Hvornår skal man skifte tandrem ??
Fra : Jan

Dato : 17-09-04 09:18

Hejsa

Er ved at købe en brugt Peugoet 406 2,2 fra 2001 der har kørt 87000 km - der
er ikke skiftet tandrem endnu, men hvornår bør man gøre det

Jan

Fra : **TRADS**

Dato : 17-09-04 09:31

NU !!!
Og det ville jeg råde dig til at lade indgå i handlen - sådan at du får en
serviceret bil.

Jeg mener at det normale interval er ml 60-80000 km. alt efter bilmærke.

Fra : bme

Dato : 17-09-04 09:35

"**TRADS**" <trads@get2netFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> serviceret bil.
>
> Jeg mener at det normale interval er ml 60-80000 km. alt efter bilmærke.

Klap lige hesten - nogle biler har 3år/60kkm som interval, andre 5år/120kkm
som interval. Så længe du ikke ved hvad der er gældende for pegøjten, så lad
være med at male fanden på væggen.

Iøvrigt er jeg da enig i at man bør forsøge at få det med i handlen.

og til sidst, vil du så ikke være sød at svare under spørgsmålet - det er jo
ikke jeopardy

/bo

Fra : Henrik B.

Dato : 17-09-04 10:44

"bme" <bme@fritid.tele.hej> skrev i en meddelelse

> og til sidst, vil du så ikke være sød at svare under spørgsmålet - det er
> jo ikke jeopardy

*LOL*

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Bernhard Ege

Dato : 17-09-04 13:45

bme wrote:

> og til sidst, vil du så ikke være sød at svare under spørgsmålet - det er jo
> ikke jeopardy

LOL godt sagt

mvh Bernhard

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-09-04 09:34

Jan telepaterede følgende til sin PC:
> Er ved at købe en brugt Peugoet 406 2,2 fra 2001 der har kørt 87000
> km - der er ikke skiftet tandrem endnu, men hvornår bør man gøre det

Før den springer...

Jeg vil tror at, hvis den ikke er skiftet, så skal det snart være..

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 17-09-04 09:41

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> wrote in message
> Hejsa
>
> Er ved at købe en brugt Peugoet 406 2,2 fra 2001 der har kørt 87000 km -
der
> er ikke skiftet tandrem endnu, men hvornår bør man gøre det

3(eller er det 4?) år eller 100.000 - under alle omstændigheder er det ved
at være opover.
Jeg gav 2700 for at få skiftet i min 106 - så vidt jeg husket ved Peugeot
holstebro have 3400 for operationen

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 17-09-04 15:37

"så vidt jeg husket ved Peugeot holstebro have 3400 for operationen"

Uden at kende meget til bilen, synes jeg dog det lyder helt urimeligt
dyrt.... Er den meget svær at komme til? Eller?

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 18-09-04 14:21

"Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> "så vidt jeg husket ved Peugeot holstebro have 3400 for operationen"
>
> Uden at kende meget til bilen, synes jeg dog det lyder helt urimeligt
> dyrt.... Er den meget svær at komme til? Eller?

Næe det mener jeg ikke
Reservedelene koster en mindre national formue - jeg gav 2700 ved en ikke
aut. og der brugte han 3timer af 312eks moms resten er reservedele.
Peugeot har vel bare lagt de ekstra 700 ind som sikkerhedsmargin hvis nogen
skulle drille :)

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : bme

Dato : 17-09-04 09:44

> [...]
>
> Er ved at købe en brugt Peugoet 406 2,2 fra 2001 der har kørt 87000 km -
> der er ikke skiftet tandrem endnu, men hvornår bør man gøre det

lidt googlen gav resultatet 4år/120kkm

http://www.peugeot.dk/service/servicegaranti.htm

Men grib da lige knoglen og ring til dit lokale pegøjtværksted - det tager 2
minutter.

/bo

Fra : Peter

Dato : 17-09-04 11:32

"bme" <bme@fritid.tele.hej> skrev i en meddelelse

[KLIP]

> lidt googlen gav resultatet 4år/120kkm
>
> http://www.peugeot.dk/service/servicegaranti.htm

Enig for en alm. diesel er det 4 år eller 160.000 km.

