !
(multiplex fungerer fint i MIN bil )

Og jeg er GLAD for min bil, den kører rigtig godt, med god komfort og godt
brændstofregnskab...

Mvh.
Mureren



jk (18-09-2004)
Kommentar
Fra : jk


Dato : 18-09-04 22:47

"Mureren" <mureren_tag_det_væk_@mail.tele.dk> wrote in message
news:414c6cde$0$201$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Her er mine "oplevelser med min 307 2,0 XS HDi fra 2002, kørt 76.000 km.:
[snip]

> Fjedrene foran kan godt finde på at "banke" i tårnene. Det er ikke rettet
> endnu, men jeg har mit lokale Pug-værksteds ord for at jeg bare kan komme
> forbi, så retter de fejlen ved at vikle noget "plastichalløj" om
> fjedrene...det er også et af de kendte problemer.

Det er ikke for at gøre dig ked af det -men de gjorde NØJAGTIG det samme ved
min 307'er og problemet forsvandt ikke.

> Afviserarmen er skiftet, og problemet er væk!
> (tidliger anført af "jk" at det ikke kunne løses, men mit er altså løst)

det er da dejligt, at det er lykkedes for nogen at få problemet løst- for
som du sikkert også må have konstateret, var det en frygtelig irriterende
ting.

> Og jeg er GLAD for min bil, den kører rigtig godt, med god komfort og godt
> brændstofregnskab...

jeg er ikke specielt ude efter Peugeot, og jeg er da også glad for at høre,
at det faktisk kan lade sig gøre, at have en 307'er uden de store
problemer - jeg var bare ikke så 'heldig'

/JK



Mureren (19-09-2004)
Kommentar
Fra : Mureren


Dato : 19-09-04 12:25

> > Fjedrene foran kan godt finde på at "banke" i tårnene. Det er ikke
rettet
> > endnu, men jeg har mit lokale Pug-værksteds ord for at jeg bare kan
komme
> > forbi, så retter de fejlen ved at vikle noget "plastichalløj" om
> > fjedrene...det er også et af de kendte problemer.
>
> Det er ikke for at gøre dig ked af det -men de gjorde NØJAGTIG det samme
ved
> min 307'er og problemet forsvandt ikke.

Æv!
Var det foran eller bagi du fik viklet det plastic på ?

> Afviserarmen er skiftet, og problemet er væk!
> > (tidliger anført af "jk" at det ikke kunne løses, men mit er altså løst)
>
> det er da dejligt, at det er lykkedes for nogen at få problemet løst- for
> som du sikkert også må have konstateret, var det en frygtelig irriterende
> ting.

Faktisk var det ikke det samme der var galt med min. Jeg var bare ude at
køre en dag, og pludselig kunne bilen ikke blinke til venstre længere. Det
var kontakten inde i den krans afviserarmen sidder på der var gået i
stykker, og det blev bare repareret.


> > Og jeg er GLAD for min bil, den kører rigtig godt, med god komfort og
godt
> > brændstofregnskab...
>
> jeg er ikke specielt ude efter Peugeot, og jeg er da også glad for at
høre,
> at det faktisk kan lade sig gøre, at have en 307'er uden de store
> problemer - jeg var bare ikke så 'heldig'

Samlet set tror jeg heller ikke der er større problemer med Peugeot end
f.eks. VW. En af mine kolleger har en Golf IV, og hans bil er oftere på
værksted end min. Til syvende og sidst tror jeg mere på det er
"mandagsbiler" end generel dårlig kvalitet.

