Er der lavet service eller ej ?
Fra : Lars Bisgaard

Dato : 16-09-04 21:26

Hej, var igår med en kammerat ude at hente hans nye bil.
En BMW 323 E46 km 113.000
Den skulle efter aftale med sælger leveres nysynet, undervognsbehandlet, og
lavet service eftersyn på.
Men da vi satte os ind og startede den sagde den at der var 4300 km til
service. Sælger slog det hen med at der VAR lavet service og blandandet
skiftet et hjulleje.
og at han bare skulle kigge ind en dag og få 0 stillet indikatoren.
da vi rullede hjem af ( fandt en omvej på en 300 km :) fandt vi så service
bog og kiggede i den.. der i stod der heller ikke at der var lavet service,
men sidste service ved 93.000 stod der.. mystisk hvordan chekker vi om der
ER lavet service eller ej ??

MVH

Lars Bisgaard

Fra : Thomas

Dato : 16-09-04 21:40

"Lars Bisgaard" <lcbNO@SPAMmail.dk> wrote in message
> [...]
service,
> men sidste service ved 93.000 stod der.. mystisk hvordan chekker vi om der

Hm... nu kender jeg ikke lige så meget til BMW, men de 2 ting du siger kan
vel ikke pege i anden retning end at : 1. Der er ikke foretaget service.
2. Værkstedet har ikke foretaget service korrekt?

Bare lige mine ord

Mvh

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-04 21:52

"Lars Bisgaard" <lcbNO@SPAMmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> service,
> men sidste service ved 93.000 stod der.. mystisk hvordan chekker vi om der

Det er da bare at hive oliepinden op. Er den sort er der ikke lavet service,
er den gullig og gennemsigtig er der lavet service

--
Tom

Fra : FJ

Dato : 16-09-04 21:52

I kan da starte med at kikke efter om olien og filtret er skiftet.

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 16-09-04 22:00

> ER lavet service eller ej ??

Hvis der er foretaget service, må det givetvis være lavet uautoriseret eller
orange. Ikke at det nødvendigvis behøver at være dårligere - men med mindre
det var aftalen, ville jeg måske nok brokke mig lidt til sælger. Som sådan
kan han vel slet ikke bevise at den har været serviceret.

/Kasper Hansen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 17-09-04 07:19

Kasper Hansen [8270] wrote:

> Hvis der er foretaget service, må det givetvis være lavet uautoriseret eller
> orange. Ikke at det nødvendigvis behøver at være dårligere - men med mindre

Olie, filter, vædsker og bremser kan alle lave.
Hvis der er noget mere specifikt, ventiler eller remme ville jeg være
skeptisk.

> det var aftalen, ville jeg måske nok brokke mig lidt til sælger. Som sådan
> kan han vel slet ikke bevise at den har været serviceret.

Nemlig.

Mvh
Roberto

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 17-09-04 07:27

Lars Bisgaard wrote:
> mystisk
> hvordan chekker vi om der ER lavet service eller ej ??

Hvilket service er de aftalt at der skulle laves ?
120.000 km?
Du finder dit service-hæfte og ser hvad der skal laves ved det service der
er aftalt. Så tager du en af de lidt specielle ting, og checker om det er
smurt/skiftet

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk