Sim2 problemer
Fra : Bulder Basse

Dato : 17-09-04 08:31

Hejsa
Vores nye SIMS2 spil vil ikke starte jeg får en besked om at slå
Emulationssoftware for CD/DVD fra.
Hvad er det og hvordan gør jeg det....?

Go weekend...

Fra : Mads

Dato : 17-09-04 08:44

On Fri, 17 Sep 2004 09:30:54 +0200, "Bulder Basse" <slet@slet.dk>
wrote:

>Hejsa
>Vores nye SIMS2 spil vil ikke starte jeg får en besked om at slå
>Emulationssoftware for CD/DVD fra.
>Hvad er det og hvordan gør jeg det....?

Du afinstallerer din CloneCD eller det tilsvarende program
som Sims2 har fået øje på.
Farcry lavede præcis samme nummer

mvh Mads

Fra : Martin Møller

Dato : 17-09-04 09:15

Mads wrote:

> Du afinstallerer din CloneCD eller det tilsvarende program
> som Sims2 har fået øje på.
> Farcry lavede præcis samme nummer
>
> mvh Mads

Det er fanme for dårligt at de laver et spil som kræver at man er nød til at
afinstallere alle sine brænder og kopi programmer for overhovedet at køre
spillet. Godt at man så bare kan bruge en no-cd.exe fil hentet fra
www.gamecopyworld.com. Så kan man nemlig spille uden at skulle have
cd-rommen i drevet og så slipper man for den emulationssoftware meddelelse.
Der er dog godt nok ikke kommet en no-cd fil endnu, men det er kun et
spørgsmål om kort tid da spillet jo først lige er kommet ud. Der sidder
sikkert nogle hjerner og arbejder på sagen lige nu.

--
/Martin
- Ved svar på email - fjern SPAMFILTER i adressen.

Fra : Gerner

Dato : 17-09-04 10:44

On Fri, 17 Sep 2004 10:14:50 +0200, "Martin Møller" <martinboy@hotmail.com>
wrote in dk.spil.computer:

>Der er dog godt nok ikke kommet en no-cd fil endnu, men det er kun et
>spørgsmål om kort tid da spillet jo først lige er kommet ud. Der sidder
>sikkert nogle hjerner og arbejder på sagen lige nu.

Jeg synes det er helt fint at spilproducenter beskytter deres produkter så godt
som muligt mod piratkopiering.
Næste trin burde være at detektere no-cd software eller gøre det umuligt at
benytte.

Cheats til spillet er iøvrigt allerede ude.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : JH

Dato : 17-09-04 11:06

Gerner wrote:

> Jeg synes det er helt fint at spilproducenter beskytter deres produkter så godt
> som muligt mod piratkopiering.

Enig.

> Næste trin burde være at detektere no-cd software eller gøre det umuligt at
> benytte.

Enig - men kun hvis spilproducenterne gratis sendte mig
en ny cd, så snart den gamle er slidt.

JH

Fra : Martin Møller

Dato : 17-09-04 11:27

Gerner wrote:

> [...]
> Næste trin burde være at detektere no-cd software eller gøre det
> umuligt at benytte.
>
> Cheats til spillet er iøvrigt allerede ude.

Det er da ikke ulovligt at have brænder og kopi program intalleret på
computeren. Maxis har så valgt at alle der har det liggende er kriminelle og
må ikke spille deres spil.

Fra : Gerner

Dato : 17-09-04 14:43

On Fri, 17 Sep 2004 12:27:11 +0200, "Martin Møller" <martinboy@hotmail.com>
wrote in dk.spil.computer:

>Det er da ikke ulovligt at have brænder og kopi program intalleret på
>computeren. Maxis har så valgt at alle der har det liggende er kriminelle og
>må ikke spille deres spil.

Nej de har ikke, du kan da blot kopiere og brænde alt det du vil når du ikke
spiller deres spil. Det er den ligeglade holdning folk har til piratkopiering
der gør at den slags beskyttelse lægges på spil m.m.
Det går ud over den frihed der ellers er, men noget må de jo gøre for at
beskytte deres økonomiske interesser.
Hvis du lavede spil, ville du ikke blive glad hvis spillet blev købt af alle, i
stedet for at det blev kopieret af alle ?

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Koeffe

Dato : 17-09-04 13:10

"Gerner" <nospamadressen@postkasse.org> skrev i en meddelelse

> [...]
godt
> som muligt mod piratkopiering.
> Næste trin burde være at detektere no-cd software eller gøre det umuligt

Prøv lige at tænke lidt længere. Kunne du forestille dig at man ikke kunne
installere et Microsoft program hvis man havde en af deres konkurrerende
programmer installeret? Eller spil man ikke kunne installere hvis man havde
et andet konkurrenrende spil installeret.