Mvh.
Mureren



jk (19-09-2004)
Kommentar
Fra : jk


Dato : 19-09-04 14:21

"Mureren" <mureren_tag_det_væk_@mail.tele.dk> wrote in message
news:414d6c9d$0$139$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
[snip]
>> > forbi, så retter de fejlen ved at vikle noget "plastichalløj" om
>> > fjedrene...det er også et af de kendte problemer.
>>
>> Det er ikke for at gøre dig ked af det -men de gjorde NØJAGTIG det samme
> ved
>> min 307'er og problemet forsvandt ikke.
>
> Æv!
> Var det foran eller bagi du fik viklet det plastic på ?

det var foran

> Samlet set tror jeg heller ikke der er større problemer med Peugeot end
> f.eks. VW. En af mine kolleger har en Golf IV, og hans bil er oftere på
> værksted end min. Til syvende og sidst tror jeg mere på det er
> "mandagsbiler" end generel dårlig kvalitet.

jeg er helt enig.

/JK



Jørgen M. Rasmussen (18-09-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 18-09-04 23:40


"Mureren" <mureren_tag_det_væk_@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Har fået skiftet svinghjul 2 gange, begge gange på garantien/kulance, da
> det
> er et af de "kendte problemer"....Peugeot yder iøvrigt 24 mdr.
> reklamationsret på reparationer, det er fint synes jeg.
>
Er det !?!, de kan ikke give mindre ifht. købeloven!!!. Jeg syntes det er
for dårligt de ikke giver en egentlig GARANTI, i stedet for min. kravet
hvor de kan nøjes med at lave det de har lyst til. Hvis man vil have garanti
skal man købe koreansk,japansk, de tør åben bart stå ved det de laver?:



Mikkel (19-09-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel


Dato : 19-09-04 10:36


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse
news:414cb943$0$181$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Mureren" <mureren_tag_det_væk_@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
>> Har fået skiftet svinghjul 2 gange, begge gange på garantien/kulance, da
>> det
>> er et af de "kendte problemer"....Peugeot yder iøvrigt 24 mdr.
>> reklamationsret på reparationer, det er fint synes jeg.
>>
> Er det !?!, de kan ikke give mindre ifht. købeloven!!!. Jeg syntes det er
> for dårligt de ikke giver en egentlig GARANTI, i stedet for min. kravet
> hvor de kan nøjes med at lave det de har lyst til. Hvis man vil have
> garanti skal man købe koreansk,japansk, de tør åben bart stå ved det de
> laver?:


Det kan godt være at Peugeot kalder det 2 års reklamationsret, men det er en
reel garanti som japanerne også giver... Ikke noget med at du skal bevise at
fejlen var der ved køb, selvom bilen er næsten 2 år gammel, her bliver det
lavet uden vrøvl (sliddele undtaget - men sådan er det også hos japanerne).
Japanerne er smarte - de giver yderligere 1 år (dvs. ialt 3 år) men
tilgengæld kan de også stille krav til at kunderne skal have deres biler
serviceret hos en aut. forhandler, for de stiller jo stadig forbrugeren
bedre end købeloven, idet de giver et års længere reklamationsret. Dvs. de
kan holde bilerne på deres værksted, så kunderne ikke tager til det lokale
Bosch/Automester osv....



Mureren (19-09-2004)
Kommentar
Fra : Mureren


Dato : 19-09-04 12:36

> >> Har fået skiftet svinghjul 2 gange, begge gange på garantien/kulance,
da
> >> det
> >> er et af de "kendte problemer"....Peugeot yder iøvrigt 24 mdr.
> >> reklamationsret på reparationer, det er fint synes jeg.
> >>
> > Er det !?!, de kan ikke give mindre ifht. købeloven!!!. Jeg syntes det
er
> > for dårligt de ikke giver en egentlig GARANTI, i stedet for min. kravet
> > hvor de kan nøjes med at lave det de har lyst til. Hvis man vil have
> > garanti skal man købe koreansk,japansk, de tør åben bart stå ved det de
> > laver?:

Er du sikker på det ?
Jeg er lidt i tvivl nemlig
Som udgangspunkt har man jo købt en bil på en given dato (okay, min er købt
privat, men lad nu det ligge), og det må være fra den dato der er 24 mdr's.
reklamationsret. Når du får bilen repareret på garantien er der vel ikke
tale om et køb, og er du så sikker på købeloven gælder der ?

