c & c generals hakker
Fra : Brodlos

Dato : 17-09-04 23:55

c & c generals hakker når jeg spiller. Det er ikke voldsomt til at starte
med men når der kommer mange units i spillet hakker det mere og mere. Jeg
kører med laveste opløsning og laveste detaljering i spillet. Jeg har en 1,3
GHz AMD cpu, 256 mb SDram og et Radeon 9200 grafikkort med 128 MB DDR ram.

Hvad skal jeg opgradere for at blive fri for hakkeriet??

mvh MB

http://dvd.brødløs.dk

Hvis din browser ikke understøtter æ,ø, og å, brug i stedet
http://on.to/brodlos

Fra : Mythos

Dato : 18-09-04 01:17

"Brodlos" <software@hardware.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> mvh MB
>
> http://dvd.brødløs.dk
>
> Hvis din browser ikke understøtter æ,ø, og å, brug i stedet

Det lyder mig lidt underligt, jeg har spillet selv samme spil med et Matrox
G400 kort og en amd 2000+ cpu fodret med 512 ram, og det var ikke i laveste
indstillinger. Men prøv at slå 2d og 3d skygger fra, hvis du har der til,
det letter en del.

Kim Larsen

Fra : Laziter [9440]

Dato : 18-09-04 08:30

> [...]
> GHz AMD cpu, 256 mb SDram og et Radeon 9200 grafikkort med 128 MB DDR ram.
>
> Hvad skal jeg opgradere for at blive fri for hakkeriet??

Stort set hele computeren..
Generals er meget glad for gode grafikkort og masser af RAM, ja også en god
solid CPU ville Generals heller ikke være ked af.

Mvh
Benjamin

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-09-04 08:43

Brodlos wrote:

> [...]
> GHz AMD cpu, 256 mb SDram og et Radeon 9200 grafikkort med 128 MB DDR ram.
>
> Hvad skal jeg opgradere for at blive fri for hakkeriet??

Meget.

EAGames anbefaler AFAIR en 1.8 Ghz P4 processor. Og væsentlig mere Ram
end du har.

man kan køre generals med mindre, men som du selv har oplevet, så hakker
det.

Prøv at slå nogen af de avancerede ting fra. Specielt på grafikområdet.

mvh

Carsten Riis

Fra : Brodlos

Dato : 18-09-04 08:58

> [...]
> det.
>

> Prøv at slå nogen af de avancerede ting fra. Specielt på grafikområdet.

Hej Carsten

Jeg er lidt i tvivl om hvad du mener når du siger at EA anbefaler AFAIR?
Hvis man kigger på bagsiden af omslaget står der ganske rigtigt som du siger
at de anbefaler 1,8 GHz P4, til gengæld står der 800MHz Athlon CPU som
minimum krav, men så står der 256 MB eller mere ram, og jeg har jo netop 256
MB ram. Grafikkortet mener jeg som sagt heller ikke kan være flaskehalsen, -
eller kan det?
Jeg har lige skiftet fra Geforce2 med 64 MB ram i håb om at dette skulle
gøre en forskel, men absolut intet er sket, snarere tværtimod. Jeg er kommet
i tanker om at jeg måske skal se nærmere på de indstillinger der er for
grafikkortet, det er et ABIT kort med fantastisk mange
indstillingsmuligheder, og der kommer jeg nok lidt til kort.

Jeg går ud fra at jeg skal vælge direct3D og ikke openGL, og hvis man
manuelt skal indstille grafikkortet, skal man tage stilling til
"smoothvision", "vertical sync", truform", "minimap detail level".

Jeg vil prøve at rode lidt med disse indstillinger og se om det gør en
forskel, ellers må jeg skrabe penge sammen til en ny ramblok.

mvh.

MB

Fra : Laziter [9440]

Dato : 18-09-04 09:17

"Brodlos" <software@hardware.dk> skrev i en meddelelse
--snip--

> AFAIR?

As Far As I Remember

Mvh
Benjamin

Fra : Brodlos

Dato : 18-09-04 09:25

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-09-04 10:48

Brodlos wrote:

> [...]
> MB ram. Grafikkortet mener jeg som sagt heller ikke kan være flaskehalsen, -

Ja, du opfylder minimumskravene.

Og forskellen mellem minimumskonfiguration og anbefalet konfiguration er
netop, at man med minimumskonfiguration ikke får glæde af alle de frække
detaljer, opløsninger, mængden af tropper man kan have.
Hvorimod med anbefalet konfiguration så kan man få det hele.

> Jeg vil prøve at rode lidt med disse indstillinger og se om det gør en
> forskel, ellers må jeg skrabe penge sammen til en ny ramblok.

Prøv de indstillinger du kan lave i spillet.

mvh

Carsten Riis

Fra : Brodlos

Dato : 18-09-04 08:44

> [...]
>
> mvh MB
>
> http://dvd.brødløs.dk
>
> Hvis din browser ikke understøtter æ,ø, og å, brug i stedet

Hej Kim og Benjamin
Ja, jeg har slået 2D og 3D skygger fra. Jeg kører med absolut lavest
opløsning. Jeg burde nok opgradere hele computeren, men det er desværre et
økonomisk spørgsmål.
Kims computer understøtter nok min teori om at det er ram der mangler. en
2000+ CPU kører jo 1,66 GHz, og har dobbelt så meget cache som min CPU, så
det kunne måske også gøre en forskel. Jeg tror til gengæld ikke at mit
grafikkort er helt uddateret i denne situation enddnu.

Jeg vil starte med en ekstra stang ram, og se om ikke det gør en forskel.

Tak for hjælpen

MB