Transporter Diesel eller Benzin
Fra : Peter Graff

Dato : 16-09-04 21:52

Jeg står og overvejer at købe en tranporter fra omkring 93-96. Er der nogle
ulemper/goder ved at købe en benziner frem for en Diesel udover at Benzinen
koster mere.

Hvor langt kører en Benziner og en diesel(ikke TDI) på literen.

MVH

Peter Graff

Fra : phk

Dato : 17-09-04 09:37

"Peter Graff" <peter.graff@fjernoncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Benzinen
> koster mere.
>
> Hvor langt kører en Benziner og en diesel(ikke TDI) på literen.

Jeg tror du skal forvente at det koster næsten det dobbelte at køre benzin.

Plus selvfølgelig at det er kedeligt at køre benzin

Til gengæld sparer du lidt dækslid ved at købe benzin

--
Per, Esbjerg

Fra : Roberto Saldo

Dato : 17-09-04 09:50

phk wrote:
> "Peter Graff" <peter.graff@fjernoncable.dk> skrev i en meddelelse

> nogle

> Benzinen

> Jeg tror du skal forvente at det koster næsten det dobbelte at køre benzin.

Pr L måske men den indledende investering er større.

> Plus selvfølgelig at det er kedeligt at køre benzin

Hmmm, du tænker på de sjove sodskyer? citat: 'ikke TDI'

> Til gengæld sparer du lidt dækslid ved at købe benzin

Det må da være det samme på en, citat: 'ikke TDI'.

Til gengæld lever man lidt længere uden partiklerne.

Mvh
Roberto

Fra : Michael C. Andersen

Dato : 17-09-04 14:24

On Thu, 16 Sep 2004 22:52:11 +0200, "Peter Graff"
<peter.graff@fjernoncable.dk> wrote:

> [...]
>koster mere.
>
>Hvor langt kører en Benziner og en diesel(ikke TDI) på literen.

Hej

Jeg har en ´94 VW Transporter 2,5B(enziner) (5 cyl) , som har gået
lige knap 300.000km
I blandet kørsel går den ca 8,5-9 km/l...
Det er en utrolig slidstærk maskine!
Jeg har haft den i 2år nu, og har ingen problemer haft, bortset fra en
katalysator som ikke gad mere..

Med venlig hilsen
Michael C. Andersen
never.give.@way.your.email.address.on.usenet
Allways remember: spelling errors is a feature, not a bug

Fra : Jan

Dato : 18-09-04 08:00

> [...]
> Det er en utrolig slidstærk maskine!
> Jeg har haft den i 2år nu, og har ingen problemer haft, bortset fra en

Det var ikke meget mon ikke det har noget med måden den bliver kørt på
LoL

Min fra '94 (5cyl) kører 10-11 på literen ved alm. kørsel, ved motorvej med
120-130 kører den til gengæld "kun" godt 9km på literen, den har også kun
kørt 165000km.
Fordelen som jeg ser det, frem for en tilsvarende diesel er at den har noget
mere trækkraft, klare fint bakkerne i Harzen hvert år med fuldt læs uden
problemer.
Ulemper er at mange bilister på motorvejen og andre steder ser "kun en
kassevogn" og regner ikke med at den sagtens følger en almindelig person
bil, og så flytter de sig sq ikke ell. finder på at kører ud foran en.

Har haft den fra ny og kun ofret olie, filter, dæk og vinduesviskere samt
skiftet tandrem, og rep. lidt pletter på den, så det må siges at være
billigt sluppet.

Jan

Fra : Michael C. Andersen

Dato : 22-09-04 09:54

On Sat, 18 Sep 2004 09:00:15 +0200, "Jan" <SPAMa45@SPAMsccd.dk> wrote:

> [...]
>
>Har haft den fra ny og kun ofret olie, filter, dæk og vinduesviskere samt
>skiftet tandrem, og rep. lidt pletter på den, så det må siges at være

Hej du.

Joeh...når man nu _har_ et såkaldt kraftoverskud, er det da rart at
kunne bruge det engang imellem

Der er flere som jeg kender, som er blevet ret chokeret over, hvor
godt sådan en "kassevogn" egentligt følger med i optrækket.
Nu kører jeg en del om året (vel 25000-30000) i transporteren, og du
har ganske ret..andre betragter det jo kun som en slidt kassevogn
lidt, ala' en hiace eller hilux og hvad de ellers hedder
....de plejer nu at komme på andre tanker når man følger med "op" på
motorvejen og runder de 150-160 stykker...i en kassevogn
(okay...efter 160 begynder den altså at miste pusten...:)

Med venlig hilsen
Michael Andersen