Mvh.
Mureren



Jørgen M. Rasmussen (19-09-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 19-09-04 15:20


"Mikkel" <ingen@ingen123.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan godt være at Peugeot kalder det 2 års reklamationsret, men det er
> en reel garanti som japanerne også giver...

Hvorfor kalder de det ikke garanti: Fordi så styre de selv om de skal
reparere el ej, de hæfter for NADA :(. derimod hvis de bruger ordet garanti,
"så fanger bordet"..

Dvs. de
> kan holde bilerne på deres værksted, så kunderne ikke tager til det lokale
> Bosch/Automester osv....
Tidl. skulle alle biler være serviceret autoriseret for at oppebære garanti,
nu er det vist blevet sådan at bare det er et momsregistreret værksted er
det nok ifht. købeloven?. Men jeg tror en gennemtæringsgaranti skal "plejes"
på et autoriseret, lige som "kulance reparationer" alá Pegøjs kan du godt
glemme, hvis den ikke er serviceret autoriseret, så er de i deres ret til at
kræve beviser for at fejlen ikke er opstået pga. dårligt vedligehold/normal
slitage. Jeg droppede alt autoriseret service/garanti efter 2år, og overtog
selv "styringen" og arbejdet, det har jeg sparet MANGE penge ved + jeg er
100% sikker på alt er "efter bogen" ;).



alexbo (19-09-2004)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 19-09-04 15:36


"Mikkel" skrev


> Japanerne er smarte - de giver yderligere 1 år (dvs. ialt 3 år) men
> tilgengæld kan de også stille krav til at kunderne skal have deres biler
> serviceret hos en aut. forhandler,

Nej, men hvis "japanerne" kan sandsynliggøre at fejlen ville have været
forhindret ved et aut. servicebesøg, kan de afvise garantiforpligtigelsen.

Der findes ingen gyldige krav om aut. service for at opretholde garanti.

Hvis f.eks. en Toyotagearkasse bryder sammen ved 90.000 km p.g.a. en dårlig
låsering, og Toyota kan påvise at denne låsering skifter de gratis ved
80.000 km service, så kan de afvise at erstatte gearkassen.
Men hvis sammenbruddet er uventet, gælder garantien uanset om bilen aldrig
har set Toyota efter købet.

Hvis Toyotaejeren vælger at bruge et andet værksted eller selv lave service,
så er det op til ham at sikre at evt. tiltag for at forhindre fejl bliver
udført.

mvh
Alex Christensen







Mikkel (19-09-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel


Dato : 19-09-04 15:47


"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:cik5hb$2nb4$1@news.cybercity.dk...
>
> "Mikkel" skrev
>
>
>> Japanerne er smarte - de giver yderligere 1 år (dvs. ialt 3 år) men
>> tilgengæld kan de også stille krav til at kunderne skal have deres biler
>> serviceret hos en aut. forhandler,
>
> Nej, men hvis "japanerne" kan sandsynliggøre at fejlen ville have været
> forhindret ved et aut. servicebesøg, kan de afvise garantiforpligtigelsen.
>
> Der findes ingen gyldige krav om aut. service for at opretholde garanti.
>
> Hvis f.eks. en Toyotagearkasse bryder sammen ved 90.000 km p.g.a. en
> dårlig
> låsering, og Toyota kan påvise at denne låsering skifter de gratis ved
> 80.000 km service, så kan de afvise at erstatte gearkassen.
> Men hvis sammenbruddet er uventet, gælder garantien uanset om bilen
> aldrig
> har set Toyota efter købet.
>
> Hvis Toyotaejeren vælger at bruge et andet værksted eller selv lave
> service,
> så er det op til ham at sikre at evt. tiltag for at forhindre fejl bliver
> udført.
>


Men Toyota kan vel lave deres egene regler, idet de som udgangspunkt stiller
forbrugeren bedre, da det har givet ham et år mere! De kan vel sige at for
at få det ekstra år skal de overholde service på aut. værksted og hvis de
ikke gør det får de kun de 2 års reklamationsret???



alexbo (19-09-2004)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 19-09-04 16:02


"Mikkel" skrev

> Men Toyota kan vel lave deres egene regler,

Nja, hvis de giver 3 års garanti, så er det 3 år, det er ikke 3 års garanti
til nogen kunder og 2 års reklamationsret til andre.

