Oras Håndvaske/Brusebatteri
Fra : Peter

Dato : 17-09-04 11:21

Hej Gruppe,

Håber her nogle som har mere forstand på VVS end jeg.

Vi bor i lejlighed med et lille badeværelse, hvor her er en
hjørnehåndvask. - Her er monteret en Oras blandingsvandhane til vasken som
også har et indtag i bunden under vasken i brus. Dette udtag er lukket med
en simpel 'Ballofix' ventil, som man åbner når man vil bruge bruseren.

Her er problemet - dette system har tidligere virket fint, men efter at jeg
har monteret et nyt vandbesparende brusehovede, som kommer der vand ud fra
hanen i vasken direkte i afløbet. Det var jo meningen, at vi skulle spare
vand - ikke hælde det i vasken. Min teori er at det nye brusehovede kommer
så meget tryk på vandet, at blandingsvandhanen (det hedder den sikkert
ikke - mit eget navn ) trykker det ud gennem hanen til vasken, da den
ikke kan aflevere det til bruseren- i stedet skulle den jo lade det blive i
rørene..

Nogle forslag?

Fra : Anette

Dato : 17-09-04 11:56

Peter <kenneth229@hotmail.com> wrote:
> Nogle forslag?

Hmmm..kan det hjælpe hvis du nøjes med at lukke halvt op for
Ballofix-ventilen?

/ Anette

Fra : Peter

Dato : 17-09-04 12:59

Prøvede lige - desværre nej - så ryger der bare endnu mere vand ud gennem
hanen - tak for forslaget

Fra : Anders

Dato : 17-09-04 23:03

"Peter" <kenneth229@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke - mit eget navn ) trykker det ud gennem hanen til vasken, da den
> ikke kan aflevere det til bruseren- i stedet skulle den jo lade det blive

Jeg har et tilsvarende blandingsbatteri. Jeg har det tilsvarende problem når
bruseren begynder at kalke til (=mindre gennemstrømning i bruseren). Jeg
tror at det desværre er din nye vandbesparende bruser der luker for meget af
for vandet.

Anders