nyt grafikkort
Fra : Jacob d'andrade

Dato : 17-09-04 13:59

Hej Ng

Jeg har absolut ingen forstand, eller følger med inden for grafikkort, men
jeg står for at skulle købe nyt, og oververjer dette kort:

Asus - V9570/TD 256MB DDR, GeforceFX 5700, TV-OUT/DVI

Men er det godt eller skidt, jeg spiller lidt indimellem, c&cgenerals osv...
den slags... jeg vil maks give 1200 kr for kortet, og gerne med mulighed for
at sætte passiv køling på kortet... tror nok det er muligt på det her...

Nogen der ved om dette er godt, eller hvad jeg skal købe istedet ?

Mvh Jacob

Fra : N´far

Dato : 17-09-04 19:15

"Jacob d'andrade" <jacob@NOSPAMthezub.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at sætte passiv køling på kortet... tror nok det er muligt på det her...
>
> Nogen der ved om dette er godt, eller hvad jeg skal købe istedet ?

Det spørgsmål er blevet besvaret mange gange i den her gruppe, kig lidt
bagud (bare en uge) og du finder sikkert svaret på dit spørgsmål.

*Jeg* vil synes, du burde købe dig _mindst_ et 9800 pro eller 5900XT, så
ville du kunne køre alle de nyere spil i 1024x768.

Men - der findes allerede bedre kort. Bl.a. ATI´s 800´er serie lige som
Nvidias 6800´er kort. Godt nok koster de så også mere...

check evt. : www.edbpriser.dk

Som sagt - læs lidt mere her i gruppen.

Ved www.tomshardware.com finder du nogle grafikkort-test.

Vh.

Fra : TGH

Dato : 18-09-04 11:29

Hvad mener N'far f.eks om radeon 9600 kortet(256mb)??
Ved du hvordan det klarer sig mod de nævnte kort?

Mvh

TGH

Fra : N´far

Dato : 18-09-04 13:49

"TGH" <TG@hansen.mail*dummy*.dk> skrev i en meddelelse
(klip)
> Ved du hvordan det klarer sig mod de nævnte kort?
>
> Mvh
>
> TGH

Det kan man fx. se her:

http://graphics.tomshardware.com/graphic/20031229/index.html

http://www.hartware.net/review_417_4.html

http://tech-report.com/etc/2004q3/source-engine/index.x?pg=4

Fra : TGH

Dato : 18-09-04 15:37

takker, kunne ikke finde den på Tom's

Fra : Henrik hansen

Dato : 19-09-04 08:49

Tja jeg Har er 9600 XT som køre farcry samt doom3 ca 50-55 fps i begge spil
så jeg ved ikke lige hvor maget mere at man får for de sidste 1000 kr som er
9800 XT koster,men det er der måske nogle andre som kan svare på ?

mvh

Henrik

---