Rabat på brændstof?
Fra : Klaus Jensen

Dato : 16-09-04 19:00

Hej!

Jeg bruger omkring 1300kr om måneden på diesel, og vil prøve at ringe til
Metax og høre, om ikke de er til at fedte noget rabat ud af.

Så jeg ville gerne høre om jeres erfaringer med at få rabatter. Ikke gennem
firmaer og foreninger, men bare som menigmand - er det noget der er
ladesiggørligt, og er der tricks man bør kender?

- Klaus

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 16-09-04 20:18

> Jeg bruger omkring 1300kr om måneden på diesel, og vil prøve at ringe til
> Metax og høre, om ikke de er til at fedte noget rabat ud af.

Ikke for at være pessimist, men jeg nægter simpelthen at tro på at du får
nogetsomhelst ud af dét. Og 1.300 er da heller ikke ligefrem det vilde
beløb. Hvis du nu havde 4 lastbiler der kørte i døgndrift, ville det nok
være muligt. Jeg vil tro at det bedste du kan gøre, er at anskaffe dig et
firmakort - hvis du nu kender en der er selvstændig, eller kan lokke ét ud
af dit arbejde. På et firmakort kan der godt være en smule rabat (50 øre - 1
kr) at hente, men det gælder til gengæld ikke på tank-selv-standerne, hvor
man normalt får 30 øre rabat. Reelt en besparelse på 20 øre altså. Hvis du
regner på det, vil det give dig ca. 37 kr i rabat pr. md, ved en listepris
på 7 kr.
Næh du, jeg vil tro at det billigste du kan gøre er, at lære at køre længere
pr. liter. Og så evt. kombinere det med en grundig iagttagelse af
dieselpriserne på forskellige stationer. Metax er langtfra de billigste
altid.
Personligt kan jeg køre ca. 2 km længere pr. liter, hvis jeg koncentrerer
mig om det -det giver mig en besparelse på ca. 200 kr/md (4.000 km/md,
literpris 7 kr, forbrug: 15,5 - 17,5 km/l)

> [...]
> firmaer og foreninger, men bare som menigmand - er det noget der er
> ladesiggørligt, og er der tricks man bør kender?

Jeg har ikke prøvet, men hvis det lykkedes dig, tager jeg hatten af for det.

/Kasper Hansen

Fra : Leonard

Dato : 16-09-04 20:43

"Kasper Hansen [8270]" <kasper@FJERNDETTEh-hansen.dk> wrote:

>Næh du, jeg vil tro at det billigste du kan gøre er, at lære at køre længere
>pr. liter. Og så evt. kombinere det med en grundig iagttagelse af
>dieselpriserne på forskellige stationer.

Jeg har et firmakort der giver 1 kr. i rabat, men det er på
listeprisen som er 7,67. Da priserne ofte er under 6,67 i Odense om
torsdagen er der altså ingen fidus i at bruge firmakortet, og sådan
har det været de sidste par år.

--
Leonard

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 16-09-04 20:55

> [...]
> listeprisen som er 7,67. Da priserne ofte er under 6,67 i Odense om
> torsdagen er der altså ingen fidus i at bruge firmakortet, og sådan

Det var lige det jeg tænkte. Har nemlig også hørt om det med 1 kr i rabat,
men var næsten sikker på at der stak noget under overfladen. De 50 øre i
rabat på ikke-tankselv burde dog være opnåeligt.

/Kasper Hansen

Fra : Robert Lanther

Dato : 16-09-04 20:53

> Jeg bruger omkring 1300kr om måneden på diesel, og vil prøve at ringe til
> Metax og høre, om ikke de er til at fedte noget rabat ud af.

Herregud jeg tanker for 3500 kr. pr. måned - og du skal være heldig for at
få rabat......

Fra : Klaus Jensen

Dato : 16-09-04 22:46

"Robert Lanther" <a@a.dk> wrote in message

> Herregud jeg tanker for 3500 kr. pr. måned - og du skal være heldig for at
> få rabat......

Jeg har ingen steder sagt 1300kr om måneden var meget, ej heller regnede jeg
med at få en tapperhedsmedalje for at bløde det til diesel om måneden.

Men 1300kr/mnd efter skat er trods alt synligt i budgettet, og kunne man
spare f.eks. ~10% er det ~130kr efter-skat-kroner lige i lommen hver måned -
eller ca. 1560kr/året. Det er i det små, javist, men mange bække små. Og
kunne man så få denne rabat stort set bare ved at ringe til et selskab,
så...

Jeg holder naturligvis øje med priserne, tanker de rigtige dage, og er jeg i
nærheden af et andet benzinselskab med billigere priser, så snupper jeg
naturligvis det.

Men "du kan glemme at få rabat din kortturs-søndagsbilist" lader til at være
konsensus, så jeg vil checke ud om der er firmaaftaler i den virksomhed,
hvor jeg arbejder, og så ellers prøve lykken hos benzinselskaberne - det
kunne jo være... ;)

- Klaus

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-09-04 06:17

Robert Lanther telepaterede følgende til sin PC:
> Herregud jeg tanker for 3500 kr. pr. måned - og du skal være heldig
> for at få rabat......

