For Werner fans
Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 17-09-04 19:12

En motorcykel med 24 motorsav`s motorer, sygt

<URL:http://www.motorradonline.de/d/135774#>

Desværre er festen forbi, øv.

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)

Fra : F.Sander

Dato : 18-09-04 08:03

yep, jeg så den på tysk tv ( SAT 1 ) hvor en flok lokale håndbold piger
skulle starte den, alle motore er jo fra motosave!! og startes enkeltvis.

FS
ps jeg har kørt på Lausitzring flere gange FED,FED ny bane...
http://www.msc-lausitzring.de/

Fra : Anders Christensen

Dato : 18-09-04 08:16

F.Sander wrote:
> yep, jeg så den på tysk tv ( SAT 1 ) hvor en flok lokale håndbold piger
> skulle starte den, alle motore er jo fra motosave!! og startes enkeltvis.

Hmm
Jeg ville ellers være gået ud fra at når der kom liv i en kunne den
trække de andre igang
Men sådan hænger det jo så nok ikke sammen.

Fra : Jens B. Rasmussen

Dato : 18-09-04 10:17

"Anders Christensen" <vladimirr@FLADFISKvladimirr.dk> skrev i en meddelelse
> Hmm
> Jeg ville ellers være gået ud fra at når der kom liv i en kunne den
> trække de andre igang

Nå ja sådan en slags kædereaktion ?

Den må da larme helt absurd ! Men ellers ser det ud til at have været en god
fest de holdt sig.

Jens Brauer Rasmussen
Suzuki RF900
www.kantanamc.dk

Fra : Armand

Dato : 18-09-04 12:39

Anders Christensen <vladimirr@FLADFISKvladimirr.dk> skrev i en

> Jeg ville ellers være gået ud fra at når der kom liv i en kunne den
> trække de andre igang
> Men sådan hænger det jo så nok ikke sammen.

Mon ikke at de alle er samlet via friløbsmekanismer som indbyrdes kobling
imellem del-motorerne - Hvis de f.eks alle var 100% forbundet ville de være
et helvede at få slæbt igang sammen :-/
I så fald vil den enkelte motor jo ikke kunne blive trukket med af en anden!

Fra den skødesløse bladren i Motorrad jeg foretog i lørdags, mener jeg
forøvrigt at huske at der stod noget med en centralt styret tænding som
fordelte tændingsimpulserne i et regulært mønster således at motorernes
vibrationer ikke kunne falde i interferrens!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-04 16:16

> [...]
være
> et helvede at få slæbt igang sammen :-/
> I så fald vil den enkelte motor jo ikke kunne blive trukket med af en

Mon ikke, at man "bare" har brugt motorsavmotor med en simpel indbygget
centrifugalkobling?

> [...]
> fordelte tændingsimpulserne i et regulært mønster således at motorernes
> vibrationer ikke kunne falde i interferrens!

Alligevel... Det må sgu være et sandt helvede, at skulle synkronisere
karburatorer

Hilsen
Lars

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 18-09-04 17:36

SNIP

> [...]
> fordelte tændingsimpulserne i et regulært mønster således at motorernes
> vibrationer ikke kunne falde i interferrens!

Ifølge hjemmesiden er der er et selvstyrende/anarkistisk tændingssystem på
Dolmetten som de har kaldt dette monstrum

http://www.dolmette.de

--
mvh Claus
(cykelløs)

Fra : Mark Sandberg

Dato : 18-09-04 17:56

> [...]
være
> et helvede at få slæbt igang sammen :-/
> I så fald vil den enkelte motor jo ikke kunne blive trukket med af en

Det er ellers nydeligt filebænksarbejde

http://www.dolmette.de/html/22_DEU_HTML.htm

/Mark.

Fra : Bjørn S

Dato : 18-09-04 22:19

"D@n Dethlefsen" <sotaOSTEN@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> En motorcykel med 24 motorsav`s motorer, sygt

Heh, minder mig om at jeg fandt en tudse-gammel flymo under sanking til
storskrald. Da jeg så den havde en meget sød lille Kawasakimotor på 22,1 cc
havde jeg ikke hjærte til at smide den ud :-/
Jeg har jo en NTV stående med defekt motor.... )))))

--
/Bjørn