Men i princippet skal de kun give 2års reklamationsret, så man kan
forestille sig at man i fremtiden kan se forskellige garantiordninger
afhængig af kundens "opførsel".

Uden at være helt sikker, mener jeg ikke at det i øjeblikket er tilladt, at
lade en garanti være afhængig af et fremtidigt køb.
Det er tilladt at sælge en forsikring, der dækker fejl, men det er en
forsikring og ikke en garanti.

mvh
Alex Christensen





Jørgen M. Rasmussen (19-09-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 19-09-04 17:45


"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:cik70j$2pbi$2@news.cybercity.dk...


> > Uden at være helt sikker, mener jeg ikke at det i øjeblikket er tilladt,
> > at
> lade en garanti være afhængig af et fremtidigt køb.

En garanti skal bare være "noget" ud over købelovens bestemmelser, det samme
må gælde betingelserne. Det er det jeg siger; den lov er ikke det papir værd
den er trykt på :(((. Og det lader til at Forbrugerstyresen har fået øjnene
op for problemstillingen :((.

> Det er tilladt at sælge en forsikring, der dækker fejl, men det er en
> forsikring og ikke en garanti.
>
Right, men lukker "hullerne" i loven.



Henrik B. (19-09-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 19-09-04 22:25


"Mikkel" <ingen@ingen123.dk> skrev i en meddelelse
news:414d52e2$0$165$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>> garanti skal man købe koreansk,japansk, de tør åben bart stå ved det de
>> laver?:
>
>
> Det kan godt være at Peugeot kalder det 2 års reklamationsret, men det er
> en reel garanti som japanerne også giver... Ikke noget med at du skal
> bevise at fejlen var der ved køb, selvom bilen er næsten 2 år gammel, her
> bliver det lavet uden vrøvl (sliddele undtaget - men sådan er det også hos
> japanerne).

*LOL* Du kender øjensynligt intet til f.eks. Toyota's garanti! Ved Toyota
er der ingen bevisbyrde - det laves ganske enkelt. Og m.h.t. at Pøsjø bare
laver det, uden vrøvl - er noget vrøvl. Genboen har netop måtte slås med
både forhandler og importør 2 gange med deres 307. De fik drejet skriver af
allerede ved 10.000 km. Og nu, ved 20.000 km, er den gal igen. Først efter
en længere kamp er forhandleren gået med til at skifte bremserne helt.

> Japanerne er smarte - de giver yderligere 1 år (dvs. ialt 3 år) men
> tilgengæld kan de også stille krav til at kunderne skal have deres biler
> serviceret hos en aut. forhandler,

Tjah, hver anden gang koster et service ca. 1.500,- på en Avensis og hver
andne gang koster det ca. 3.000,- Det er godt nok nogle dyre og omfattende
krav!? For der er som nævnt ingen yderligere omkostninger ud over det reelle
service, for der er jo garanti på.

> for de stiller jo stadig forbrugeren bedre end købeloven, idet de giver
> et års længere reklamationsret.

NEJ! De giver GARANTI!

--
M.v.h.
-------------------------------------
Livet er for kort til lange overhalinger



Ukendt (20-09-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-09-04 16:54


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:414df931$0$239$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Mikkel" <ingen@ingen123.dk> skrev i en meddelelse
> news:414d52e2$0$165$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>>> garanti skal man købe koreansk,japansk, de tør åben bart stå ved det de
>>> laver?:
>>
>>
>> Det kan godt være at Peugeot kalder det 2 års reklamationsret, men det er
>> en reel garanti som japanerne også giver... Ikke noget med at du skal
>> bevise at fejlen var der ved køb, selvom bilen er næsten 2 år gammel, her
>> bliver det lavet uden vrøvl (sliddele undtaget - men sådan er det også
>> hos japanerne).
>
> *LOL* Du kender øjensynligt intet til f.eks. Toyota's garanti! Ved Toyota
> er der ingen bevisbyrde - det laves ganske enkelt. Og m.h.t. at Pøsjø bare
> laver det, uden vrøvl - er noget vrøvl. Genboen har netop måtte slås med
> både forhandler og importør 2 gange med deres 307. De fik drejet skriver
> af allerede ved 10.000 km. Og nu, ved 20.000 km, er den gal igen. Først
> efter en længere kamp er forhandleren gået med til at skifte bremserne
> helt.
>
>> Japanerne er smarte - de giver yderligere 1 år (dvs. ialt 3 år) men
>> tilgengæld kan de også stille krav til at kunderne skal have deres biler
>> serviceret hos en aut. forhandler,
>
> Tjah, hver anden gang koster et service ca. 1.500,- på en Avensis og hver
> andne gang koster det ca. 3.000,- Det er godt nok nogle dyre og
> omfattende krav!? For der er som nævnt ingen yderligere omkostninger ud
> over det reelle service, for der er jo garanti på.
>
>> for de stiller jo stadig forbrugeren bedre end købeloven, idet de giver
>> et års længere reklamationsret.
>
> NEJ! De giver GARANTI!


Du vil påstå at Toyota udskifter f.eks udstødning og nedslidte
bremseskiver/klodser gratis for dig når din bil er 2 år og 11 mdr. gammel
(og har kørt 90000 km.) og disse dele er defekte?

Hvad er serviceintervallerne på de nye Toyata'er (benzin/diesel)



Henrik B. (20-09-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 20-09-04 17:17


"Peter" <-> skrev i en meddelelse
news:414efd20$0$177$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>> NEJ! De giver GARANTI!
>
>
> Du vil påstå at Toyota udskifter f.eks udstødning og nedslidte
> bremseskiver/klodser gratis for dig når din bil er 2 år og 11 mdr. gammel
> (og har kørt 90000 km.) og disse dele er defekte?

Tjah, min onkel fik nye skiver/klodser på Avensis'en, efter 2 år og 9 mdr.
Bilen havde kørt 70.000 km.

> Hvad er serviceintervallerne på de nye Toyata'er (benzin/diesel)

15 - 20.000 km.

--
M.v.h.
-------------------------------------
Livet er for kort til lange overhalinger



Henrik B. (20-09-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 20-09-04 17:52


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:414f026f$0$215$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

>> Du vil påstå at Toyota udskifter f.eks udstødning og nedslidte
>> bremseskiver/klodser gratis for dig når din bil er 2 år og 11 mdr. gammel
>> (og har kørt 90000 km.) og disse dele er defekte?
>
> Tjah, min onkel fik nye skiver/klodser på Avensis'en, efter 2 år og 9 mdr.
> Bilen havde kørt 70.000 km.

Glemte at tilføje at der også lige kom en ny kobling på, da han klagede over
at den ruskede under kørsel sydpå.

--
M.v.h.
-------------------------------------
Livet er for kort til lange overhalinger



Mogens (20-09-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 20-09-04 17:57


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:414f0ac4$0$292$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Glemte at tilføje at der også lige kom en ny kobling på, da han klagede
over
> at den ruskede under kørsel sydpå.

Og så klager man over, at nyprisen er for høj...




Henrik B. (20-09-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 20-09-04 18:05


"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:cin25o$2n23$1@news.cybercity.dk...

>> Glemte at tilføje at der også lige kom en ny kobling på, da han klagede
> over
>> at den ruskede under kørsel sydpå.
>
> Og så klager man over, at nyprisen er for høj...

Tjah, er den vel også, da statens hyperindtægt jo ikke spiller ind på, hvad
importøren har ud af en handel - eller i det mindste så kun i negativ
retning.

--
M.v.h.
-------------------------------------
Livet er for kort til lange overhalinger



Mogens (20-09-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 20-09-04 18:15


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:414f0dbf$0$219$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Tjah, er den vel også, da statens hyperindtægt jo ikke spiller ind på,
hvad
> importøren har ud af en handel

Jeg taler selvfølgelig om den individuelle sammenligning
med andre mærker/konkurrenter :)





Jørgen M. Rasmussen (20-09-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 20-09-04 19:18


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

>> Tjah, min onkel fik nye skiver/klodser på Avensis'en, efter 2 år og 9
>> mdr. Bilen havde kørt 70.000 km.
>
> Glemte at tilføje at der også lige kom en ny kobling på, da han klagede
> over at den ruskede under kørsel sydpå.
>
Se det et ÆGTE garanti, det kan vi li', ikke sådan noget wannabe noget. Hvor
kunderne bliver trukket rundt i manegen for egen regning :(((.



Mogens (20-09-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 20-09-04 19:52


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse
news:414f1ec2$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Se det et ÆGTE garanti, det kan vi li', ikke sådan noget wannabe noget.
Hvor
> kunderne bliver trukket rundt i manegen for egen regning :(((.

Det er da for langt ude...




Henrik B. (20-09-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 20-09-04 20:24


"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:cin8t9$2um3$1@news.cybercity.dk...
>
> "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en
> meddelelse
> news:414f1ec2$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Se det et ÆGTE garanti, det kan vi li', ikke sådan noget wannabe noget.
> Hvor
>> kunderne bliver trukket rundt i manegen for egen regning :(((.
>
> Det er da for langt ude...

Hvilket er? At man står véd sin 3-årige garantiforpligtelse?

--
M.v.h.
-------------------------------------
Livet er for kort til lange overhalinger



Mogens (20-09-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 20-09-04 20:31


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:414f2e43$0$234$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Hvilket er? At man står véd sin 3-årige garantiforpligtelse?

Nedslidte bremser - som du skriver - har da absolut
INTET med garantiforpligtigelser at gøre.

En kobling sikkert, medmindre han brugte bilen i sam-
menhæng med trailer/campingvogn...




Henrik B. (20-09-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 20-09-04 20:39


"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:cinb5k$318d$1@news.cybercity.dk...
>
> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:414f2e43$0$234$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>> Hvilket er? At man står véd sin 3-årige garantiforpligtelse?
>
> Nedslidte bremser - som du skriver - har da absolut
> INTET med garantiforpligtigelser at gøre.

Nedslidte bremser var heller ikke problemet. Men der kunne være problemer
med bremserne, hvilket gjorde at man valgte at skifte dem på mistanke.

Det er kendt at andre mærker ville lade kunden betale selv, for et sæt nye
bremser og så bare tilskrive det nødvendighed. Eller lade garantien udløbe
og så vente til næste service....

--
M.v.h.
-------------------------------------
Livet er for kort til lange overhalinger



Mogens (20-09-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 20-09-04 20:46


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:414f31b2$0$201$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:cinb5k$318d$1@news.cybercity.dk...
> >
> > "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> > news:414f2e43$0$234$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> >
> >> Hvilket er? At man står véd sin 3-årige garantiforpligtelse?
> >
> > Nedslidte bremser - som du skriver - har da absolut
> > INTET med garantiforpligtigelser at gøre.
>
> Nedslidte bremser var heller ikke problemet. Men der kunne være problemer
> med bremserne, hvilket gjorde at man valgte at skifte dem på mistanke.

Så mener jeg, det ville have været på sin plads at skrive
dette istedet for en tvetydig bemærkning, som følgende:
>> Du vil påstå at Toyota udskifter f.eks udstødning og nedslidte
>> bremseskiver/klodser gratis for dig når din bil er 2 år og 11 mdr. gammel
>> (og har kørt 90000 km.) og disse dele er defekte?

