Regler i mail?
Fra : Lone Schmidt

Dato : 17-09-04 19:12

Hej!

Jeg er ved at smække farve på mails, i indstillinger/regler, og er nu
kommet til en mappe (i mail) med masser af kontakter
Jeg har indtil nu brugt slavemetoden : manuelt at indføre kontakter i
Mail/indstillinger/regler. (farvet efter "fra" status)

Er der en genvej hvor man kan tilføje en masse "fra" kontakter på een
gang?

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Sebastian

Dato : 18-09-04 19:40

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> [...]
> Mail/indstillinger/regler. (farvet efter "fra" status)
>
> Er der en genvej hvor man kan tilføje en masse "fra" kontakter på een
AppleScript
sådan circa sådan der

tell application "Mail"
make new rule with properties {all conditions must be met:false,
reply text:"", play sound:"", mark flagged:false, color message:blue,
redirect message:"", enabled:true, should move message:true, class:rule,
forward text:"", forward message:"", copy message:missing value, move
message:false, should copy message:false, name:"etnavn ell efter eget
ønske", delete message:false, run script:missing value, mark read:true,
stop evaluating rules:false, highlight text using color:false}
with rule condition {expression:"idiot@dr.dk", rule type:from
header, class:rule condition, header:"", qualifier:does contain value}

end tell
og så kan du jo bare tilføje betingelser

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : Lone Schmidt

Dato : 18-09-04 21:49

Sebastian <thorfinn@ofir.dk> wrote:

> [...]
>
> end tell
> og så kan du jo bare tilføje betingelser

Tak for scriptet, Sebastian.
Men jeg har et lille problem, jeg aner ikke hvordan man laver et
AppleScript

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-09-04 22:47

> [...]

> Mail/indstillinger/regler. (farvet efter "fra" status)

> Er der en genvej hvor man kan tilføje en masse "fra" kontakter på een

lav en gruppe i din adressebog og lad filteret reagere på denne gruppe