Sims 2 fryser i spillet
Fra : Gerner

Dato : 17-09-04 20:22

Jeg har 3 gange oplevet at spillet fryser på et tidspunkt under spillet.
Der er endnu ikke kommet løsninger på the sims 2 siden på www i deres faq eller
support.

Body shoppen er iøvrigt med som selvstændigt program.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Jacob Christoffersen

Dato : 17-09-04 21:45

Jeg har faktisk samme problem, jeg kan lige nå at komme igang med spillet så
står det bare helt stille jeg har opdateret drivere til grafikkort og nu er
jeg igang med at opdatere windows til SP2 men vil det hjælpe noget?? Nogle
der har nogen forslag

Fra : Laziter [9440]

Dato : 18-09-04 13:28

"Jacob Christoffersen" <jacob@delf.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

er
> jeg igang med at opdatere windows til SP2 men vil det hjælpe noget?? Nogle

Der er en mulighed her:
http://kortlink.dk/b8n

Fra : Gerner

Dato : 18-09-04 16:39

On Fri, 17 Sep 2004 21:22:26 +0200, Gerner <nospamadressen@postkasse.org> wrote
in dk.spil.computer:

>Jeg har 3 gange oplevet at spillet fryser på et tidspunkt under spillet.
>Der er endnu ikke kommet løsninger på the sims 2 siden på www i deres faq eller
>support.

Stadig intet fra sims 2 bbs'en, kun folk med samme problem skriver ind.

Når spillet rigtigt fyser, så går forbindelsen til min printer (parrelelport)
også.

Et andet problem jeg opdagede tidligt, er at når man går ind i de færdige
nabolag og vil "kikke ind" hos en familie, så går det somme tider godt, men til
andre tider fryser spillet inden man kommer så langt som til at spille gud over
familien. Det er her printeren mister forbindelsen.

Prøv om det sker det samme (den danske udgave) ved at gå ind i nydeligrup
nabolag og førsøg at gå til grunden hos Spøgh. Det gik fint hos Rabunduus og
Varmblohd.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : ozie

Dato : 18-09-04 21:55

Hej...
Kan det ikke være et driver problem, vi køre det på 2 maskiner her hos os
uden problemer, på Ati kort med Ati catalyst 3,7
Men måtte tilgengæld ud at købe en ny cdrom, for skive nr3 gik fuldstændig
amok i brænderen på vores ene maskine, PY-ha så er der fred i familien igen,
kanon spil.

MVH
ozie

Fra : Gerner

Dato : 19-09-04 11:36

On Sat, 18 Sep 2004 22:55:08 +0200, "ozie" <ozie@os.dk> wrote in
dk.spil.computer:

>Hej...
>Kan det ikke være et driver problem, vi køre det på 2 maskiner her hos os
>uden problemer, på Ati kort med Ati catalyst 3,7

Jeg har catalyst 4.9, du mener nok 4.7.
Nogle mener det evt. kunne være dx9.0c der giver problemer, men det tror jeg
ikke.
Siden du kan få spillet til at køre i timevis, hvad er så dit system ?

Selv har jeg.
ati raderon 9800xt m. 256 Mb, driver 6.14.10.6476, 400 Mhz
direct draw/direct3d/agp texture accelleration, alle tests ok.
pentium 4, 2.4 Ghz
768 Mb ram
win xp home, sp1
soundmax digital audio, fuld accelereret lydkort
page file, 441 Mb til rådighed

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : René Lønstrup

Dato : 19-09-04 21:19

Gerner wrote:
> Nogle mener det evt. kunne være dx9.0c der giver problemer, men det
> tror jeg ikke.

Næh, jeg bruger DX9.0c og har spillet det siden i torsdags uden et eneste
problem..

> Siden du kan få spillet til at køre i timevis, hvad er så dit system ?

Mit er som følger:

AMD AthlonXP 3200+
Asus A7N8X-E Deluxe (nyeste nVidia nForce2 drivere)
Onboard nVidia SoundStorm lyd (fuld acc.)
512mb PC3200 ram
HIS Excalibur X800 Pro flashet til XT PE (Cat. 4.8)
WinXP Pro DK fuldt opdateret SP1
DirectX 9.0c
Original DK Sims 2 (men bruger en backup-kopi)

--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : Gerner

Dato : 19-09-04 22:18

On Sun, 19 Sep 2004 22:18:57 +0200, "René Lønstrup" <rel@rel6+1star.dk> wrote in
dk.spil.computer:

> [...]
>WinXP Pro DK fuldt opdateret SP1
>DirectX 9.0c
>Original DK Sims 2 (men bruger en backup-kopi)

Har du 2 grafikort, beklager men de betegnelser siger mig ikke så meget.
Jeg kan ikke se at der er den store forskel i computerkraft, Men et eller andet
sted opbruger sims 2 en resource og går så ned.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : JH

Dato : 20-09-04 08:06

René Lønstrup wrote:

> Original DK Sims 2 (men bruger en backup-kopi)

Hvordan har du lavet din backup-kopi?

JH

Fra : René Lønstrup

Dato : 20-09-04 11:36

JH wrote:

> Hvordan har du lavet din backup-kopi?

Vha. Alcohol 120% (men andre programmer kan muligvis også klare det).
Spillet er beskyttet af Safedisc 3, så det skal man lige huske at indstille
programmet til.. Min bror spiller det via selve image-filen på et virtuelt
drev, men det gider jeg ikke smide 700mb harddiskplads ud på...

Fra : Jens Jensen

Dato : 20-09-04 12:14

"René Lønstrup" <rel@rel6+1star.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> programmet til.. Min bror spiller det via selve image-filen på et virtuelt
> drev, men det gider jeg ikke smide 700mb harddiskplads ud på...

Det er dæleme også spild af plads, da spillet ikke bruger disken under selve
spillet - i hvert fald ikke de andre spil, som jeg har No-Cd crack til.

Fra : ozie

Dato : 20-09-04 21:08

Hej igen ....

Vi køre det på en P3 800 mhz 640mb ram, Ati 9500pro flashet til 9700 pro
128mb, catalyst 4,3
Lydkort creativ sb live.

Og en P4 2,4 Ghz 768mb ram ati9800pro 128mb catalyst 4,8 D køre begge med
fuldt opdatere xp pro og sp 2
Lydkort creativ sb Audigy.

mvh ozie

> On Sat, 18 Sep 2004 22:55:08 +0200, "ozie" <ozie@os.dk> wrote in
> dk.spil.computer:

> Jeg har catalyst 4.9, du mener nok 4.7.

yeps, sorry

Fra : Gerner

Dato : 21-09-04 10:10

On Mon, 20 Sep 2004 22:07:40 +0200, "ozie" <ozie@os.dk> wrote in
dk.spil.computer:

>Og en P4 2,4 Ghz 768mb ram ati9800pro 128mb catalyst 4,8 D køre begge med
>fuldt opdatere xp pro og sp 2
>Lydkort creativ sb Audigy.

Mit system er nær kompatibelt og med nyere grafikdriver, så der må være noget
andet på min maskine som sims 2 ikke kan lide efter et stykke tid, ca. 4 timer i
går, men ned gik den alligevel. Kunne bare få at vide hvorfor.
Sendte i går en dxdiag rapport til den danske sims 2 support.
Jeg troede det var den anden monitor, med eget grafikkort, som sims 2 ikke kan
lide er med i windows som udvidelse af skærmen. Næh.
Nu vil jeg prøve om det er faxmaskinen, som sims disconnecter en gang imellem
når den går ned.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Jens Jensen

Dato : 21-09-04 10:23

"ozie" <ozie@os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Lydkort creativ sb live.
>
> Og en P4 2,4 Ghz 768mb ram ati9800pro 128mb catalyst 4,8 D køre begge med

Jeg kører med ati9500Pro flydende, så den side af sagen burde være i orden.
Jeg kører også med Windows XP Pro m. SP2, men med 1 GB RAM. Når jeg kører
spillet, så har jeg et RAM-forbrug på 536 MB. Jeg har forresten også DirextX
9.0c. Jeg kan ikke huske hvilken grafik-driver jeg har. Jeg hentede bare den
sidst nye fra www.ati.com i sidste uge. Jeg kører endda spillet med CA
eTrust antivirus i baggrunden.

