Hvilket dæk til 7x18"?
Fra : Frank Gregersen

Dato : 17-09-04 16:58

Hej Jeg har lige købtet sæt 7x18" til min Golf IV som standard kører med
195/65-15
Hvilken dækstørrelse passer på mine nye fælge?
Mit bedste bud vil være 215/40-18

Lyder det fornuftigt, eller bør det være smallere/bredere?

Sidst men ikke mindst, hvilket dæk i mellemklassen bør jeg købe? Kunne selv
godt tænke mig Dunlop sp9000, tror jeg det hedder, men er det OK, dæk?

MVH Frank

Fra : Claus Fabritius

Dato : 17-09-04 17:25

"Frank Gregersen" <frankNOSPAMgregersen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Jeg har lige købtet sæt 7x18" til min Golf IV som standard kører med
> 195/65-15
> Hvilken dækstørrelse passer på mine nye fælge?
> Mit bedste bud vil være 215/40-18

Af hensyn til hjulets rullediameter (Hedder det egentlig det?) skal du have
225/40-18. Det er kun 0,4% større end det originale.

> Sidst men ikke mindst, hvilket dæk i mellemklassen bør jeg købe? Kunne
selv
> godt tænke mig Dunlop sp9000, tror jeg det hedder, men er det OK, dæk?

Jahn Sahl er meget glad for det, så mon ikke han kommer med lidt respons.
--
MVH
Claus Fabritius

Fra : Niels Bengaard

Dato : 17-09-04 17:41

> Af hensyn til hjulets rullediameter (Hedder det egentlig det?) skal du
> have
> 225/40-18. Det er kun 0,4% større end det originale.

225 er efter min smag for bredt til en 7" fælg, der bør man vælge 205 eller
maks 215.

Niels

Fra : Frank Gregersen

Dato : 17-09-04 17:56

Kan det ikke passe at forskellen i rullediameter fra 195/65-15 til 215/40-18
er ca. 0,8% mindre? Eller tager jeg helt fejl? 0,8% lyder jo ikke af meget,
især ikke når loven siger +/- 5% fra standard rullediameter!

Ja, det var osse det jeg tænkte!

MVH Frank

Fra : John Sahl

Dato : 17-09-04 20:21

Claus Fabritius wrote:
> Jahn Sahl er meget glad for det, så mon ikke han kommer med lidt
> respons.

Jeg er fuldt ud tilfreds, faktisk positivt overrasket over det,
jeg havde regnet med at en tur med race på Padborg Park
ville tage livet af det, men nej, det stod både fornuftigt fast
og slidet var meget mindre end beregnet.

Også i vådt føre er det ganske fortrinligt. Jeg kan kun anbefale
det.

Jeg er dog enig i at 225 er lidt rigeligt til en 7" fælg, 195 eller
205 er det optimale og 215 i yderste tilfælde.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk