ny bil på gule plader???
Fra : bj

Dato : 17-09-04 20:30

Hej

Hvordan regner man ud hvor meget der er at spare på en bil der skal købes på
gule plader....

Jeg tænker specifikt på Touran TDI.....jeg ved der er forskellige priser,
men bare et hint til hvordan det kan regnes ud eller hvor der rent faktisk
måske er en oversigt....

bj

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 17-09-04 21:41

"bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> wrote in message
> [...]

> men bare et hint til hvordan det kan regnes ud eller hvor der rent faktisk

vw har en glimrende prisoversigt på deres hjemmeside.
Med mindre jeg misforstår dit spørgsmål er det vel bare at finde prisen på
bilen med hvide plader, prisen på samme bil på gule, og trække sidstnævnte
fra den første?
Mvh
Anders O

Fra : bj

Dato : 17-09-04 21:45

ja, det har du jo ret

bj

Fra : Sverre Stokke

Dato : 18-09-04 00:29

"bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> skriver:
>Hvordan regner man ud hvor meget der er at spare på en bil der skal købes
>på
>gule plader....

Husk at der er en ekstra afgift for privat anvendelse af gulpladebiler -
5-6.000 kr årligt.

Hilsen Sverre.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 18-09-04 06:40

> Husk at der er en ekstra afgift for privat anvendelse af gulpladebiler -
> 5-6.000 kr årligt.

+ 1100 for ikke at bruge benzin, me ndet gælder uanset om det er gule eller
hvide plader.

Mvh Maria

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 19-09-04 22:49

> + 1100 for ikke at bruge benzin, me ndet gælder uanset om det er gule
eller
> hvide plader.
>
> Mvh Maria

Det har jeg ikke hørt om, hvor kommer det fra? Hvad opkræves det som?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Verner Johnsen

Dato : 20-09-04 06:39

F.eks. vægtafgift :

<http://www.skat.dk/tal_statistik/satser_og_beloeb/242.html>

--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 20-09-04 20:53

"Verner Johnsen" <vejoh@post10.tele.dk> skrev

> F.eks. vægtafgift :
>
> <http://www.skat.dk/tal_statistik/satser_og_beloeb/242.html>

Der ser jeg så beløb fra 300-1000 men ikke 1100. Det er altså en del af
vægtafgiften, og ikke en løs 'ekstraregning', hvad jeg frygtede.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Verner Johnsen

Dato : 20-09-04 22:50

On Mon, 20 Sep 2004 21:52:39 +0200, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>Der ser jeg så beløb fra 300-1000 men ikke 1100.

1150 kr årligt for de største varevogne (over 3000 kg totalvægt)

>Det er altså en del af
>vægtafgiften, og ikke en løs 'ekstraregning', hvad jeg frygtede.

Den er inkluderet, ja.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-09-04 07:41

Sverre Stokke telepaterede følgende til sin PC:
> Husk at der er en ekstra afgift for privat anvendelse af
> gulpladebiler - 5-6.000 kr årligt.

Maks. lidt under 5.000 kr.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Henrik B.

Dato : 19-09-04 18:20

"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev i en meddelelse
> "bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> skriver:
>
> Husk at der er en ekstra afgift for privat anvendelse af gulpladebiler -
> 5-6.000 kr årligt.

Som er forholdsvis nem at få halveret.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : bj

Dato : 19-09-04 20:30

> Som er forholdsvis nem at få halveret.

hvordan?

bj

Fra : Henrik B.

Dato : 19-09-04 22:11

"bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> skrev i en meddelelse

> hvordan?

Hvis du blot én gang om året har kilometerpenge på din lønseddel, f.eks. i
forbindelse med kursus eller lign. Og du kan få et underskrift fra din
arbejdsgiver på at du benytter bilen erhvervsmæssigt, f.eks. til at hente
div. ting for firmaet, så medbringer du disse ting til bilsælgeren,
underskriver en tro og love erklæring der indsendes sammen med
reg-anmeldelsen. Herefter betaler du "kun" 2520,- om året i strafvægtafgift.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Sverre Stokke

Dato : 18-09-04 08:50

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skriver:
>Sverre Stokke telepaterede følgende til sin PC:
>
>Maks. lidt under 5.000 kr.

Kan vi blive enige om, at det er 5.040 kr i 2004?

Hilsen Sverre.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-09-04 10:04

Sverre Stokke telepaterede følgende til sin PC:
> Kan vi blive enige om, at det er 5.040 kr i 2004?

OK.

--
Mvh. Morten Fruergaard