Det er sq da brud på friheden!

Der er jo ingen der sige man nødvendigvis er kriminel fordi man har brænder
software installeret. Hvorfor skal man skyde fluer med kanoner? Så rammer
man også en masse uskyldige fluer.

--
Koeffe

Fra : Gerner

Dato : 17-09-04 14:54

On Fri, 17 Sep 2004 14:10:13 +0200, "Koeffe" <kena_FJERN_DETTE_@mail.dk> wrote
in dk.spil.computer:

> [...]
>programmer installeret? Eller spil man ikke kunne installere hvis man havde
>et andet konkurrenrende spil installeret.

Hvornår er det sket og hvorfor skal de argumenter bruges hver gang der er nogen
der ikke kan installere og spille et spil der forsøges beskyttet mod
piratkopiering ?

>Det er sq da brud på friheden!

Nej, det er et brud på ophavsrettighederne når der sker piratkopiering.
Forvent ikke medlidenhed over at piratkopiering ikke kan finde sted.

>Der er jo ingen der sige man nødvendigvis er kriminel fordi man har brænder
>software installeret. Hvorfor skal man skyde fluer med kanoner? Så rammer
>man også en masse uskyldige fluer.

Nej man gør ikke, når man er færdig med at spille et sådant beskyttet spil, så
kan man jo stadig installere kopiprogrammer. Det gode ved det er at det gøres så
besværligt for piratkopister at gøre som de vil.

Jeg har da iøvrigt kopiprogrammer til begge mine dvd brændere og dem brokker
spillet sig ikke over, nok fordi de ikke kan kopiere spildiske. Så hvis man vil
kopiere, så gør det med den slags programmer.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-04 19:05

> [...]

> Nej, det er et brud på ophavsrettighederne når der sker piratkopiering.
> Forvent ikke medlidenhed over at piratkopiering ikke kan finde sted.

Det handler om at folk ikke kan have ganske almindelige brænderprogrammer
installeret, ikke om piratkopiering. Brændersoftware kan altså benyttes til
andet end at lave piratsoftware.

> --
> Gerner

Lars B

Fra : Simon Skarum-Kristof~

Dato : 20-09-04 21:24

"Lars Jensen" skrev i en meddelelse...

> Det handler om at folk ikke kan have ganske almindelige brænderprogrammer
> installeret, ikke om piratkopiering. Brændersoftware kan altså benyttes
til
> andet end at lave piratsoftware.

Jeg har ikke lyst til at sige andet end: "NEMLI JA!" :)

Fra : Gerner

Dato : 21-09-04 10:00

On Mon, 20 Sep 2004 22:23:45 +0200, "Simon Skarum-Kristoffersen"
<simon@FjernMigskarum.net> wrote in dk.spil.computer:

>til
>>
> Jeg har ikke lyst til at sige andet end: "NEMLI JA!" :)

Det handler ikke om at folk har alm. brænderprogrammer, for det har jeg selv og
sims 2 installerer normalt.
Det er programmer som klonecd der er bestemt for at brænde ting normale
brænderprogrammer ikke kan, f.eks. spil som er antipirat beskyttet.

Så kom ikke her og spil hellig når i sagtens kan benytte det brænderprogram der
kom med brænderen til at brænde jeres egne programmer.

Og slider i jeres sims 2 cd op, så kan i for 100 kr, få en ny.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Lars Petersen

Dato : 17-09-04 21:24

> Cheats til spillet er iøvrigt allerede ude.

Der er vist nok snydekoder at finde i readme filen på en af skiverne...

/lars

Fra : Simon Skarum-Kristof~

Dato : 17-09-04 22:37

"Gerner" skrev i en meddelelse...
> Næste trin burde være at detektere no-cd software eller gøre det umuligt
at
> benytte.

Og det ville jo også komme alle dem som hader en larmende skive i drevet til
gode! Nej. Desuden er det ikke ulovligt at bruge en no-cd fil til et spil
hvis man ejer det...
Jeg bruger for det meste no-cd filer til mine spil (og ja, er originale!) så
jeg kan blive fri for den elendige larm.
Jeg er ret irritabel når det kommer til støj fra min computer ;)

Hvad skulle det næste skridt så være? At det bliver ulovligt at rippe musik
eller film?
Det er jo så dejligt at få spolereret oplevelsen af en god film hvor
musikken er perfekt med en højlydt spinnen fra sit drev.