> Men grib da lige knoglen og ring til dit lokale pegøjtværksted - det tager
2
> minutter.

Enig.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 17-09-04 10:28

> [...]
der
> er ikke skiftet tandrem endnu, men hvornår bør man gøre det

Hvis det var mig ville jeg få det gjort som en del af handlen, så er det
overstået og du skal ikke tænke på det de næste 100000 km.

Jesper

Fra : Jan

Dato : 17-09-04 11:45

Forstår jeg det link rigtigt, så skal bilen også kun til service ved hver
30.000 km eller..... har jeg misforstået noget.

Jan

Fra : Joe

Dato : 17-09-04 14:06

On Fri, 17 Sep 2004 12:44:44 +0200, "Jan" <jan@soerensen.mail.dk>
wrote:

>Forstår jeg det link rigtigt, så skal bilen også kun til service ved hver
>30.000 km eller..... har jeg misforstået noget.

Det skal nok passe, har selv lige haft min P206 GTI til service og der
fik jeg at vide, næste service var 12 mdr. eller 30K km, hvad der nu
kom først.
Derud over skal tandremmen skiftes efter 4 år eller 120K km igen hvad
der nu kommer først og i det her tilfælde er det 4 år, da den kun har
kørt ca 60K km.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 17-09-04 15:38

"service ved hver 30.000 km eller"

Afhænger det ikke også af hvad du kører om året..... Der må vel ikke gå
flere år mellem hvert service...

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 17-09-04 12:11

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Er ved at købe en brugt Peugoet 406 2,2 fra 2001 der har kørt 87000 km -
> der er ikke skiftet tandrem endnu, men hvornår bør man gøre det

Det er LIGE ved at være "op over, både m.hensyn til alder og km. . Så enten
skal sælger gøre det el. du skal have nedslag i pris, hvor meget afhænger af
om det er kutyme at skifte vandpumpen el. ej, men til en VW kan det let løbe
op i >6000,- mitdasalles. Jeg vil sige få nedslag, så er du sikker på der
ikke bliver snydt, sparet på fx. remstrammer hjul, som SKAL skiftes HVER
gang.

Fra : Bernhard Ege

Dato : 17-09-04 13:47

Jan wrote:
> Hejsa
>
> Er ved at købe en brugt Peugoet 406 2,2 fra 2001 der har kørt 87000 km - der
> er ikke skiftet tandrem endnu, men hvornår bør man gøre det
>
> Jan

Står det ikke i servicehæftet?

Det gør det i hvert fald for min Xantia (4år/120000km)

mvh Bernhard

Fra : Peter

Dato : 19-09-04 17:00

"Bernhard Ege" <bernhard@NOSPAMege.cc> skrev i en meddelelse

[klip]

> Står det ikke i servicehæftet?
>
> Det gør det i hvert fald for min Xantia (4år/120000km)

Men intervallet for HDi'erne er altså 4 år / 160.000 km

/Peter

Fra : Bernhard Ege

Dato : 19-09-04 18:57

Peter wrote:
> "Bernhard Ege" <bernhard@NOSPAMege.cc> skrev i en meddelelse
>
> [klip]

> Men intervallet for HDi'erne er altså 4 år / 160.000 km

Det tror jeg gerne, men nu checkede jeg ikke om Peugeot havde en 2.2
benziner på programmet. Anyways, så synes jeg det fremgik af mit indlæg
at han burde checke servicehæftet i stedet for at gætte og ved samme
lejlighed skrev jeg blot hvad hæftet fortalte om min Xantia (1.8i 16v
benzin).

mvh Bernhard

Fra : Peter

Dato : 19-09-04 19:28

> [...]

> han burde checke servicehæftet i stedet for at gætte og ved samme
> lejlighed skrev jeg blot hvad hæftet fortalte om min Xantia (1.8i 16v

Yes - jeg troede han kiggede på en HDi - derfor min ihærdighed.

Beklager.

/Peter