Investering af 2 mio. i ca. 6 - 8 mdr.
Fra : Erik

Dato : 17-09-04 20:57

Hej

Jeg har ca. 2 mio. kr., som jeg har til at stå på en pluskonto med en rente
på 2%.
Pengene skal hel elelr delvist investeres i fast ejendom om 6-8 mdr.
Er der nogle gode bud på, hvordan jeg uden risiko kan få et højere afkast i
en sådan periode.

Mvh

Erik

Fra : mullerman

Dato : 17-09-04 21:03

"Erik" <ej@alibi.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Pengene skal hel elelr delvist investeres i fast ejendom om 6-8 mdr.
> Er der nogle gode bud på, hvordan jeg uden risiko kan få et højere afkast

er det ikke noget med at alm brand giver kunder der har konto der samt
forsikring hos den, en opsparingskonto med 4-5 % i rente?

Fra : \(-Peter-\)

Dato : 19-09-04 15:12

har man 2 mio. kan man normalt snakke med sin rådgiver om at låse renten...
men måske er et halvt år for lidt...

/Peter

Fra : Devilicious

Dato : 19-09-04 17:46

> [...]
> Pengene skal hel elelr delvist investeres i fast ejendom om 6-8 mdr.
> Er der nogle gode bud på, hvordan jeg uden risiko kan få et højere afkast

Som udgangspunkt bør du drøfte det med din bankrådgiver. Men umiddelbart er
det svært at se, hvad alternativet til pluskontoen skulle være, med den
korte horisont. Det laveste risiko kombineret med billigste
investeringsmulighed, ville være Nordea Invests DanBonds. Men for det første
er den årlige rente kun en anelse bedre end afkastet på en Pluskonto hvis du
er Fordels+ kunde, og for det andet er det for dyrt i kurtage, selv hvis du
handler gennem Online Investering, løbetiden taget i betragtning.

MK

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 21-09-04 21:32

"Erik" <ej@alibi.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogle gode bud på, hvordan jeg uden risiko kan få et højere afkast
> en sådan periode.

Den enkle: Tal med banken, hvis du binder dig for 3 mdr. burde de give en
højere rente.

Risque: Hvis du vil investere i f.ex. en udlejningsejendom, og du betaler
topskat, og du alligevel vil gøre det gennem et firma, så tal med en Revisor
om at smide en del af pengene - op til 40% af din bruttoløn - ind på en
etableringskonto og træk beløbet fra. *Måske* er der noget der - reglerne er
for nyligt blevet lavet om!