> Cheats til spillet er iøvrigt allerede ude.

Og?

Mvh. Simon

Fra : Gerner

Dato : 18-09-04 11:27

On Fri, 17 Sep 2004 23:36:55 +0200, "Simon Skarum-Kristoffersen"
> [...]

>gode! Nej. Desuden er det ikke ulovligt at bruge en no-cd fil til et spil

Den debat er endnu ikke kommet til nogen konklusion.
Hvad du ejer er retten til at bruge softwaren efter de betingelser
ophavsrettighedshaveren bestemmer. Vedkommende har sjændent givet dig ret til at
ændre i softwaren.
Softwaren d.v.s. koden ejer du ikke. Kun retten til spillet og cd skiven som du
kan sælge videre f.eks.

>Jeg bruger for det meste no-cd filer til mine spil (og ja, er originale!) så
>jeg kan blive fri for den elendige larm.
>Jeg er ret irritabel når det kommer til støj fra min computer ;)

Hvis man køber de ting billigt, så får man det man betaler for.
Mine dvd drev larmer ikke, men så er det heller ikke 2 kr. drev.

>Hvad skulle det næste skridt så være? At det bliver ulovligt at rippe musik
>eller film?

Det findes sikkert allerede i ophavsretsloven.

>Det er jo så dejligt at få spolereret oplevelsen af en god film hvor
>musikken er perfekt med en højlydt spinnen fra sit drev.

Køb et bedre drev.

>Og?

Derfor !

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : René Lønstrup

Dato : 18-09-04 12:24

Gerner wrote:
> Hvis man køber de ting billigt, så får man det man betaler for.
> Mine dvd drev larmer ikke, men så er det heller ikke 2 kr. drev.

Det gør mit drev heller ikke (bios modificeret til at køre med lav
hastighed), men jeg gider ikke slide på hverken drev eller skiver ved at
swappe cd'ere hver gang jeg vil spille et nyt spil (har en 20-30 spil
installeret pt. - alle originale), så jeg bruger også no-cd patches til alle
mine (bortset fra Toca Race Driver 2 og Sims 2 hvor der endnu ikke findes
nogen :-/ )

--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : Gerner

Dato : 18-09-04 15:49

On Sat, 18 Sep 2004 13:23:53 +0200, "René Lønstrup" <rel@rel6+1star.dk> wrote in
dk.spil.computer:

> [...]
>mine (bortset fra Toca Race Driver 2 og Sims 2 hvor der endnu ikke findes

Nu er det sådan at det kun er folks samvittighed og moral der afgør om de tror
eller ikke tror de bryder nogen lov ved at kopiere eller ændrer spil og
software.
Jeg giver bare mit bud på hvad jeg synes om den slags og hvordan det evt. kan
være forbudt.
Men det er en sag for juragruppen.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Simon Skarum-Kristof~

Dato : 20-09-04 05:50

> [...]
> ændre i softwaren.
> Softwaren d.v.s. koden ejer du ikke. Kun retten til spillet og cd skiven

Så jeg ejer ikke det software jeg køber? Hmmm... Det er da synd for alle dem
der laver mods til spil... Det er jo så åbenbart ulovligt. Damm, jeg spiller
aldrig mere cs.
Lyder lidt underligt i mine ører.

> Hvis man køber de ting billigt, så får man det man betaler for.
> Mine dvd drev larmer ikke, men så er det heller ikke 2 kr. drev.

Hvor finder du dvd-drev til 2 kr? Sådan et vil jeg da gerne have fat i. De
kan jo nok sælges videre for en 50'er stykket... ;)

Hvilket drev bruger du? Vil da egentligt gerne have fingre i sådan et. Hvis
man sætter omdrejningerne ned er det jo ingen sag.

> Det findes sikkert allerede i ophavsretsloven.

Ja nemli ja....? Og derfor har den nye mediaplayer en menu hvor der tydeligt
står "rip"? Så er det jo soleklart. Jeg må da gerne rippe mine ting, ligesom
jeg gerne må kopiere mine cd'er TIL MIG SELV!.

> Køb et bedre drev.

Jo tak, men så anbefal da et. Men det lyder ikke ligefrem som om du har lyst
til at hjælpe...

> Derfor !

Ja nemli ja. Og karrysalat med spånplader... Virkeligt en god begrundelse.

Mvh. Simon

Fra : Mads

Dato : 17-09-04 10:47

> [...]

>spørgsmål om kort tid da spillet jo først lige er kommet ud. Der sidder
>sikkert nogle hjerner og arbejder på sagen lige nu.

