Ko Samui anbefalinger?
Fra : Sørensen

Dato : 16-09-04 22:33

Så er flybilletterne bestilt: 14. til 30 december. Sydthailand er målet, og
vi vil tilbringe nogle dage på vores ynglingsstrand på Phuket, Bang Tao
beach.
Men derefter vil vi gerne prøve noget andet, f.eks. Ko Samui - og iøvrigt
holde jul dèr.
Nogle anbefalinger ang. hotel derude? 2 voksne og 2 børn (11+15), skal bo PÅ
stranden eller mget tæt på. Skal være fredeligt og med gode
snorkleoplevelser tæt på, ikke nødvendigvis luksus, men selvfølgelig rent og
pænt, god mad i nærheden, roligt (ikke Patong miljø), men da gerne med bare
et minimum af shoppingmuligheder, osv. osv.
Hvor på Ko Samui bør vi kigge? Eller helt andre steder? Ville Krabi være et
bedre valg?
Vi har dog også en begrænsning, der går på at begrænse transporttiden
(bil/bus/skib) på grund af køresygeproblemer..
Alle forslag modtages gerne. Vi skal nok se at få bestilt, da det vel er
højsæson på det tidspunkt.
hilsen P.Sørensen

Fra : Steen Johansen

Dato : 17-09-04 06:31

"Sørensen" <remove_pbs@adslhome.dk> wrote in message
[...]

Samui har intet der ikke er på Phuket og 14 dage er kort tid så-----
Mvh Steen

Fra : Ukendt

Dato : 17-09-04 23:24

--
Per Emborg
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk
"Steen Johansen" <steen.belle@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> (bil/bus/skib) på grund af køresygeproblemer..
> Alle forslag modtages gerne. Vi skal nok se at få bestilt, da det vel er

Hej Steen

Du skylder stadig den øl på Mermaid nu tager jeg derned igen den 26/12 så nu
har du bare at være der :)

Per Emborg
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk

Fra : Steen Johansen

Dato : 18-09-04 00:13

"Per Emborg" <x112kvik4u(a)dotcomprik.dk> wrote in message

[...]

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Er først på Samui fra 5 feb til 28 feb 2005
La May Frendly Supermarket hver aften fra kl 8
MvH Steen

Fra : Blosom

Dato : 17-09-04 22:22

Hejsa,
Jeg bliver helt vild af at høre at I skal til Thailand her i julen -god
beslutning!
De sidste 2 år har min kæreste og jeg holdt jul i Thailand. Begge gange
boede vi
nær Krabi et sted kaldt Ao nang. Det er et forholdshvis "nyt"
turiststed, så sidste år
var der kun 4 go-go barer!
Der er masser af muligheder fra Ao nang, man tager longtails bådene ud
til forskellige øér/
serværdigheder, som f.eks James Bond island (ikke noget særligt) den
flydende by, stranden
fra filmen The beach og mange andre lækre ting. Der er gode snorkel
muligheder bla. ved Chicken
island.
Jeg har kun godt at sige og er dybt misundelig ÆV.......
Ang hoteller er deer ingen grund til at bestille dem hejmme fra, ej
heller hoppe på dem der står og vil hjælpe en fra
et såkaldt turistfirma. Der er altid et sted at bo, vi boede første uge
på et 3 stjernet og den sidste uge boede vi
i et guesthouse til 35 kr. om dagen for 2. Der var ikke meget luksus
over det, men det passede mig fint!
Der er masser af hoteller ved stranden og maden er utrolig.
Rigtig god tur -nyd det!
Blosom

http://www.kandu.dk/

Fra : Sørensen

Dato : 19-09-04 12:51

Ja, vi glæder os også, men mangler stadig at beslutte, hvor vi skal være
f.eks. juleaften. Krabi, Ko Samui, eller måske noget helt tredje? Hvem
kender nogle af de dansk-ejede steder derude, hvor man måske kunne
forestille sig de holder lidt juleaften-kalas? (mere for børnenes skyld, som
var noget betænkelige ved at skulle holde jul derude!).
Jeg efterlyser stadig anbefalinger...
Preben

Fra : Soeren

Dato : 19-09-04 20:30

> [...]
> forestille sig de holder lidt juleaften-kalas? (mere for børnenes skyld,
> som var noget betænkelige ved at skulle holde jul derude!).

Hej, På Phuket- Kata ligger der et dansk ejet hotel, husker ikke lige
navnet, men det er der nok andre herinde der gør. Det ligger lige over for
Smile inn på THAI NA RD.
Jeg ved ikke om de holder nogen speciel dansk juleaften, men det kunne jo
godt være.
Rigtig god tur, jeg er misundelig.......

/Søren

Fra : Blosom

Dato : 20-09-04 16:05

Hej igen,
I Ao nang er der et dansk ejet spisested "vikingen" hvor de servere
store saftige bøffer. Vikingen ligger
på hovedgaden/strandvejen og man ser nemt de rød/hvide farver. Ejeren og
hans søde kone er meget behjælplige
med ALT. De fortalte os at der var en lille restaurante der fejrede
dansk jul med flæskesteg, kalkun og ris ala mande.
Der var en nordgran importeret + julegaver til børnene. Her sad vi så,
med nissehuer i 30 gader og spiste steg (dansk kok) Der var udover
danskere også nordmænd og svenskere.
Jeg er overbevidst om at de gør det igen i år
Jeg anbefalder helt sikkert Ao nang, der er bla en strand (med
longtailboat) der hedder Railey beach, her er masser
af børnefamilier og en meget lækker strand.

Ellers kig ind på www.krabisite.com
Endnu engang god tur.

http://www.kandu.dk/

Fra : Sørensen

Dato : 20-09-04 17:23

Det lyder hyggeligt, lige det, vi leder efter. Har iøvrigt overvejet at
overnatte på Railey beach, i nogle af de små hytter, jeg kan se findes
derude. Er det værd? Eller er det bedre at tage en båd derud hver dag, og
så bo på AO nang beach (Har fået anbefalet et hotel dèr, ved navn Phra Nang
Inn).
preben

Fra : Steen Johansen

Dato : 20-09-04 22:13

[...]

Krabi City Hotel 450 Bath og så bussen ud til AO nang beach 15 Bath eller
båden til Railey beach 100 Bath
Ved siden af Krabi City Hotel ligger Thailands bedste gade køkken
Mvh Steen

Fra : Blosom

Dato : 21-09-04 12:13

Hej Preben igen igen igen......
Mine erfaringer er at om aften/natten bliver Railay Beach ofte til lidt
af et party sted.
Desuden er Ao nang utrolig hyggelig om aftnen, med mange gadehandlere.

Vi boede første år på Pavillion Queens Bay (vildt luksus). Sidste år
boede vi bo Ao nang beach resort (dyrt og ikke
ret godt!!) Det bedste sted til prisen var Sunset guesthouse til 3 kr.
for to, men nok ikke et sted for en familie med
to børn såhhh, jeg har ingen ideér, andet end tag derned og find et sted
der nede -der er masser af plads!!

Rigtig god tur til dig og din famile.
Lise

http://www.kandu.dk/

Fra : Steen Johansen

Dato : 20-09-04 22:10

"Blosom" <Blosom.news@kandu.dk> wrote in message
[...]

Cafe Europa i Krabi er dansk ejet og de juler også
Mvh Steen