Olie til bagtøjet. Hvilken?? (PGO Trex)
Fra : Rasmussen

Dato : 16-09-04 20:35

Hej NG

Kom lige til at åbne den lille skrueprop der sidder på bagenden af min PGO
Trex
hvor der står olie 110ccm men kunne ikke se noget olie og skruetrækkeren
skulle helt ibund for at kunne mærkere noget olie. mit ? er hvilken olie må
jeg hælde i og er det i det heletaget normalt at den skal have et forbrug af
det olie der ?? jeg købte den fra ny for ca 4 mdr siden og den var ved
sevice da den havde gået 1071 km og nu har den gået 7842 km sidst jeg så ned
i hullet var da den havde gået ca. 2000 km og der var der olie optil kanten
af hullet.

MV

Per R

Fra : Thomas

Dato : 16-09-04 21:42

> [...]

ned
> i hullet var da den havde gået ca. 2000 km og der var der olie optil

Hej,

Jeg tror du husker forkert med hensyn til mængden, da du kikkede ned i dybet
sidst !!
110ccm er altså ikke særlig meget og fylder ikke alverden dernede....

Under normal drift skal der ikke være forbrug af oile her.

Tap det hele af og påfyld den rigtige mængde hvis du er i tvivl.
En god gearkasse oile skal bruges. SAE 80-90 eller lign.

Thomas.

Fra : Rasmussen

Dato : 16-09-04 22:04

"Thomas" <oz1jte@SLETDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Tap det hele af og påfyld den rigtige mængde hvis du er i tvivl.
> En god gearkasse oile skal bruges. SAE 80-90 eller lign.

MV Per R

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 16-09-04 22:07

> [...]
dybet
> sidst !!
> 110ccm er altså ikke særlig meget og fylder ikke alverden dernede....

Trods det er det 99.99% sikkert. Der skal nemlig være præcis samme mænge på
min.

Fra : Thomas

Dato : 17-09-04 07:50

"Brian Axelgaard" <Ask@for.it> skrev i en meddelelse
> "Thomas" <oz1jte@SLETDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
> dybet
>
> Trods det er det 99.99% sikkert. Der skal nemlig være præcis samme mænge

> min.

Det var nu ikke de 110ccm som var det usikre punkt, men mere den med at det
stod helt op til kanten.

Jeg går ud fra at påfyldnings proppen sidder nogenlunde som på "alle de
andre" og så er der temmelig langt ned til olien.

Thomas.

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 17-09-04 13:32

> [...]
> Jeg går ud fra at påfyldnings proppen sidder nogenlunde som på "alle de
> andre" og så er der temmelig langt ned til olien.

Okay :) På min skal jeg have varioskjoldet af - jeg er ikke helt sikker, men
måske også bagerste remskive. Der kan ikke fyldes op udefra

Fra : GK

Dato : 16-09-04 22:05

> [...]
>
> Tap det hele af og påfyld den rigtige mængde hvis du er i tvivl.
> En god gearkasse oile skal bruges. SAE 80-90 eller lign.

kik i din instruktions bog ,, der står hvilken olie og hvor meget der skal
på ,,,

mvh gk

---

Fra : Weasel

Dato : 17-09-04 08:38

"Rasmussen" <fuck@you.com> skrev i en meddelelse news:4149eb13$0$8700$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> [...]
> i hullet var da den havde gået ca. 2000 km og der var der olie optil kanten

Jeg havde for en del år siden en Big Max, som også brugte en masse gearolie. Det viste sig at der var en svejsefejl, så gearkassen
var utæt. Vær opmærksom på om den drypper.

MVH

Weasel

Fra : Anders r.e.m.o.v.e c~

Dato : 18-09-04 10:26

Husk iøvrigt hvis du skifter først at gøre det når olien er varm. Kør en god
tur og skru så bundskruen af. Påfyld herefter ny frisk olie foroven ( efter
du har sat bundskruen i )

MVH Anders