Den udkom da for adskillige dage siden sammen med en "no censur"
patch. Ja, jeg har da vist endda begge dele i samme patch.

Skal jeg smide den op i dk.binaer til dig ?

mvh Mads

Fra : Martin Møller

Dato : 17-09-04 11:29

Mads wrote:

> Den udkom da for adskillige dage siden sammen med en "no censur"
> patch. Ja, jeg har da vist endda begge dele i samme patch.
>
> Skal jeg smide den op i dk.binaer til dig ?
>
> mvh Mads

Har du tjekket at build mode virker på din no-cd patch? Hvis den gør er du
velkommen til at smide den i binær.

Fra : Mads

Dato : 17-09-04 11:47

On Fri, 17 Sep 2004 12:28:31 +0200, "Martin Møller"
<martinboy@hotmail.com> wrote:

>Har du tjekket at build mode virker på din no-cd patch? Hvis den gør er du
>velkommen til at smide den i binær.

Nej, jeg har ikke tjekket den, for det sk.... postbud har ikke
været her med spillet endnu. :o\

Men det er jo kun en fil der skal skiftes, så du kan jo bare
tage en backup af den.
Jeg smider filen i dk.binaer addreseret til dig. Så kan du
jo lige lade os vide om det funker.

mvh Mads

Fra : Martin Møller

Dato : 17-09-04 11:58

Mads wrote:

> [...]
> tage en backup af den.
> Jeg smider filen i dk.binaer addreseret til dig. Så kan du

Var nede og købe Sims2 i går. Det er fedt Meget federe end 1'eren. Sad og
spillede hele aftenen i går, men den patch jeg havde fået fat i gjorde at
man godt nok kunne omgå "cd/dvd emulationssoftware" pop-uppen og spille
spillet uden cd, men build mode var disablet. Håber din virker. Ellers
skulle der være kommet en på www.shareconnector.com i forummet for dkspil.

Fra : michael

Dato : 19-09-04 01:49

For satan da (som Henning Primdal sikkert ville have udbrudt).

Jeg købte også spillet i dag og efter utallige crash under loading af
spillet sagde jeg til mig selv, at hvis det skulle være på den
måde så fandt jeg da bare et nocd crack til den.

Og så har jeg så siddet og spillet det hele aftenen, og det var ved at drive
mig fuldstændig til vandvid at jeg ikke kunne få lov til at
bygge mit eget hus. Det virkede så nemt i 1'eren, men nu kunne man ikke
engang få lov til at ligge en eneste flise!!!?
Jeg har svinet EA/Maxis til for mangel på brugervenlighed og finkæmmet
manualen (hvor det selvfølgelig også lød dejlig nemt) -
og så var det bare en beskyttelse... *G* - Der kan man bare se...

Tak for tippet!!! - det har sparet mig for en stor psylog regning!

Michael

Fra : Dopedog

Dato : 17-09-04 16:33

> Der er dog godt nok ikke kommet en no-cd fil endnu, men det er kun et
> spørgsmål om kort tid da spillet jo først lige er kommet ud.

Øh jo der har været en ude i en 3-4 dage nu !

Fra : Martin Møller

Dato : 17-09-04 21:31

"Dopedog" <dopedogSLETDETHER@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Øh jo der har været en ude i en 3-4 dage nu !

Ja, hvor build mode ikke virker.

Martin

Fra : H.P

Dato : 23-09-04 17:52

Hvad betyder det at installer og afinstaller clone-cd. !
Hvis du nu kan spare dig selv for 300 - 400.- spir for den operation. !!
Det er vel rundt regnet det man spare , hvis man henter en pirat kopi ned
fra nettet - det er vist ikke helt ved siden af.

Selv bruger jeg en pc til nettet + en til spil / grafik o.lign.
En net-pc behøver ikke være noget særligt - den fås billigt. !

H.P...........

Fra : Peter

Dato : 18-09-04 19:15

Der er lidt hjælp at hente på EA's hjemmeside vedr. CloneCD og Alcohol 120%.
Jeg ved ikke om det hjælper.
http://support.ea.dk/index.asp?loc=%2Fproduct%5Fspec%2Easp%3Fid%3D3108

Vh Peter

Fra : Martin Møller

Dato : 19-09-04 10:29

"Peter" <sorryno@replay.dk> skrev i en meddelelse
> Der er lidt hjælp at hente på EA's hjemmeside vedr. CloneCD og Alcohol
> [...]

Jeg afinstallerede min clonecd og så virkede spillet.

Martin