> Tjah, min onkel fik nye skiver/klodser på Avensis'en, efter 2 år og 9 mdr.
> Bilen havde kørt 70.000 km.




> Det er kendt at andre mærker ville lade kunden betale selv, for et sæt nye
> bremser og så bare tilskrive det nødvendighed. Eller lade garantien udløbe
> og så vente til næste service....

Jeg ved ikke hvor mange sæt klodser og skiver Mitsubishi gav mig
på garantien, men det var mange...
(Mitsubishi Galant 2.0 i perioden '91 - '93 og '93 - '95)




Henrik B. (20-09-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 20-09-04 21:07


"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:cinc27$mb$1@news.cybercity.dk...

>> Det er kendt at andre mærker ville lade kunden betale selv, for et sæt
>> nye
>> bremser og så bare tilskrive det nødvendighed. Eller lade garantien
>> udløbe
>> og så vente til næste service....
>
> Jeg ved ikke hvor mange sæt klodser og skiver Mitsubishi gav mig
> på garantien, men det var mange...
> (Mitsubishi Galant 2.0 i perioden '91 - '93 og '93 - '95)

Det var jo så også en børnesygdom de havde. Og det var jo også et japansk
firma - ikke et fransk (eller italiensk)

--
M.v.h.
-------------------------------------
Livet er for kort til lange overhalinger



Ukendt (21-09-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-09-04 05:41


"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ved ikke hvor mange sæt klodser og skiver Mitsubishi gav mig
> på garantien, men det var mange...
> (Mitsubishi Galant 2.0 i perioden '91 - '93 og '93 - '95)
>
Hvad er du utilfreds med, du kunne jo bare have afvist det som unødvendigt ?
;). Hvis fabrikanten står ved DERES PRODUKTANSVAR, lønner det sig ofte i den
"anden ende" som mere loyale kunder. Af den grund er jeg "færdig" med
Skoda, bilen er fin men supporten ELENDIG- historier fra de varme lande, kun
beregnet til folk som sipper rundt i "ballet-sko".



Henrik B. (20-09-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 20-09-04 20:23


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse
news:414f1ec2$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Glemte at tilføje at der også lige kom en ny kobling på, da han klagede
>> over at den ruskede under kørsel sydpå.
>>
> Se det et ÆGTE garanti, det kan vi li', ikke sådan noget wannabe noget.
> Hvor kunderne bliver trukket rundt i manegen for egen regning :(((.

Ja, og lige nøjagtig dét sker alt for ofte, med alt for mange mærker....

--
M.v.h.
-------------------------------------
Livet er for kort til lange overhalinger



Brian (20-09-2004)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 20-09-04 20:27

Hejsa

Henrik B. skrev:

> Ja, og lige nøjagtig dét sker alt for ofte, med alt for mange
> mærker....

Er det mærkebestemt ?
Jeg var af den opfattelse at det var værkstedsbestemt... altså
lidt om man var heldig med værkstedet eller ej.

/Brian



Henrik B. (20-09-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 20-09-04 20:32


"Brian" <brian@nejtak.dk> skrev i en meddelelse
news:414f2ec9$0$39262$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejsa
>
> Henrik B. skrev:
>
>> Ja, og lige nøjagtig dét sker alt for ofte, med alt for mange
>> mærker....
>
> Er det mærkebestemt ?
> Jeg var af den opfattelse at det var værkstedsbestemt... altså
> lidt om man var heldig med værkstedet eller ej.

Det er ofte mærkebestemt, da det er importøren der skal udrede de
garantirep. der foregår. Den omkostning betaler importøren værkstedet for at
lave. Og vil importøren ikke betale for et bestemt problem, ja så oplever
man at man (i første omgang) slås med værkstedet.

--
M.v.h.
-------------------------------------
Livet er for kort til lange overhalinger



Ukendt (21-09-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-09-04 17:24


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:414f026f$0$215$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Peter" <-> skrev i en meddelelse
> news:414efd20$0$177$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>>> NEJ! De giver GARANTI!
>>
>>
>> Du vil påstå at Toyota udskifter f.eks udstødning og nedslidte
>> bremseskiver/klodser gratis for dig når din bil er 2 år og 11 mdr. gammel
>> (og har kørt 90000 km.) og disse dele er defekte?
>
> Tjah, min onkel fik nye skiver/klodser på Avensis'en, efter 2 år og 9 mdr.
> Bilen havde kørt 70.000 km.
>
>> Hvad er serviceintervallerne på de nye Toyata'er (benzin/diesel)
>
> 15 - 20.000 km.


Hmm... Det var ikke meget... Peugeot kører med 30000 km. intervaller på
deres nye biler og VW kører op til 50000 km., så det er åbentbart sådan at
de tjener pengene til deres venlige garanti regler...



Henrik B. (21-09-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 21-09-04 17:42


"Peter" <-> skrev i en meddelelse
news:41505596$0$180$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>>> Hvad er serviceintervallerne på de nye Toyata'er (benzin/diesel)
>>
>> 15 - 20.000 km.
>
>
> Hmm... Det var ikke meget... Peugeot kører med 30000 km. intervaller på
> deres nye biler og VW kører op til 50000 km., så det er åbentbart sådan at
> de tjener pengene til deres venlige garanti regler...

Op til er kodeordet. Toyota vælger de lavere skifteintervaller, for at sikre
sig at kunderne får skiftet olie. Til gengæld skal man oftere på værksted
med sin Pøsjø eller VW, for at få lavet garanti-rep, end med en Toyota.

--
M.v.h.
-------------------------------------
Livet er for kort til lange overhalinger



Kim Kristensen (21-09-2004)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 21-09-04 18:57


"Peter" <-> skrev i en meddelelse
news:41505596$0$180$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> >>
>
>
> Hmm... Det var ikke meget... Peugeot kører med 30000 km. intervaller på
> deres nye biler og VW kører op til 50000 km., så det er åbentbart sådan at
> de tjener pengene til deres venlige garanti regler...
>
>
Jeg har ikke fundet noget om serviceintervaller på dansk, men mon ikke de er
de samme fra land til land. Er de det husker Henrik tilsyneladende forkert
for i den norske liste står Toyota til 30.000 km interval, som jeg også så
man kunne vælge på en dansk "bestille service til din Toyota side".

http://www.dinside.no/php/art.php?id=33507

Med venlig hilsen Kim



Peter (19-09-2004)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 19-09-04 12:13

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse
news:414cb943$0$181$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

[klip]

> Er det !?!, de kan ikke give mindre ifht. købeloven!!!. Jeg syntes det er
> for dårligt de ikke giver en egentlig GARANTI, i stedet for min. kravet
> hvor de kan nøjes med at lave det de har lyst til. Hvis man vil have
> garanti skal man købe koreansk,japansk, de tør åben bart stå ved det de
> laver?:

Og reparationer er slet ikke omfattet af købeloven så reklamationsperioden
er 5 år.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Kim Kristensen (18-09-2004)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 18-09-04 20:07


"Kim Jensen" <kim.jensen_blokspam_@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:414be2c1$0$235$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Skal muligt til at købe en let brugt Peugeot 307 SX 2,0
> Men af lidt omveje hat jeg hørt at der skulle være en del problemer med
> denne type.
>
> Om det er stor eller små fejl, kommer ud på et. Men når man for første
gang
> skal købe en bil til knap 200.000,00 ville jeg godt være lidt på forkant
> over forhandleren, hvad for nogle fejl bilen kan have eller få som alm.
> fejl.
>
> v.h Kim
>
>
Jeg kender ikke til hvilke fejl der er tale om, men noget må der jo være
http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,533625,00.html#idag

Med venlig hilsen Kim



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste