Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
SD ram priser, skal man slå til nu?!
Fra : Andrew

Dato : 17-09-04 21:15

Hej

Hvor stabile er priserne egentlig på SDram kort?
En Sandisk Ultra II 512 er nede i 583,- hvor den lå på 1100,- for bare 6
uger siden!
1 GB af samme slags koster 858,- og for 7 uger siden kostede dette 2061,-
det er pænt ustabilt. Kan nogen forklare mig hvorfor priserne er sådan.

Og skal man købe ram nu hvis man har planer om at købe digicam om 2 måneder,
eller kan det mon vente?!

/anders

Fra : Morten Wartou

Dato : 17-09-04 21:22

Andrew wrote:
> [...]
> 1 GB af samme slags koster 858,- og for 7 uger siden kostede dette
> 2061,- det er pænt ustabilt. Kan nogen forklare mig hvorfor priserne
For nogle måneder siden faldt priserne på de flash-RAM-chips der benyttes i
kortene drastisk - det er såmænd bare det der er slået igennem nu. Det er
sikkert blevet billigere at producere, og konkurrencen er øget.

> Og skal man købe ram nu hvis man har planer om at købe digicam om 2
> måneder, eller kan det mon vente?!
Jeg ville ikke være spor nervøs.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Bo Bjerre

Dato : 17-09-04 21:55

"Andrew" <andersvalenFJERN@mail.dk> wrote in message
> Og skal man købe ram nu hvis man har planer om at købe digicam om 2
måneder,
> eller kan det mon vente?!

Køb når du skal bruge det. Det er sjældent at elektronik stiger meget i
pris, med mindre der er skjulte prisaftaler. Infineon ser ud til at skulle
betale ca 160Mio $$$ for karteleri fra ca 1999 til 2002.

However: produktionen på flashchips er øgende, og da der til stadighed
udvikles nye chips, der er hurtigere, større og billigere, kan det generelt
ikke betale sig at købe elektronik, før man skal bruge det.

Bo //