ati's nye control panel og tv-out
Fra : ct

Dato : 17-09-04 19:12

med det gamle control panel kunne jeg sagtens køre 1280x1024 på min monitor,
og samtidig køre tv-out.

efter installation af 4.9 og det nye control panel, skal jeg sætte monitor
ned i 1024x768 (samme som tv-out) for at kunne aktivere tv-out.

kan det passe? hvordan får jeg indstillet det som før?

kortet er et asus x800 pro vivo.

claus

Fra : Mythos

Dato : 17-09-04 21:11

"ct" <claus@FJERNkjerkegaard.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ned i 1024x768 (samme som tv-out) for at kunne aktivere tv-out.
>
> kan det passe? hvordan får jeg indstillet det som før?

Jeg ved ikke om det er kontrolpanelet der er galt med, jeg kører også med
det, og jeg har ikke haft et eneste problem med det. Jeg har så godt nok
også kun et Tyan G9700 Pro, men ingen problemer her.

Kim Larsen

Fra : Anders Lund

Dato : 17-09-04 22:33

ct wrote:
> efter installation af 4.9 og det nye control panel, skal jeg sætte monitor
> ned i 1024x768 (samme som tv-out) for at kunne aktivere tv-out.

Du afinstallerede de gamle drivere først, ikke?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Jens Hansen

Dato : 19-09-04 09:37

Hvordan gør man det. Jeg syntes ikke jeg kan finde noget der kan
afinstallerer den.
Jeg kan gøre det via Tilføj/Fjern programmer. Men i mit Ati center kan jeg
ikke finde det. Jeg har 4.9

/Jens....

Fra : Flemming Joensson

Dato : 17-09-04 23:20

"ct" <claus@FJERNkjerkegaard.dk> wrote in

> kan det passe? hvordan får jeg indstillet det som før?

Er det ikke fordi du har fået slået Overlay fra/ikke fået slået det til?

/Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : Bernhard Ege

Dato : 18-09-04 08:54

ct wrote:
> [...]
> ned i 1024x768 (samme som tv-out) for at kunne aktivere tv-out.
>
> kan det passe? hvordan får jeg indstillet det som før?

Mener jeg læste noget om det på rage3d.com.

Du skal skifte til 1024x768, slå tv-out til, med windows display panel
hæve monitor opløsningen tilbage til 1280x1024. Besværligt men ATI har
nosset i det.

Det nye control panel er efter min mening noget bras og man bør
afinstallere den så man får det gamle control panel tilbage. :-/

mvh Bernhard

Fra : ct

Dato : 18-09-04 09:05

> [...]
>
> Det nye control panel er efter min mening noget bras og man bør
> afinstallere den så man får det gamle control panel tilbage. :-/

Sørme ja, nu virker det !!! Sikke noget fuck-up

Kan ellers godt lide det nye kontrolpanel - hvis det ellers virker

Claus

Fra : Bernhard Ege

Dato : 18-09-04 13:15

ct wrote:

> Sørme ja, nu virker det !!! Sikke noget fuck-up

> Kan ellers godt lide det nye kontrolpanel - hvis det ellers virker

Tjaa, jeg fandt et væld af problemer med deres første officielle
release. Så mange at så alvorlige at jeg ikke kunne se fornuften i deres
handling. At de så ydelig har lagt den ind som standard i Catalyst 4.9
har gjort at jeg ikke har giddet at opgradere. Jeg kunne tidligere nøjes
med at downloade 1 file og genstarte 1 gang, men nu skal jeg enten
downloade 1 fil og genstarte 2 gange eller downloade 3 filer og
installere 3 gange og muligvis genstarte 3 gange. Alt i alt synes jeg at
servicen fra ATI's side er faldet temmelig meget.

Jeg er ikke tilhænger af bloatware som ATI nu også er hoppet på vognen
med. Creative er helt klart den værst med hensyn til levering af
bloatware. Bloatware er i denne forbindelse driversoftware som fylder
urimelig meget mere (memory/disk/skærm) end nødvendigt er uden at give
øget funktionalitet.

Det er selvfølgelig min mening, men jeg ved mange er af cirka samme
opfattelse.

Man kan jo altid skifte tilbage til nVidia for deres driversoftware er
vist stadig nogenlunde normal.

mvh Bernhard

Fra : Anders Nielsen

Dato : 19-09-04 12:26

On Sat, 18 Sep 2004 14:15:29 +0200, Bernhard Ege
<bernhard@NOSPAMege.cc> wrote:

> [...]
>installere 3 gange og muligvis genstarte 3 gange. Alt i alt synes jeg at
>servicen fra ATI's side er faldet temmelig meget.

Tag lige et ekstra kig på ATI's side, 4.9 fåes altså også uden i en
pakke , har selv hentet den da det nye panel er noget skrammel.

Fra : Bernhard Ege

Dato : 19-09-04 15:44

Anders Nielsen wrote:

> Tag lige et ekstra kig på ATI's side, 4.9 fåes altså også uden i en
> pakke , har selv hentet den da det nye panel er noget skrammel.

Yes, du har ret. Jeg løb med andre folks oplysninger der. Det skal man
passe på med. Så kan jeg jo godt opgradere alligevel

mvh Bernhard

Fra : Anders Nielsen

Dato : 19-09-04 22:01

On Sun, 19 Sep 2004 16:44:26 +0200, Bernhard Ege

Lyder fornuftigt

Fra : Henrik hansen

Dato : 19-09-04 09:03

jeg kan på det varmeste anbefale dig at få dit gamle control panel igen,FOR
DET NYE VIRKER :.-(

mvh

Henrik

---

Fra : Anders Lund

Dato : 20-09-04 06:03

Henrik hansen wrote:
> jeg kan på det varmeste anbefale dig at få dit gamle control panel igen,FOR
> DET NYE VIRKER :.-(

Que?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 20-09-04 23:31

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> wrote in message

> Que?
Det han mener er nok at det nye control center ikke virker på hans, der er
visse ati kort det ikke kan køre med. Har selv samme problem, med at den
siger at der ikke er installeret noget ati kort, så køre med det gamle.
Havde enda .net installeret, så ikke der problemet burde ligge. Men hvad jeg
har hørt fra andre har jeg vist ikke mistet noget ved det. Køre cat 4.9 med
det gamle control panel. GFX kort ati hightech 9800 pro 128 mb ram men
bliver i nærmest fremtid erstattet med HIS X800XT Ice II, så kan det være
jeg kan afprøve det der og se hvad det er for noget for mig selv.

Hygge

Dorthe

Fra : Morten Wartou

Dato : 20-09-04 16:24

Henrik hansen wrote:
> jeg kan på det varmeste anbefale dig at få dit gamle control panel
> igen,FOR DET NYE VIRKER :.-(

Slående logik. Må jeg anbefale dig at blive optaget i DF's hovedbestyrelse.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou