Skygger og sløret billede
Fra : Martin Schou

Dato : 17-09-04 14:01

Hejsa
Jeg har brug for lidt hjælp. Jeg har netop købt et brugt ASUS TI 4200, og
jeg kan ikke få et 100% skarpt billede. Jeg har opdateret til allernyeste
Nvidia drivere.
Det undrer mig lidt for med mit gamle geforce 2 TI var billedet perfekt. Og
det er kun grafikkortet jeg har skiftet ud.
Billedet er en lille bitte smule sløret + en lille bitte smule skygger ca. 2
cm til højre. Jeg kan kun køre i 60 Hz ellers flimrer billedet.
Min skærm er en Neovo 17" TFT, og som sagt perfekt billede med mit gamle
geforce 2.
Nogen ideer til løsninger?

Venlig Hilsen Martin

Fra : Anders Lund

Dato : 17-09-04 14:50

Martin Schou wrote:

> Det undrer mig lidt for med mit gamle geforce 2 TI var billedet perfekt. Og
> det er kun grafikkortet jeg har skiftet ud.

Og du har afinstalleret de gamle drivere, ikke?

> Billedet er en lille bitte smule sløret + en lille bitte smule skygger ca. 2
> cm til højre. Jeg kan kun køre i 60 Hz ellers flimrer billedet.

Nogle TFT skærme kører kun ved denne hastighed. Ved ikke om din er sådan én.

> Min skærm er en Neovo 17" TFT, og som sagt perfekt billede med mit gamle
> geforce 2.
> Nogen ideer til løsninger?

Har du prøvet at justere skærmen? Evt. "auto" knappen, hvis der findes
sådan en.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Martin Schou

Dato : 17-09-04 16:11

Ahh total tak det hjalp gevaldigt :)
Martin

Fra : Martin Schou

Dato : 18-09-04 10:41

Well efter at have set lidt nærmere på sagen så er der stadig lidt underlige
skygger. Jeg kan dog kun se dem hvis jeg bevæger musen. Lige til højre for
pilen kommer der en næsten usynlig (men nok til at kunne se det selvf.)
udtværing eller pixellering af farverne. Nogen ideer til hvad det er?
Martin

Fra : Anders Lund

Dato : 18-09-04 14:22

Martin Schou wrote:
> [...]
> pilen kommer der en næsten usynlig (men nok til at kunne se det selvf.)
> udtværing eller pixellering af farverne. Nogen ideer til hvad det er?

Det er ikke bare Windows' egen "skygge" funktion, vel? Der er også
menuer som viser skygger. Hvis det er Windows XP, trykker du
Windows-tast + Pause|Break -> Advanceret -> Ydelse - her kan du slå
skyggerne fra.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Martin Schou

Dato : 18-09-04 14:44

> Det er ikke bare Windows' egen "skygge" funktion, vel? Der er også menuer
> som viser skygger. Hvis det er Windows XP, trykker du Windows-tast +
> Pause|Break -> Advanceret -> Ydelse - her kan du slå skyggerne fra.

Nej det er ikke windows skygger hehe. Hmm det ser ud til at det er gået væk
nu.

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 19-09-04 10:14

"Martin Schou" <dsl157843@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Nej det er ikke windows skygger hehe. Hmm det ser ud til at det er gået
> væk nu.

Det kan godt være dårlig forbindelse i dit skærmkabel eller stikkene. Det er
kendt for at give disse skygger.

Venlig hilsen
Henrik