Den der P4 maskine burde kunne køre det godt nok. Jeg kører dog i øjeblikket
kun med onboard lyd, så jeg ved ikke, om dit lydkort skulle gøre noget.
Måske det er dit RAM. Jeg har 4 x 256 MB pc2700 samsung og en meget hurtig
harddisk, så hvis du er ude i noget swaping på en disk, der måske trænger
til defragmentering, måske det er en langsom disk, måske din swapfil
(sidefil tror jeg det hedder på windowsdansk) ligger på samme disk som
spillet og Windows, måske din RAM-sammensætning ikke er optimal? Måske du
kører nogle programmer i baggrunden, som snupper lidt CPU engang imellem?
Har du forsøgt at lukke alle baggrunds-programmerne ned. Der står vist noget
om det i manualen.

Fra : Gerner

Dato : 21-09-04 16:27

On Tue, 21 Sep 2004 11:22:50 +0200, "Jens Jensen" <Jens@Jensen.dk> wrote in
dk.spil.computer:

>Den der P4 maskine burde kunne køre det godt nok. Jeg kører dog i øjeblikket
>kun med onboard lyd, så jeg ved ikke, om dit lydkort skulle gøre noget.

Jeg har lige hentet nyeste driver til soundmax, som var gammel.

>Måske det er dit RAM. Jeg har 4 x 256 MB pc2700 samsung og en meget hurtig
>harddisk, så hvis du er ude i noget swaping på en disk, der måske trænger
>til defragmentering, måske det er en langsom disk, måske din swapfil

Nej, ingen af ovenstående gælder her. Og jeg har mere end de 386 Mb der
anbefales under extreme umstændigheder

>(sidefil tror jeg det hedder på windowsdansk) ligger på samme disk som
>spillet og Windows, måske din RAM-sammensætning ikke er optimal? Måske du

swapfilen ligger på en næsten tom HD og ikke på C. Ramchips er alle pc3300.

>kører nogle programmer i baggrunden, som snupper lidt CPU engang imellem?
>Har du forsøgt at lukke alle baggrunds-programmerne ned. Der står vist noget
>om det i manualen.

Jeg har lukket alle de baggrundsarbejder der kan og vil lukkes.

Jeg har opdaget noget andet der fryser spillet og som måske er en generel fejl i
spillet ?
Når en sim bestiller en taxi til kørsel til en offentlig grund, så går spillet
ned så snart taxien ankommer. Jeg prøvede det i nydeligrup.
Hvis nogen prøver så prøv også at besøge familien Spøgh, altså fra nabolags
skærmen ikke med taxi.

Jeg har fået følgende svar fra dk-support@europe.ea.com

Hej

Der er kommet nye drivere til din PC,
som det er vigtigt for spillet
du downloader og installere:

Din lydkortdriver er for gammel:

Default Sound Playback: Yes
Default Voice Playback: Yes
Hardware ID: PCI\VEN_8086&DEV_24C5&SUBSYS_80B01043&REV_02
Manufacturer ID: 1
Product ID: 100
Type: WDM
Driver Name: smwdm.sys
Driver Version: 5.12.0001.3520 (English)
Driver Attributes: Final Retail
WHQL Logo'd: n/a
Date and Size: 9/6/2002 14:40:16, 549368 bytes

Søg efter en nyere lydkort driver på din PC producents hjemmeside.

>den er så installeret.

Din Mortherboard APG driver er for gammel!

Name: Intel(R) 82845G/GL/GE/PE/GV/E Processor to AGP Controller - 2561
Device ID: PCI\VEN_8086&DEV_2561&SUBSYS_00000000&REV_02\2&EBB567F&0&08
Driver: C:\WINDOWS\System32\DRIVERS\AGP440.SYS, 5.01.2600.0000 (English),
8/17/2001 21:58:00, 25472 bytes

Søg efter en nyere AGP driver på:
http://downloadfinder.intel.com/scripts-df/support_intel.asp

>her har jeg skrevet til intel og fortalt at den nye driver til min agp controller ikke vil installere.

Og det er vist at skyde fugle med kanoner at opdatere agp controller til og med
bios.
Grafikkort, lyd drivere og baggrund er hvad de selv mener er årsag til frysning
af spillet.

men når jeg har fået agp controller installeret så sender jeg dem en ny dxdiag,
så kan lyd og agp ikke være med igen, og det er kun de 2 ting de mener er
årsagen.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Jesper

Dato : 22-09-04 18:45

On Fri, 17 Sep 2004 21:22:26 +0200, Gerner
<nospamadressen@postkasse.org> wrote:

Hvis du ikke var sådan en nar i en masse tråde ønskede jeg at folk
hjalp dig forbi problemet. Nu håber jeg de lader være.