Herregud jeg tanker for 6.000 kr. pr. måned...
Og ja, det er ren privat kørsel...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 17-09-04 09:39

Morten Fruergaard wrote:

> Herregud jeg tanker for 6.000 kr. pr. måned...

Waw og jeg som hyler over 400,-

> Og ja, det er ren privat kørsel...

Find en kæreste der bor tættere på

mvh
Henning

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-09-04 10:01

Henning Præstegaard telepaterede følgende til sin PC:
> Find en kæreste der bor tættere på

Jeg deler adresse med min kone og jeg tror ikke, at hun vil være tilfreds,
hvis jeg flytter...

Og til de kvikke: Nej, jeg har ikke en kæreste, som jeg kører langt for at
besøge, og nej, jeg kører heller ikke kort, og nej, jeg går heller ikke. Jeg
har nemlig ingen kæreste...

Bor i Herning, arbejder i Randers, kører 220 km hver dag. Derfor bliver
bilen også meget snart skiftet ud...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 17-09-04 12:00

> Bor i Herning, arbejder i Randers, kører 220 km hver dag. Derfor bliver
> bilen også meget snart skiftet ud...

Ja, jeg passerer dig jævnligt på vej til eller fra arbejde - den kan ikke
være skide økonomisk den skude du kører rundt i :) Til gengæld er den nem at
få øje på.

/Kasper Hansen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-09-04 12:16

Kasper Hansen [8270] telepaterede følgende til sin PC:
> Ja, jeg passerer dig jævnligt på vej til eller fra arbejde - den kan
> ikke være skide økonomisk den skude du kører rundt i :)

Niks... Omkring 6-7 km/l...

> Til gengæld er den nem at få øje på.

Jep. Der er ikke mange andre af den i Danmark. Mit gæt er, at det er den
eneste...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 17-09-04 12:49

> Niks... Omkring 6-7 km/l...

Puha, det er ikke meget - men det er da diesel ikke?

> Jep. Der er ikke mange andre af den i Danmark. Mit gæt er, at det er den
> eneste...

Sandsynligvis.
Fik du forresten prøvet en 1,4 HDi?

/Kasper Hansen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-09-04 18:03

Kasper Hansen [8270] telepaterede følgende til sin PC:
> Puha, det er ikke meget - men det er da diesel ikke?

Jo...

> Sandsynligvis.
> Fik du forresten prøvet en 1,4 HDi?

Jep... Jeg synes, at den mangler lidt kræfter - specielt i bunden... :-|

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 17-09-04 19:38

> Jep... Jeg synes, at den mangler lidt kræfter - specielt i bunden... :-|

Det har du ganske ret i - men man skal jo huske at sammenligne den med en
1,4 benzin - og der er der ingen træk i toppen. Men det er jo en smagssag.

/Kasper Hansen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-09-04 07:31

"Kasper Hansen [8270]" <kasper@FJERNDETTEh-hansen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
:-|

> Det har du ganske ret i - men man skal jo huske at sammenligne den med en
> 1,4 benzin - og der er der ingen træk i toppen. Men det er jo en smagssag.

Jep. Men uanset hvad, så har den ikke nok kræfter til mig... .-)

Så jeg har købt en Seat Alhambra med 115 TDI PD hk og 6 gear..

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 18-09-04 10:40

> Jep. Men uanset hvad, så har den ikke nok kræfter til mig... .-)

Nej, det må også være noget af en nedgradering ;)

> Så jeg har købt en Seat Alhambra med 115 TDI PD hk og 6 gear..

Lækkert - på gule plader?

/Kasper Hansen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-09-04 11:15

Kasper Hansen [8270] telepaterede følgende til sin PC:

> Lækkert - på gule plader?

Jep... Og i udstyr... Klima, oliefyr, fartpilot osv..

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Christabel & Anders

Dato : 17-09-04 22:37

Jeg får 45 øre rabat på liste prisen hos Metax, rabatten får jeg igennem
jatak.dk men mener også at man kan få rabat igennem nyhedsgruppen
dk.fritid.bil tjek evt. hjemmesiden www.dkfritidbil.dk

Chris & Anders
Klik: www.vesterhavsrock.dk - hvor bl.a. Zididada, C21, Safri Duo spillede!
Bed and breakfast i Nordjylland? Klik: www.sitecenter.dk/bed-and-breakfast

Fra : koolberg

Dato : 20-09-04 14:07

> Så jeg ville gerne høre om jeres erfaringer med at få rabatter. Ikke gennem
> firmaer og foreninger, men bare som menigmand - er det noget der er
> ladesiggørligt, og er der tricks man bør kender?

Check et par forskellige tanke med forretninger, og se efter om de
skilter med deres rabater ved indgangen, det SKAL de nemlig iflg.
markedsførings loven, men det er meget få der gør det. Sæt et pænt
brev op, hvor du gør dem meget stille opmærksom på deres manglende
skiltning, og at du da ellers altid tanker hos dem og derfor gerne vil
høre lidt om mulighed for en rabatordning. Send dette brev til deres
hovede kontor. Prøv evt. flere benzin firmaer. Det virkede for mig.

/koolberg